Suhteet Pettäminen...

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
En koskaa puhunu mitää henkilökohtaisesta demissä enkä täälläkään mutta nyt on pakko.

Muutamia vuosia sitten isäni kävi painamassa toista naista ja äitini sai kuulla tästä, ei mennyt kauaakaan kun asia oli unohdettu ja he jatkoivat suhdetta.

Nyt kuitenki selvis että äitini OLI ihastunut yhteen mieheen työpaikallaan, äitini ei missään nimessä vienyt asiaa pidemmälle mutta kun isäni sai tietää tästä, hän piti asiaa pettämisenä ja haluaa erota ja toivoo äidin muuttavan viikonloppuna. (Lisäksi hän päivitti vihjailevan viestin Facebookiin :D)

Olenko ainoa kenen mielestä on täysin naurettavaa että toisen naisen painaminen parisuhteessa on anteeksi annettavaa mutta ihastuminen parisuhteessa on anteeksiantamaton ja hirveä teko.
Ei siinä, toivottavasti eroaa ku ei noilla tuo suhde oo kyllä parempaan menny moneen vuoteen.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Omille tunteilleen, kuten ihastumiselle, ei voi mitään, koska ne tulee automaattisesti. Omille teoilleen taas voi, kuten tolle toisen naisen kaa hässimiselle.

Kyl toi mainitsemasi asia tuntuu naurettavalta. :D
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
jaaha, ilmesesti isäsi saa tehä mitä vaan, mutta AUTA ARMIAS, kun joku muu tekee jotain "moraalitonta" (lainausmerkit siksi, koska äitisi nimenomaan ei ole tehnyt mitään moraalitonta) niin heti alkaa syyttely ja itse ollaan niin pyhimystä että oksat pois... :D

joo ok, ihmisillä on eri käsitys siitä mitä pettäminen on, mutta esim. omasta mielestä ihastuminen ei ole pettämistä niin kauan, kun sen ihastuksen eteen ei tee mitään.
 

aarre

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
63
Reaktioarvo
48
jokaisessa suhteessa pettämisen rajat määritellään kahden kesken. vaikka itse olis pettänyt niin se ei tarkoita että toinen saa sitten pettää vuorostaan, veti hän sen sitten yhtä pitkälle tai ei. mä suuttuisin ehkä enemmän toiseen ihastumisesta kuin kännissä jonkun randomin painamisesta. kertoo siitä että minä en riitä, jos alkaa haaveilla toisesta ja vielä jatkuvasti. ihmetyttää myös miksi asia on pitänyt toiselle kertoa, jos se kerran oli vain viaton ihastuminen? satuttamistarkoituksessa sitten varmaan.

t. pettämisen anteeksi antanut
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
jokaisessa suhteessa pettämisen rajat määritellään kahden kesken. vaikka itse olis pettänyt niin se ei tarkoita että toinen saa sitten pettää vuorostaan, veti hän sen sitten yhtä pitkälle tai ei. mä suuttuisin ehkä enemmän toiseen ihastumisesta kuin kännissä jonkun randomin painamisesta. kertoo siitä että minä en riitä, jos alkaa haaveilla toisesta ja vielä jatkuvasti. ihmetyttää myös miksi asia on pitänyt toiselle kertoa, jos se kerran oli vain viaton ihastuminen? satuttamistarkoituksessa sitten varmaan.

t. pettämisen anteeksi antanut
Ihastumistahan ei itse voi päättää eli turhapa on siitä olla vihainen.

Alun perinhän juttu alkoi jostain saatanan sydän meemistä josta isä otti herneet nokkaan ja alkoi puhumaan siitä miten äiti on kiinnostunut tästä työkavereista ja äiti myönsi että oli vuosi sitten kiinnostunut.

Eli kun hän kertoi ihastumisesta niin kyse ei ollut siitä että halusi satuttaa vaan ei vain halunnut valehdella kun isä mainitsi että on ihastunut. Sen myös tiedän että sydän meemi oli jerry jossain työpaikan WhatsApp ryhmässä eli sekään ei ollut mitenkään seksuaalisessa/rakkaus mielessä laitettu.



Lisäys: isäni ei käytä alkoholia, oli selevinpäin kun petti. Eikä alkoholi ole syy pettää
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
jaaha, ilmesesti isäsi saa tehä mitä vaan, mutta AUTA ARMIAS, kun joku muu tekee jotain "moraalitonta" (lainausmerkit siksi, koska äitisi nimenomaan ei ole tehnyt mitään moraalitonta) niin heti alkaa syyttely ja itse ollaan niin pyhimystä että oksat pois... :D

joo ok, ihmisillä on eri käsitys siitä mitä pettäminen on, mutta esim. omasta mielestä ihastuminen ei ole pettämistä niin kauan, kun sen ihastuksen eteen ei tee mitään.
Näin se on aina ajatellut. Isä on aina saanut tehdä mitä mieli tekee mutta muut ei saa tehdä mitää.
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Pettäminen on oma päätös, mutta ihastuminen ei. Isäs kuulostaa tosi epävarmalta ja omistushaluiselta. Ehkä toi eroaminen olis hyvä juttu sun äidille.
Se voi olla. Se mies ei muutenkaan ole mikään tervejärkinen tapaus, on esimerkiksi suuttunut äidilleni kun "lapsi syntyi väärään aikaan" ja ylipäätään on todella uhkaava lapsiaan ja vaimoaan kohtaan
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
Parisuhteissa, naimisissa, kihloissa olevat voivat ihastua toisiin ihmisiin. Se on ihan normaalia eikä sitä tarvitse pelätä/kieltää. Ei niille tunteille voi mitään, kunhan asiaa ei pidemmälle pistä eli pettämiseen.
Pettäminen taas noh, se on oma päätös jo pettämiselle. Toisen henkilön satuttamista. Ei se tapahdu vahingossa, vaikka kännissäkin olisi. Toisen henkilön kanssa pettäminen on yleensä varma päätös. En ymmärrä miten äitisi voi sen noin vain antaa olla.
Isäsi kuulostaa eräältä tuttuni isältä joka eli siinä ajatusmaailmassa että naiset ovat alempiarvoisia, tekevät kaiken yksin kotona ja kuuluvat kirjaimellisesti nyrkin ja hellan väliin. Eli kusipäältä.
Tsemppiä teille!
(Mä jopa olisin onnellinen jos tuollaisesta miehestä pääsisin eroon. Mielummin annan epäluotettavan kusipään jollekin toiselle kun pitäisin itselläni.)
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
Kuulostaa kyllä hiton absurdilta! :D Omille tunteilleen ei voi mitään, mutta sen sijaan muun kuin kumppanin hässiminen parisuhteessa on raukkamaista ja todella loukkaavaa, tietonen valinta. Isäs kuulostaa suoraan sanottuna sovinistilta, jonka mielestä naisen pitää alentua miehen tahtoon ja olla kun mikäkin orja, kun taas miehellä on oikeus tehä mitä haluaa täysin mielivaltasesti.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
jokaisessa suhteessa pettämisen rajat määritellään kahden kesken. vaikka itse olis pettänyt niin se ei tarkoita että toinen saa sitten pettää vuorostaan, veti hän sen sitten yhtä pitkälle tai ei. mä suuttuisin ehkä enemmän toiseen ihastumisesta kuin kännissä jonkun randomin painamisesta. kertoo siitä että minä en riitä, jos alkaa haaveilla toisesta ja vielä jatkuvasti. ihmetyttää myös miksi asia on pitänyt toiselle kertoa, jos se kerran oli vain viaton ihastuminen? satuttamistarkoituksessa sitten varmaan.

t. pettämisen anteeksi antanut
ihastumista ei voi päättää tai säädellä itse, se on tunne, omia tekojaan taas voi. en näe miten parisuhteessa voi sopia kielletyksi asian mihin ei välttämättä itse voi vaikuttaa pätkän vertaa. jokainen tekee toki omat sääntönsä ja vetää rajat mihin vetää, mutta en noita kahta vertaisi keskenään. eri asia jos asian vie pidemmälle.

aloittaja, sori mutta aika kusipäistä käytöstä isältäs. tsemppiä sulle.

// pitkässä suhteessa ihastumiset on ihan normaaleja ja yleisiä, ei sen vakavampaa jos se ei toistuvaa tai etene pidemmälle. kertoo vaan hyvää jos toiselle on rehellinen ja kertoo mitä tuntee. niin sen pitääkin olla.
 

Likka123

Uusi
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
56
Reaktioarvo
51
Olin ite ihastunu oman suhteen aikana vieläpä tän poikaystävän parhaaseen kaveriin. Ei siinäkää mitää tapahtunu ja kerroin sit poikaystävälle. Ei se ajatellu siit muut et kunhan en tee mitää ni kaikki o hyvi. Ei omille tunteilleen voi mitää ja ihastumiset menee ohi. Mut joo todella tekopyhää käytöstä sun faijalnta ite en ois antanu anteeks pettämist.
 
Ylös Pohja