Syvälliset Pitäskö liittyä ortodoksiseen kirkkoon

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
En ole itse uskonnollinen mutta mua kiinnostaa ortodoksisuus koska isäni suku kuuluu siihen uskoon,
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
jos se tuntuu oikealta niin anna mennä. Eihän sitä kannata jos se ei oikealta tunnu.
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Miksi? Oletko uskonnollinen?
Tykkään rituaaleista, joissa kosketellaan oman käsityskyvyn ulkopuolella olevaa kokoluokkaa. Me ihmiset ollaan kauhean rajallisina, eikä koskaan voida täysin käsittää kaikkea. Musta on hyvä, että sen fiilistelylle on yhä olemassa rituaaleja. Se kantaa muuallekin arkeen. Lisäksi se tekee kokemusmaailmasta jotenkin syvemmän. Kaipaan syvyyttä.

Nykyään ei muutenkaan oikein oo paikkoja, joissa luoda suhdetta äärettömyyteen, kuolevaisuuteen, elämän merkityksellisyyteen ja muihin tämmösiin isoihin kysymyksiin. Se jää helposti yksilön harteille, mikä on kolkkoa.

En tiiä oonko varsinaisesti uskonnollinen. En ajattele, että on olemassa jokin erillinen olio, johon pitäisi erikseen uskoa. Mulle kyse on enemmänkin siitä, minkä nimeän jumalaksi ja mitä käsittelen jumalana. Musta on mielekästä elää ajatellen, että kaikki mitä on, on jumalaa. Mitä se jumala ikinä tarkoittaakin.

En tiiä. Mitä on uskonnollisuus?
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mun yksi tuttu on jo pitkään harkinnut ortodoksikirkkoon liittymistä.

Se oli käynyt myös paikallisen seurakunnan papin kanssa juttelemassa ja saanut pari kirjaa luettavaksi. Sit jos oikein muistan niin siinä oli vielä joku, että täytyy käydä jumalanpalveluksissa ja opiskella niitä kirkon oppeja ennen kuin voi liittyä.

Eli sinne ei ihan hetken mielijohteesta voi liittyä, mikä on siis htvä asia. Voi miettiä rauhassa että onko tää mulle sopiva juttu.

Eli jos oikeasti kiinnostaa niin lähesty kirkkoa ja käy juttelemassa papin kanssa! Siitä se lähtee.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mutta tietty se jumalaan uskominen on siinä aika keskeisenä osana :D

Se, mitä se tarkoittaa onkin sitten eri asia. Just sellainen, mistä kannattaisi sen papin kanssa puhua.
 
Ylös Pohja