Aihe vapaa rakastatteko itseänne?

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
tosiaan. mie vuosia sitten vihasin itteeni, mutta oon oppinu rakastaa itteeni.

miun mielestä mie oon helvetin hyvännäkönen. mie rakastan miun kasvoja sekä kroppaa tosi paljon (kropassa meni pitempään hyväksyy). mie tykkään kattoo itteeni peilistä useesti ja pitkiä aikoja.
mie rakastan miun ääntä - se ei oo "liian" korkee, eikä matalakaan, vaan...noh, miellyttää miun korvaa :D ja itseasiassa en sietäny miun ääntäkään aiemmin.
mie oon luoneeltani aivan mahtava tyyppi.

mie tiedostan, että miussa on virheitä. mie en missään nimessä kiellä niitä, vaan oon oppinu hyväksyy ja rakastaa niitä.

koko tuo teksti pläjäys tuntu hieman...pahalta? tai ylimieliseltä kirjottaa, vaikka ei toi missään nimessä paha asia oo. toi on äärettömän hyvä asia. ja kun mie en missään nimessä pidä itteeni muita parempana, vaan kaikki on saman arvosia. mutta taitaapi vaan olla, että...noh, sitä kuulee liian usein, kun ihmiset vähättelee itteään! jotenkin itsensä vihaaminen kuulostaa tutummalta ja normaalimmalta, kuin rakastaminen, vaikka tottakai se jälkimmäinen nyt ois terveellisempää oman hyvinvoinnin kannalta.

oon sitä myös monesti miettiny, että enkai oo ylimielinen, mutta...kuten jo mainitsin, niin en pidä itteeni muita parempana, niin siinäpä se vastaus on.
mie oon kiitollinen, että opin hyväksyy itteni, koska kuitenkin elän itteeni varten. ihmisiä tulee ja menee miun elämässä, mutta kuolemaan asti mie ite oon se tyyppi jonka kaa tuun viettää eniten aikaa. mie arvostan muita ihmisiä, joten miks mie tekisin itteni kohalla sen poikkeuksen? miks mie en arvostais itteeni, vaan vähättelisin? vaikkei se helppoo oo, mutta se ois tärkeetä kohella itteään, niin kuin kohtelee toisiakin (myös itelle pitää olla kiltti).

ja tottakai itelläkin on noita päiviä, kun oon hieman epävarma tai kun vähättelen itteeni, mutta...niistä selviin!
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,445
Reaktioarvo
2,334
Voisin rehellisesti sanoa, kyllä rakastan itseäni.

Aina se ei ole helppoa, mutta itseni kanssahan sitä loppu elämäni elän, joten parasta alkaa opetella hyväksymään ja rakastamaan itseäni.

Pidän ulkonäöstäni. Vietän joskus pitkiäkin aikoja tutkien itseäni peilistä, tullen aina samaan päätökseen. Olen kaunis omasta mielestäni.

Pidän luonteestani. Osaan sanoa ei. Osaan kertoa totuuden, vaikkakin välillä se on vaikeaa. Olen uskollinen ystävä niille, jotka sen ansaitsevat. Olen rohkea, kun sitä vaaditaan.

Hyväksyn kyyneleeni, koska itkeminen on luonnollista. Hyväksyn herkän puoleni, koska sellainen minä olen.

Tiedän etten ole läheskään aina oikeassa. Osaan myöntää virheeni, myös itselleni. Pystyn tekemään vaikeita päätöksiä, muiden avulla tai ilman.

Rakastan itseäni, koska olen minä. Viallinen kappale tehtaalta, jolla on omatunto, sielu ja järki, kaikki tallella.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
En oikein tiedä. Hyväksyn, mutten sanoisi rakastavani.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Noh välillä ärsyttää kun olen niin huono olemaan ihmisille mukava ja ylläpitämään suhteita.
Ulkonäöstä joo joskus. Näytän eripäivinä ja eri päivän hetkinen hyvin erillaisrlta (mielestäni) joten joskus olen tyytyväinen ja joskus en ollenkaan
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tää on tosi hyvä ja tärkeä kysymys.

Viime aikoina olen alkanut rakastaa itseäni enemmän kuin mitä tilanne on ollut viime vuodet. Olen todennut, että näytän oikeastaan aika hyvältä. Luonteeni on kiva, osaan tehdä paljon huikeita asioita. Huonoja päiviä ja kausia toki tulee ja silloin on hyvin vaikea rakastaa itseään. Prosessi on vielä hyvin vahvasti kesken, myönnän senkin. Yleensä voisin kyllä sanoa rakastavani tai ainakin pitäväni itsestäni.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
En varsinaisesti vihaa, välillä olen pettynyt itseeni. Tiedän olevani kultaa sisältä päin mutta kun nään itseni peilistä, ulkonäköni ärsyttää itseäni. En ole kokenut itseäni koskaan kauniiksi, ehkä ihan nätiksi.
Olen yrittänyt saada mielini ajattelmaan kauniita asioita minussa mutta onhan se vaikeaa kun pienestä lähtien inhonnut ulkomuotoani.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
en. ennen olin mielestäni ihan seminätti ja fiksu vaikka luonnettani inhosinkin, mutta mitä vanhemmaks tuun niin sitä vaikeampi on löytää mitään mihin ois itsessään tyytyväinen. :D
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,881
Reaktioarvo
1,406
En oikeastaan osaa sanoa että rakastanko itseäni varsinaisesti, koska toisinaan ajattelen näyttäväni jopa suht koht hyvältä, mutta yleensä pidän itseäni aika rumana korppikotkana. Pidän ainakin omasta persoonallisuudestani, vaikka osaan kyllä usein olla aika hirveä ihminen, ja tiedän satuttavani monien tunteita helposti ja sanotaan että mulla ois iso ego tai jotain, mutta mun lähimmät kaverit pitää mua parhaana tyyppinä ja uskollisena sekä luotettavana ja aitona, joten kai se täytyy uskoa.
Oon joka tapauksessa oppinut pitämään itsestäni enemmän kuin ennen, ja jos joku ei musta tykkää, niin ei niiden myöskään tarvitse mua sietää.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
En rakasta enkä vihaa itteeni, oon jossain siinä välissä.
Välillä on päiviä jolloin näytän mielestäni nätiltä ja tykkään jopa ittestäni ja oon itsevarma (sillon kyllä pitää olla aika tosi hyvä päivä) mutta sitten aika usein on päiviä jollon näytän omasta mielestä paskalta, oksettavalya ja ällöttävältä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ulkonäöstäni oon oppinut tykkäämään ja oon tajunnut senkin että tää mun ulkonäkö on paras mahdollinen mulle.
Luonnetta pitäis vielä oppia mun rakastamaan.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ulkonäöstäni oon oppinut tykkäämään ja oon tajunnut senkin että tää mun ulkonäkö on paras mahdollinen mulle.
Luonnetta pitäis vielä oppia mun rakastamaan.
Uppaan.
Lisään myös listaani että tykkään naurustani myös aika paljon. Ja siitä että oon alkanut uskaltaa perustelemaan mielipiteitäni.
 
Ylös Pohja