Sain juuri kuulla, että ystäväni on kuollut

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Reaktioarvo
2,354
Siis en yhtään tiedä, miten reagoida nyt. Äiti tosiaan soitti ja kertoi, että häntä ei enää ole.

Tunsin hänet 5. luokalta asti, oltiin ala-asteellakin siis jo samalla luokalla. Yläkoulun lopussa oltiin todella todella läheisiä. Sen jälkeen nähtiin muutamaan kertaan, viimeksi viime kuussa. Tämä on se sama kaveri, jossa puhuin tässä keskustelussa.

Tuntuu niin epätodelliselta. En vain pysty käsittämään tätä. Miksi pitää viedä elämästäni yksi tärkeimmistä ihmisistä pois?

En voi olla syyttämättä itseäni osittain tästä. Olisi pitänyt tehdä jotain, kun hän alkoi asunnonvaltaajaksi. Kun kuulin, että häneltä oli mennyt kämppä alta. Kun hän istui lähikaupan edustalla.

Mieleeni vain tulvii niin paljon asioita, iltoja seurakuntakodilla nuortenilloista, Singstar-peleistä, illoista, kun hän vei minut kotiin skootterillaan, tyhmistä keskusteluista matikantunneilla, rippileirin souteluhetkistä, biljardinpeluusta, hiljaisista hetkistä, kun tiesi, että toinen on siinä. Ne pienet hetket, kun huolestuin hänen hyvinvoinnistaan, ja miten muutaman päivän päästä hän tuli taas luokseni ihan normaalisti, viestittelyä keskellä yötä, kun ei saanut unta...

Kun nyt listaan näitä asioita, tajuan, kuinka läheisiä oikeasti olimme. En pysty käsittämään tätä. En vain pysty tähän.

Kaiken tämän päälle, en edes tiedä, kuinka hän menehtyi. Puhelun aikana äiti taisi sanoa, mutta en joko kuullut tai käsittänyt sitä.

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Reaktioarvo
2,354
En tiedä kenelle puhua, en pysty puhumaan. Kirjoittaminen on ainoa keino, mutta sekin on jotenkin todella vaikeaa.

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,563
Voimia sinulle 💕💕
Oon Itekki kokenu nelinkertasesti sen miltä tuntuu ku menettää jonku jonka aatteli pysyvän elämässä vielä hyvin hyvin kauan 😭💕 Eivät olleet kavereita mutta tärkeitä ihimisiä kumminkin

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
1,922
mä oon tosi pahoillani, otan osaa ;___; jos/kun puhuminen tuntuu vaikealta, niin onneksi on tämä paikka, jossa voi purkaa sydäntä D: tai ainaki toivon, et se auttaa ees jotenkin

lähetän sulle paljon voimia ja ison virtuaalihalin!! ❤️❤️❤️❤️

Tanssivapina

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,221
Voi ei Anni aivan kamalaa ja super raskasta sulle! Pidä kiinni hyvistä muistilista ja muista että sä annoit häneltä kaikki ne hyvät muistot kun souditte, juttelitte, pelasitte ja olitte vain. Sä annoit hänelle ystävyyden ja tämä tapahtuma on täysin pois käsistäsi eikä sulla ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä hänen menehtymisestä. Valitettava totuus on että sulla on pitkä prosessi edessä jolloin käyt läpi tunnemyräkän. Ole armollinen itsellesi. Jos et pysty puhumaan niin se on ok. Itke, muistele häntä, kirjoita jos pystyt. Anna itsellesi aikaa, on ok jättäytyä koulusta ja harrastuksista ja aluksi vain surra.🥰

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,931
😭❤️ en tiedä auttaako tää yhtään mutta muista se pysyy sun sydämessä kuitenkin ja unissa. Itsekin näin juuri viime yönä unta kuolleesta vaaristani taas pitkästä aikaa. Se on tavallaan aika lohduttavaa. Kai se on joku mielen tapa päästä yli. Vaikka mulla nyt siit sen kuolemast on aikaa mut kuitenkin. Voimia ja täällä kannattaa tosiaan purkaa jos se yhtää helpottaa

Itsekin tuossa juuri kirjotin omaan kesuuni pitkän tekstin (myös) siitä kun sain kuulla että ihastukseni/entinen ihastukseni tekee ehkä kuolemaa. En tosin tiedä oliko se totta ja tuntuu edelleen että ei oo. Joten jollain tasolla ollaan samassa veneessä vaikka aika eri asia onkin mut silti. Mut varmasti molemmil meil aika shokki olo täl hetkel.

KäveleväNakki

Mysteeri
Reaktioarvo
1,434
Otan osaa. En voi ees kuvitella miten hirveetä ois menettää oma ystävä, jonka on vielä tuntenut pitkään. Kuitenkin, eihän meidän läheiset kuitenkaan ikinä jätä meitä, vaikka ei enää olisikaan fyysisesti läsnä, ja muistoissahan he elävät.

Taivaansini

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,422
Otan osaa. Kukaan mun kavereista ei oo kuollut, mutta olen usein miettinyt, kuinka epätodellisesta ja kamalalta se tuntuisi.😔💕

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Reaktioarvo
1,052
Jaksamisia! D: Sun ei tarvi syyttää ittees. Ei kukaan olis arvannut, että tollainen tilanne eskaloituu noin. Olisit ihan varmasti tehnyt jotain, jos olisit tiennyt ton tapahtuvan.

Ylös Pohja