Opiskelu Soitanko vai laitanko sähköpostia

Opiskelu ja itseopiskelu

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Pitäisi siis työssäoppipaikkaa etsiä. Kävin kirjastossa, mutta johtaja ei ollut paikalla. Sain kuitenkin puhelinnumeron ja sähköpostin. Vihaan kaikkia virallisia puheluita, mutta kumpikohan ois tässä tilanteessa järkevämpää soittaa vai laittaa sähköpostia?
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Tiedän tunteen, itsekin vihaan paikkoihin soittelua kun sähköpostilla pääsisi paljon helpommalla. Mutta soittamisella on helpompi saada paikka, joten suosittelisin tätä vaihtoehtoa. Ainakaan kokemuksestani ei pelkästään sähköpostilla saa paikkaa (helpompi unohtaa/kieltäytyä?), mutta kuten Freya sanoi, olisi varmaan fiksuinta ensin laittaa sähköpostia ja sitten vasta soittaa.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Kun kyselin keväällä kesätöitä, niin yhdestä paikasta kutsuttiin pelkän soiton perusteleella suoraan haastatteluun. Pyysivät kuitenkin laittamaan lisäksi avoinen hakemuksen sähköpostilla. Ehkä toi sposti + soitto perään olisi kuitenkin kaikkein varmin tapa, varsinkaan jos ei ole mitään hakuja käynnissä.
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Jos joku huomais tän kans, ni mun opettaja sanos et kannattaa joulun jälkeen kysyy työssäoppipaikkaa, ni meinasko se et joulujoulun jälkeen vai tammikuussa? Ku siinä maaliskuussa alkais. Kuulemma on suosittu paikka niin kannattaa nopeesti hakea. Ja jos se on nii suosittu paikka niin kannattaaks silti lähettää sähköpostii vai soittaa? En kehtais kysyy enempää ku se on vähän pelottava opettaja
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Kannattaa mielellään soittaa tai ennemmin käydä vaikka uudestaan paikanpäällä, jotta paikan esimies saa sinusta oikean ja realistisemman kuvan. Ei mitään sähköposteja kannata laittaa, ei ne niihin koskaan vastaa koska ovat joko kiireisiä tai eivät halua tuhlata aikaa vastaamiseen. Soittaessa tai käymällä paikan päällä saat vastauksen nopeammin.
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Kun mä oon ettiny nyt amiksen aikana ku opiskelen lasten ohjaajaks niin oon aina laittanu sinne paikkaan minne oon hakemassa niin sähköpostia et itse suosittelen sähköpostia jos et uskalla soittaa
 
Ylös Pohja