Mielenterveys Syömishäiriöstä parantuminen

Sipsi

Vempula
Liittynyt
8.2.2022
Viestejä
17
Reaktioarvo
14
****Sisältövaroitus: syömishäiriö****






Demissä sh aiheisia keskusteluja ainakin jossain vaiheessa poistettiin harmillisen paljon. Jos tämä rikkoo varasijan sääntöjä tai aiheuttaa mielipahaa, olen pahoillani ja ymmärrän jos keskustelu poistuu 🌻

Onko teillä (ollut) mitään syömishäiriöitä ja miten olette parantuneet niistä? Onko tullut takapakkia tai retkahduksia? Miten sh näkyy arjessa?

Itselläni oli anoreksia nervosa, joka meni aika pitkälle ennen kuin itse tajusi sen vakavuutta. Muistan vaan sen, miten koko ajan oli kylmä ja yksikin keksi aiheutti hirveen, epärealistisen pelon, että entä jos lihoo. Syöminen tuntu tosi pelottavalle ja aina jos söi, tuntui että on jotenkin ruma ja huono ihminen. Syömishäiriöisen ajatusmaailma on tosi karu.

Parantuminen lähti hyvin omasta tahdosta, kun elämään tuli mukaan oikeasti hyviä ihmisiä ja muuta sisältöä. Takapakkia tulee välillä, jos kovin ahdistaa, kuitenkin aina voiton puolella pysyen.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Kärsin edelleen syömishäiriöstä, mutta voisin kommentoida, että pyrin pääsemään pois tuhoisista toimintatavoista. Takapakkia tulee useinkin, mutta pyrin ajattelemaan silloin, että olen selvinnyt näistä hetkistä aiemminkin ja selviän varmasti nytkin. Mulla syömishäiriö näkyy arjessa paljonkin, mutta tulevaisuudessa toivon mukaan vähemmän.
 

Sipsi

Vempula
Liittynyt
8.2.2022
Viestejä
17
Reaktioarvo
14
Kärsin edelleen syömishäiriöstä, mutta voisin kommentoida, että pyrin pääsemään pois tuhoisista toimintatavoista. Takapakkia tulee useinkin, mutta pyrin ajattelemaan silloin, että olen selvinnyt näistä hetkistä aiemminkin ja selviän varmasti nytkin. Mulla syömishäiriö näkyy arjessa paljonkin, mutta tulevaisuudessa toivon mukaan vähemmän.
Tosi paljon tsemppiä!❤️ Sä pystyt siihen 🌻
 
Ylös Pohja