Pelit The Sims -pelit

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Eli siis yleistä keskustelua Sims-peleistä. Pelaatteko simssejä, mitä pelejä/lisäosia? Millä tavalla pelaatte, tykkäättekö esim. haasteista, kuten legacy challenge? Lataatteko paljon custom contenttia, käytättekö koodeja jne. Onko teille sattunut jotakin hauskaa/outoa simssissä? Kertokaa vapaasti mitä haluatte.

Itse pelaan melkeinpä vain kolmosta (hyllystä löytyy myös 2 ja 4) ja lisäosina siinä mulla on Maailmanmatkaaja, Iltahuvit, Täyttä Elämää, Unelmaduuni, Lemmikit, Supernatural ja Vuodenajat. Pelaan lähes aina haasteita, tällä hetkellä legacy challengea ja oon pelannu lisäks esim. 100 baby challengea, mikä oli aika hauskaa. :D Nraasin Story progression -modi on ollut mulla aika lifesaver naapuruston elävöittäjänä, mikä on myös tehnyt pelaamisesta paljon mielekiintoisempaa. Yleisesti ottaen tykkään pelata samalla perheellä useita sukupolvia, hankkia paljon lapsia, edetä uralla jne.
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
pelaan sims 4, mulla on lisäosina kissat ja koirat, vuodenajat, unelmasaari, yliopisto ja ekoelämää, tarkoitus olisi hommata lumisten vuorten maa ja duunipäivä jossain kohtaa :). En niinkää haasteista välitä mutta haluaisin testata 100 vauvaa haastetta (tosi tyhmän kuulosia nää haasteet suomeksi).
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
En pelaa, mutta haaveilen The Simsistä. Jos sinulla on jotain vinkkejä Simssin aloitukseen, niin otan mielelläni vastaan. :D
Voin kyllä suositella Simssien pelaamista, onhan se tosi hauskaa ajanvietettä. Mä tosiaan tykkään eniten kolmosesta ja suosikkilisäreitä ovat ehkä Täyttä Elämää (koska perheeseen liittyvät sisällöt), Iltahuvit (tykkään Bridgeport-kaupungista, rakastan vampyyreita ja julkkissysteemi Bridgeportissa on hauska) ja Unelmaduuni (lisäsisältöä työntekoon/ammatteihin). Supernatural on kiva, jos tykkää fantasiasta (vampyyreiden lisäksi mm. ihmissudet ja keijut). Mikäli ei meinaa saada ideoita pelaamiseen niin suosittelen haasteita (googlella löytää useita), toi legacy challenge on varmaan mun ykköslemppari. Lyhyesti summattuna sen ideana on pelata 10 sukupolvea samalla perheellä ja samalla tontilla (ilman mitään koodeja), aloittaen ns. ihan nollasta.

Nelosen suhteen en oo paras puhumaan, koska oon pelannut sitä tosi vähän, kun en jotenkin kykene tottumaan siihen ja alan aina kaivata kolmosen avointa naapurustoa. Oon kyl kattonu paljon let's play -videoita nelosesta ja vaikuttaahan se tosi kivalta peliltä, etenkin lisäosien kanssa. Esim. simien luonti ja talojen rakennus on kyllä omankin kokemuksen mukaan siinä kivaa. Varmaan joskus itsekin siirryn pelaamaan nelosta jahka kyllästyn kolmoseen. :D

Mitään pelikonetta en omista ja oon melko vanhalla läppärilläni pystynyt ihan hyvin pelaamaan, tosin ihan kaikkia lisäreitä en viitsi kerrallaan pitää päällä. Lisäksi jos noita custom-juttuja alkaa latailemaan niin katsoisin vähän kriittisellä silmällä, että mitä ja mistä latailee.

Toivottavasti tästä oli ees vähän apua, kertokaa te muutkin vaikka tosta 4:stä, jos teille jotain tulee mieleen.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Voin kyllä suositella Simssien pelaamista, onhan se tosi hauskaa ajanvietettä. Mä tosiaan tykkään eniten kolmosesta ja suosikkilisäreitä ovat ehkä Täyttä Elämää (koska perheeseen liittyvät sisällöt), Iltahuvit (tykkään Bridgeport-kaupungista, rakastan vampyyreita ja julkkissysteemi Bridgeportissa on hauska) ja Unelmaduuni (lisäsisältöä työntekoon/ammatteihin). Supernatural on kiva, jos tykkää fantasiasta (vampyyreiden lisäksi mm. ihmissudet ja keijut). Mikäli ei meinaa saada ideoita pelaamiseen niin suosittelen haasteita (googlella löytää useita), toi legacy challenge on varmaan mun ykköslemppari. Lyhyesti summattuna sen ideana on pelata 10 sukupolvea samalla perheellä ja samalla tontilla (ilman mitään koodeja), aloittaen ns. ihan nollasta.

Nelosen suhteen en oo paras puhumaan, koska oon pelannut sitä tosi vähän, kun en jotenkin kykene tottumaan siihen ja alan aina kaivata kolmosen avointa naapurustoa. Oon kyl kattonu paljon let's play -videoita nelosesta ja vaikuttaahan se tosi kivalta peliltä, etenkin lisäosien kanssa. Esim. simien luonti ja talojen rakennus on kyllä omankin kokemuksen mukaan siinä kivaa. Varmaan joskus itsekin siirryn pelaamaan nelosta jahka kyllästyn kolmoseen. :D

Mitään pelikonetta en omista ja oon melko vanhalla läppärilläni pystynyt ihan hyvin pelaamaan, tosin ihan kaikkia lisäreitä en viitsi kerrallaan pitää päällä. Lisäksi jos noita custom-juttuja alkaa latailemaan niin katsoisin vähän kriittisellä silmällä, että mitä ja mistä latailee.

Toivottavasti tästä oli ees vähän apua, kertokaa te muutkin vaikka tosta 4:stä, jos teille jotain tulee mieleen.
Kiitos vinkeistä! 👍
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
sims 2 tulee aina ja ikuisesti olemaan mulle se rakkain sims-peli t. lähes 20 sukupolven lc mutta koska elän taas sellasta vaihetta kun kaikki nostalgiaa herättävä masentaa niin yritän pelata nelosta.

sims 3 mulla on lähes kaikki lisäosat ja kamasetit fyysisinä versioina ja kerrankin kun mulla olis lähes kunnollinen pelikone niin en silti osaa tykätä siitä. se monipuolisuus ja kaupungit on upeita mutta joku siinä lagisuudessa, hitaudessa, simien ulkonäön muovisuudessa ja pimeydessä tökkii. ikkunatilassa pelaaminen häivyttää sen hämäryyttä vähäsen mutta en oo vielä vuosien aikana käsittänyt onko mun pelissä joku vika :D

nelosesta mulla on vain yksi säälittävä lisäosa ja joitain stuff packeja (?) enkä köyhänä opiskelijana raski hankkia lisää vaikka mieli tekisi koska onhan tuo peruspeli jäätävän tylsä.

oon myös aikoinaan selannut radolan foorumin sellaset sata kertaa läpi ja luin monia lc-blogeja, olispa niitä edelleen. taitaa ehkä jossain ollakin mutta ei oo enää aikaa lukea.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
sims 2 tulee aina ja ikuisesti olemaan mulle se rakkain sims-peli t. lähes 20 sukupolven lc mutta koska elän taas sellasta vaihetta kun kaikki nostalgiaa herättävä masentaa niin yritän pelata nelosta.

sims 3 mulla on lähes kaikki lisäosat ja kamasetit fyysisinä versioina ja kerrankin kun mulla olis lähes kunnollinen pelikone niin en silti osaa tykätä siitä. se monipuolisuus ja kaupungit on upeita mutta joku siinä lagisuudessa, hitaudessa, simien ulkonäön muovisuudessa ja pimeydessä tökkii. ikkunatilassa pelaaminen häivyttää sen hämäryyttä vähäsen mutta en oo vielä vuosien aikana käsittänyt onko mun pelissä joku vika :D

nelosesta mulla on vain yksi säälittävä lisäosa ja joitain stuff packeja (?) enkä köyhänä opiskelijana raski hankkia lisää vaikka mieli tekisi koska onhan tuo peruspeli jäätävän tylsä.

oon myös aikoinaan selannut radolan foorumin sellaset sata kertaa läpi ja luin monia lc-blogeja, olispa niitä edelleen. taitaa ehkä jossain ollakin mutta ei oo enää aikaa lukea.
Kakkosella on tosiaan edelleen oma vankkumaton kannattajakuntansa, itsekin sitä joskus paljon pelailin. Lähes 20 sukupolvea lc:ssa on kyllä aika kova saavutus, oonkohan ite päässyt korkeimmillaan tyyliin 12:een. Kolmonen on tosiaan välillä "hieman" laginen ja hidas, ja onhan ne simit aika vahanaamaisia kyllä. :D Toi pimeys kuulostaa hämmentävältä, en oo kyl omassa pelissä havainnut tollasta.

Radola <3 Itsekin pyörin siellä aikoinaan lukemassa kaiken.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Pelailen sims 4 aina välillä, kun aikaa riittää :D
Omistan lisäosista vampyyrit, noituuksia ja yliopisto
Pääosin pelailen samalla suvulla vaan eteenpäin ja yritän saada hyviä ammatteja ja koulutuksen (joskin joistain yritän saada juuri-ja-juuri-läpi simejä ::D).

Voihh, viime kerrasta on liikaa aikaa D: Pitäis taas löytää aikaa sillekin...
 

Koreahullu

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
111
Reaktioarvo
104
Näistä syistä The Sims 3 on mun lemppari:

  • Erittäin monipuolisesti modeja
    • NRAAS MasterControllerilla saa jokaiseen peliin paljon satunnaisuutta ja uniikkia tarinaa


  • Avoin maailma ja pelaajien itse suunnittelemat maailmat (parempia kuin EA:n maksulliset)
    • Setra (Kairo)
    • Los Aniegos (Los Angeles)
    • Boroughsburg (Brooklyn, New York City)

The Sims 3 käy nopeasti pitkästyttäväksi pelkillä virallisilla lisäosilla.
Olen pelannut The Simsiä yli sata tuntia käyttäjien luoman sisällön ja NRAAS MasterControllerin mahdollistaman satunnaisuuden takia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Hommasin myös ton Koreahullun mainitseman Nraas Master Controllerin. En osaa vielä hyödyntää sen täyttä potentiaalia, mutta vaikuttaa kyllä kätevältä. Jo sellainen pieni yksityiskohta oli kiva, että sain korjatuksi useamman perheen sukupuuta adoptiolasten osalta. En tajua, mikä sims-logiikka siinä on (vai teenkö itse jotain väärin), että jos pariskunnan toinen osapuoli soittaa "adoptiotoimistoon", tästä soittaneesta vanhemmasta tulee ko. lapsen äiti/isä ja toisesta vanhemmasta vain äiti-/isäpuoli (silläkään ei ole vaikutusta, onko pariskunta naimisissa vai ei). Täytyy nyt vielä lueskella lisää tuosta modista, että opin paremmin käyttämään.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
Pelaan ehkä vähän liikaakin Sims 4. Omistan kaikki mahdolliset lisäosat. Mulla on ihan liian monta tallennettua peliä sinne. Kaikissa peleissä on ihan eri teemat ja elämäntyylit.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Jos tykkää rakentaa taloja niin ehdottomasti hankkimaan 4. Muuten kolmonen on sisällökkäämpi. Mulla ei jostain syystä toimi kolmoset mun koneella 😭😭😭😭 ne on mulla origonissa mutta kun lataan niin toimi koneella.

Neloselta mulla on aika paljon lisäosia ja tykkään eniten siitä ekoelämästä ja duunilisäosasta.
 

Koreahullu

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
111
Reaktioarvo
104
Jos tykkää rakentaa taloja niin ehdottomasti hankkimaan 4. Muuten kolmonen on sisällökkäämpi. Mulla ei jostain syystä toimi kolmoset mun koneella 😭😭😭😭 ne on mulla origonissa mutta kun lataan niin toimi koneella.

Neloselta mulla on aika paljon lisäosia ja tykkään eniten siitä ekoelämästä ja duunilisäosasta.
Oon samaa mieltä ja siks en oo neloseen koskenut. Avoin maailma ja loputtomat tekstuurit ovat lit.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Nostelen. Miten te muuten keksitte simeillenne kivoja nimiä? Etenkin haasteita pelatessa, kun sitä samaa (sukunimeä) joutuu katselemaan pitkiä aikoja. Mulla on parhaillaan legacy meneillään vasta ekassa sukupolvessa ja oon vaihtanut perheeni sukunimen varmaan kolme kertaa, enkä ole vieläkään tyytyväinen. :D
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Pelaan tällä hetkellä Sims 3, se on mun lemppari Sims-pelisarjasta :) Toisinaan pelaan myös Sims 4 ja pian meinaan asentaa mun koneelle taas Sims 2, johon mulla on lähes kaikki lisärit ja kamasetit, ihan vaan muutama puuttuu enää kokoelmasta jee :D Pelaan aika kasuaalisti, luon simejä ja seuraan niiden elämää. En oo paljoo perehtyny haasteisiin, haluun vaan keskittyy esim. talojen rakentamiseen ja simien tarinoiden kehittämiseen. Sims 2 alotin pelaamisen aikoinaan 12 v:nä ja muistan ikuisesti sen kun onnistuin luomaan mun yhestä teinisimistä jonkinlaisen zombivampyyri-ihmissusinoita-otuksen :D voisinki kokeilla jos saisin onnistuu uudestaan kunhan saan kaikki pelit asennettua. Oli huvittavaa kun se ihmissutenaki ollessaan ärisi ja käveli sillee zombimaisesti :D

// Voisin iteki lisäillä tänne jossaki vaihees jotain screenshotteja jos haluutte nähä :D
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
ai että, mite en oo aiemmin huomannu tätä keskustelua! 👀

aloitin sims-elämäni kakkosesta, ja muistaakseni aloin pelata 6-vuotiaana ensin silleen että sisko oli aina vieressä ja sit joskus myöhemmin aloin pelaamaan yksin. sims 2 on mul vieläkin erittäin tärkeä peli, ja omistettiin monta lisäosaakin ;_; nyt en oo vissiin yli vuoteen pelannut sitä ja vaihdoinkin sims 4. suurin syy vaihtamiseen on se, että mun pöytäkone on jo aika vanha ja se ei mahdu minnekään niin se on ns palasina jossakin D: sims 4 latasin pleikalle, kun se oli ilmainen plussapeli.

oon ihan tykännyt, vaikka välillä huomaan kaipaavani joitain asioita kakkosesta D: oon aatellu etten ehk ostais mitään lisäosia vaan alkaisin sitten joskus pelaamaan koneella ja siihen ostan lisäosat yms. vaikka oon niinku joo tottunu pelaamaan pleikalla, niin on se koneella ja hiirellä silti kivempaa omasta mielestäni.

tuohon nimikyssäriin niin mä yleensä keksin nimiä sarjoista/animesta tai sit katon jotain vieressä olevaa kirjaa silleen jaaaahas oisko tämä kirjailijan nimi hyvä 😂 muun muassa mul on kolmannessa sukupolvessa meneillään oleva ketchumin perhe, ja toiseen sukupolveen kuuluu ash ja naruto 😅 heh
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Mä niin rakastan Sims 3:n glitchejä :D
Screenshot-42.jpg
En edes tiiä mitä tässä tapahtuu

Screenshot-46.jpg
Screenshot-47.jpg
Screenshot-200.jpg
Screenshot-202.jpg
"This is fine"

Screenshot-224.jpg
Screenshot-227.jpg
Screenshot-229.jpg
Äää mä en kestä miten söpö toi kisu on ;__; jos hankkisin joskus omia kissoja tulevaisuudes haluisin ainaki yhen olevan scottish fold <3

Screenshot-230.jpg
 

Liitteet

  • Screenshot-228.jpg
    Screenshot-228.jpg
    607,6 KB · Katsottu: 2

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Pelasin pienempänä Sims-pelejä ihan hulluna, nykyaikana joskus, mutta kiinnostus ei meinaa herätä millään. Pelaan jonkin tunnin kerralla ja sitten unohdan kuukausiksi :'(
Onko mitään hyviä vinkkejä miten pelistä saisi kiinnostavamman? Tosiaan Sims 4 ladattuna, mutta jemmassa on myös kolmonen ja kakkonen
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Tää keskustelu innosti mut kokeilemaan ensimmäistä kertaa ja oon koukussa jo. :D Sims 4 siis ja en oo koskaan pelannut noita aiempia.
 
Ylös Pohja