Myöskin tämä. Nyky-yhteiskunnassakin on niin paljon tabuja kehoon, etenkin naisten kehoon, liittyen. Asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä ja hävetään kertoa lapselle, mikä se juttu siellä jalkojen välissä on. Mikä on aika typerää, lapsi ei häpeä, se on vain utelias. Totta kai siitä seuraa tietämättömyyttä. Ja se häpeäminen tarttuu seuraaviin sukupolviin. Jossain vaiheessa tämä kierre pitäisi katkaista.
Meillä oli tiukka suhtautuminen seksuaalisuuteen mun lapsuuden perheessä. Vanhemmat suuttui, jos itsetyydytettiin jopa teini-iässä. Äitini oli tietoinen siitä, että harrastin itsetyydytystä pienestä pitäen, ja aina yllyttäessään minut puuhistani hän suuttui.
En vieläkään tiedä, johtuuko pimpin satunnainen kirvely itsetyydytyksestä. Minulla esiintyi tätä kirvelyä pienestä pitäen, ja kun kerroin tästä kirvelystä äidille, hän kertoi sen johtuvan "pimpin vatkaamisesta", jolla me siis itsetyydytystä kutsuimme. Hän laittoi sit voidetta pimppiini ja käski minun lopettaa pimpin vatkaamisen, sillä "pimppi voi mennä rikki". Myöhemmin ollessani joku 12-vuotias hän kertoi itsetyydytyksen aiheuttavan pissatulehdusta, enkä vieläkään tiedä sitäkään, että onko tämäkään totta.
Ollessani 13-14-vuotias tulin kerran koulusta kotiin, ja kotona äiti sanoi minulle, että hän on ollut seksuaaliterapeuttiin yhteydessä. Tämän mukaan "hyväilen" liikaa, ja äiti kielsi taas minua itsetyydyttämästä.
Ja meillä suhtauduttiin seurusteluun vähän nehatiivisesti. Nimittäin äiti sanoi, ettei hyväksyisi sitä, jos me teineinä seurustelisimme. Hän kuitenkin kertoi pikkuveljeni mahdollisen seurustelun olevan ok, sillä hän oli 17, eli "melkein aikuinen". Isoveljeni alkoi seurustelemaan tietääkseni vasta 18-vuotiaana, eikä äitini katsonut seurustelua pahalla.
Niin ja olin kyl todella yllättynyt, kun yläasteella sain tietää, että itsetyydytys on normaalia, eikä koulussa ja netissä sitä paheksuttu niin kuin kotonani. Netissä luin, että äitini nuoruudessa koulukirjoissa itsetyydytystä paheksuttiin vahvasti, mikä on saattanut vaikuttaa äitini negatiiviseen asenteeseen itsetyydytyksestä.
Ja siis onks nää mun äitini kertomat tiedot itsetyydytyksestä virheellisiä?