Pelit top3 pelii

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
noniin, lähtekää vaan listaamaan :D ja kertokaa myös miks :)

itellä:

1. undertale
-tähän peliin miulla on ekanakin tietynlainen tunneside, kun ekan kerran tutustuin tähän 2016 alkupäässä.
-ihana soundtrack
-ihanat hahmot (jokainen hyvin tehty ja tosi persoonallisia)
-hyvät grafiikat (rakastan sitä 8 bittistä tyyliä)
-mahtava juoni, joka kertoo ihanasti ystävyyssuhteista
-yksinkertasesti kaunis maailma
-se pelimekanismi on hyvä (mm. boss tappelut, yms).
-se on mahtavaa, miten siinä voi tehä tiettyjä erilaisia valintoja sekä valita kolmesta eri runista (neutral, pacifist & genocide)
-peli rikkoo kivasti neljättä seinää
-peli osaa olla myös härö ja creepy (mm. gaster seuraajat, amalgamatet...)

2. the last of us
-ensimmäinen peli, jonka pelasin ite läpi (enkä kattonu youtubesta).
-kaunis soundtrack
-hyvät hahmot
-hyvä juoni! tykkään, että se on just semmonen apocalypse, mutta se on myös vähän originaalimpi (tai esim. se cordyceps sieni, joka tuo siihen mielenkiintoo ja josta haluu tietää lisää, sekä niitten tartunnansaaneitten eri vaiheet, ettei kaikki perus zombeja).
-tosi kaunis maailma ja varsinkin TLOU 2
-TLOU 2 tosi kauniit grafiikat
-mie rakastan sitä, että se on just semmonen...seikkailupeli (rakastan niitten tavaroitten keräämistä, jne)
-se oli super mahtavaa, miten siinä oli eri tapoja hoidella vihollisia (esim. jos halusit vaan tappaa kaikki ja vetää räminällä, niin siitä vaan :D tai sitten pysty vaan hiipii kaikkien ohi tai salatappaa, jne).

3. fnaf
-nostalginen! aiemmassa kesussa mainitsin, että tää oli se peli, jonka parissa tavallaan kasvoin
-mie rakastan sitä, miten se lähti fnaf 1 ja fanit alko kehittelemään teorioita, joista sitten Scott otti kopin (mutta hän kuitenkin alunperinkin loi kaikkia...salaperäsyyksiä fnaf 1).
-mie rakastan niitä teorioita (no ainakin fnaf 1-4 :D)
-no joo, eipä tästä oo sen ihmeellisiä perusteita :D kova tunneside on.


neljäntenä ois tullu bendy and the ink machine :D hyvä soundtrack, muutama hyvä hahmo löytyy, mielenkiintonen juoni josta saa paljon teorioita aikaan, melko omanlaatunen (miltä peli näyttää, tavallaan myös juoni - vähän disney viboja, jne).

ja tottakai tää oli hyvä tekosyy vaan päästä puhuu noista peleistä :D
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
UIJUI onpa kiva kessa, minäki tuun listaamaan!! D:

1. animal crossing: new horizons

sanat ei ees välttämättä riitä kuvaamaan, mite paljon rakastan tätä peliä ;__; tää on just mulle tehty, koska oon suht luova ihminen ja mun on tärkeää päästä toteuttamaan itseäni, ja täs saa rakentaa just sellasen saaren ku itse haluaa. myös joskus tää peli on legit mulle henkireikä, koska sillon ku oon ollu tosi yksinäinen, niin oon aina aatellu et meen moikkaamaan mun kyläläisiä. sen ku tein, ei must tuntunu enää nii yksinäiseltä. animal crossing-yhteisö on must tosi ihana, joten oon tykänny erittäin paljon D: siis lähes kaikki on ollu tosi kivoja ihmisiä, keit oon niinku pelin kaut tavannu netissä.

animal crossingin keksijä muutti joskus nintendolle töihin kiotoon, ja hänen kaikki läheiset jäi hänen entiseen kotikaupunkiin, muistaakseni tokioon. hän koki olonsa yksinäiseks ja sit animal crossing keksittiin. must toi on ehkä yks ihanimmista syntytarinoista koskaan D: vaikka kyl musta sekin on ihana tarina, ku ööh final fantasy oli sen pelifirmansa kirjaimellinen final fantasy eli viimeinen fantasia, jonka he halus toteuttaa. ja kattokaapa molempien suosiota nyt!

2. grand theft auto v

tämä peli on mulle myös tärkeä. tää oli mun ensimmäinen kosketus tarinallisiin peleihin, ja gta tulee _aina_ olemaan mulle yks parhaimmista peleistä. muistan ikusesti, miten vaikuttunu olin siitä, ku ekan kerran pelasin sen läpi. toki kaikista löytyy vikoja, eikä tämäkään niiltä säästy, mut niit on onneksi vain vähän D: ja also, rakkauteni trevorin hahmoon on myös kyl jollain tavalla sanoinkuvaamatonta. mä tykkään siitä, miten erilaisia kaikki kolme päähahmoa on.

franklin on vaan semmonen "poju", joka haluaa lopettaa jengijutut ja tehdä jotain isompaa. michael kaihoisasti muistelee vanhoja aikoja, mut ei oikeen tiedä, muuttaisko elämässään oikeasti mitään. michael näkee tilaisuuden ehk tehdä kerranki jotain hyvää, ja toimii sit mentorina franklinille. trevor on kirjaimellisesti hullu, mut trevorin hahmo on yllättävän syvällinen. joskus näin tosi hyvän postauksen tumblrissa, mis joku selitti, että trevor tuntuu itekki pelkäävän itseään joskus ja hän niinku yrittää hukuttaa omat ongelmansa olemalla "seonnut". mut esim. ku trevor ja franklin menee baariin, ni trevor on tosi haavoittuvaisessa tilassa ja sanoo itkien, et "hold me!" emt. mä jotenki vaa tykästyin trevoriin eniten, ja imo se kertoo ihmisestä paljon, että mikä on lempparihahmo gtassa.

puhumattakaan siitä, että pelissä on paljon tekemistä. itse tarina ei oo ihan mahottoman pitkä, mut senpä takia se ei ole, koska on paljon muutakin tekemistä. tarina on must rakennettu ihan hyvin, vaikka ehk itse muuttaisin jotain niissä heisteissa.

ja tottakai, gta online on best! en enää nii paljoo pelaa ku joskus, mut yleensä ainaki ees kerran tai kaks viikkoon pelaan mu kaverin kans ku oon hanin luona - mu pleikkari siis asuu siellä nykyään lol. tykkään tehdä rahaa ja tuhlata sen kaikkeen kivaan, ja honestly uskallan väittää tän olevan syy siihen, miksen usein osta oikees elämäs mitään hehhe :D

3. the sims - 2 ja 4 pääasiassa

simssit kokonaisuudessaan on mulle mun ekoja pelejä, joita pelasin. ihan eka peli oli crash team racing ja sitten sims. sims on ollu mulle kuitenki rakkaampi ja oon monta, monta tuntia pelannu simssiä elämäni aikana. sillon ku mul oli pöytäkone, ni pelasin vaa sims 2 ja nykyään pelaan pleikkarilla sims 4. joskus haluisin myös kokeilla kolmosta, ja sit tehdä niinku lopullisen päätöksen, että mitä niistä haluan pelata loppuikäni vai pelaanko kahtakin vai kaikkia D: tykkään enemmän pelaa simssiä koneella, ni ootan ku kuuta nousevaa, et hankin joskus uuden koneen ja voin vihdoin pelaa rakasta simssiäni kivasti ;__, ei niinku sillä, että pleikalla pelaaminen ois ihan painajaista, mut on se aika kömpelöä joskus D:

sims on must kans luoville ihmisille täydellinen, ku saa rakennella ja sisustaa mielensä mukaan D: puhumattakaan simien luonnista. sims on vaan niin klassikko! D::::: ÄÄÄÄÄÄÄ pitää pelaa simssiä, ku meen hanin luo
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
1. Minecraft

- tän pelin kanssa aikoinaan vietin niiiiin paljon aikaa !!
- rakentaminen on ihan parasta -vielä kun pääsi aina näyttämään omia tekeleitään omille kavereilleen
- veljen kanssa oli ihan super kivaa pelata vaikka koko päivä, myös kaikkia minipelejä :3
- survival oli aina jotenkin todella tavoitteellista
- sai paljon uusia kavereita
- muutenkin peli oli jotenkin todella laaja villitys ja se näkyi myös vaatteissa ja leluissa :D

2. Fortnite

Kuulostaa varmaan oudolta et tää on jollekki tosi tärkee :D:

- tää peli opetti mulle englannin kielen taitoja paaaaljon
- sain mulle hyvin tärkeitä ystäviä tän pelin ansiosta, en vois elää ilman heitä :3 <3
- keväällä 2020 oli aina koulujuttujen jälkeen jotakin tekemistä, kun mihinkään ei saanu mennä
- opin monia omia vahvuuksia (niin peleissä, kuin ihan oikeassa elämässäkin)
- tästä tuli jotenkin toinen maailma, paikka johon paeta kaikkea ympärillä
- tunsin olevani hyvä jossakin, vaikken todellakaan ollut paras pelaamaan (enkä sitä ole vieläkään :D)

3. GtaV

- tän pelin tarina-osuus on todella hyvä !!
- mahdollisuus niin moniin eri juttuihin
- online on hauskaa kavereiden kanssa
- kaikki heistit ja niiden suorittaminen !!
- autojen tuunailu iiihan parasta :D
- löytyy tekemistä melkein jokaiselle, itsekään en ole semmoinen joka ampuu kaikki tyypit (paitsi jos heisteissä niin tehdään :D)


Ääh, tää muistuttaa siitä etten oo oikein pelannut pitkään aikaan D:
Ikävä niitä aikoja, kun näistä peleistä löyty aina joku jonka kanssa pelata. Nyt ei oikein enää tahdo niin olla :(
 

pääskylintu

kvaak kvaak
Liittynyt
2.12.2021
Viestejä
52
Reaktioarvo
46
1. minecraft
- oon kasvanut minecraftin kanssa. mä rakastan valloittaa, ja oon tehny itselleni valtakunnan. mulla on seikkailunhalua ja mä en jaksa lähteä ulos, niin teen sen minecraftissa. myöskin mainosten olemattomuus on ihana.

2. stickman rope hero
oon oikeesti tosi kiltti ihminen, ja sit ku tekee mieli tehä rikoksia ni teen sen täs pelissä. jotain samanlaisuuksia veljen mukaan on gtan kanssa mutta itse en voi tätä todeta; en nimittäin ole ikinä eläissäni pelannut gta:ta.

3. stellarium
tää ei oo peli, mutta sovellus. tällä pystyy näkemään tähtikuvioita, planeettoja, kuita, tähtiä, taivaankappaleita ylipäätänsä. rakastan tutkia tätä. mainoksia ei juurikaan ole. tää on ilmainen, mutta tässä on joku premium pro versio, maksaa n. 20€. mielestäni ilmankin pärjää pitkälle. tässä esimerkkikuva liitetty:
Screenshot_20220116-173119(1).jpg
ps. shoutout härkävaraaneille!
 
Ylös Pohja