Mielenterveys (Tw itsemurha hups) vähän haluaisin kuolla

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Tai niinku välillä vähän mietin että haluaisin tappaa itteni. Tai en nyt silleen tosissaan mutta ei tämä eläminenkään oikein nappaa. En tappais itteäni mutta voisin kuolla


Äiti on niin saatanan ristiriitanen ihminen. Valittaa ko en nää ihmisiä ja jankuttaa että miks en näe sitä tätä ja tuota ihmistä. Ja selittää että kuskaa kyllä jos vaan pyyän. Sitten en kuitenkaan saa olla yötä edes serkuilla jos vanhempia ei oo kotona. Enkä saa mennä asuntolalle. Enkä poikaystävän tykö päivällä jos sen vanhemmat ei oo kotona.

Ja se ottaa multa puhelimen pois yleensä yöks. Otti lomallaki monesti.

En tiiä miten se kuvittelee että mulla pysyy minkäänlainen elämänhalu jos ei se anna mun elää??? En saa tehä mitään.

En oo edes ikinä tehny mitään minkä takia ei luotettais.. paitsi jäin kiinni ko kävin ausseilla mutta tilannehan oli sama jo ennen sitä.

Olis paljon kivempaa jos annettais edes vähän löysää ja voisin sitten olla rehellinen.

Luuleekohan tuo että se saavuttaa yhtään mitään sillä että kieltää kaiken? En ymmärrä..

Mitä jos teen jotaki mikä on kielletty ja sitten sattuuki jotaki? En sitten tietenkään vois kertoa mitään ko tulis vaan huutoa. Eli mikään muu ei muutu kieltämällä ko se, että tapellaan enemmän, valehtelen enemmän ja luottoa on vähemmän.

Sitten vielä seki että ymmärtäisin jos ekalla kerralla ei saa mennä asuntolalle näkemään yhtään ketään. Ja ymmärrän sen, että sääntöjä on ja rajat on rakkautta ja päläpälä. Mutta ko liika on liikaa. En saa tehä mitään ja musta tuntuu ettei edes vaikuttais elää ko pitää vielä ainaki 2,5v kuunnella näitä liian tiukkoja sääntöjä.

Ja tajuaisin senki jos luottamus olis menny jostaki, mutta ko kaverit saa arestissaki tehä enemmän kaikkea..

Sitten vielä ihmettelee ko en halua kertoa miks on paha mieli jostaki. Ja kehtaa saatana loukkaantua ko en halua puhua sen kanssa mistään.

En vittu jaksa tämmöstä paskaa
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Siis en ees tiiä mutta mulle tuli yhtäkkiä semmonen olo, että jos ei ois poikaystävää kelle haluan vaan kaikkea hyvää ja ketä en halua satuttaa, tekisin jotaki ei niin järkevää.

Siis en tee

Mutta tuli semmonen olo että miks ei

Vittu mitä paskaa
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Pitäs mennä nukkuun mutta oon juonu tänään varmasti yli 2l niin pitäs käyä kusella
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Uskon et tommonen harmittaa ja on tosi masentavaa mut kannattaa muistaa ettet ikuisesti tuu asumaan sun vanhempien luona vaan muutat joskus omilles ja saat sen vapauden mitä just tällä hetkellä kaipaat. Et kannattaa vaan jaksaa siihen asti, ei se itsemurha oo mikään ratkasu tohon tilanteeseen.

Mut voisit ehkä kertoo sun äidille siitä et sen toiminta aiheuttaa sussa itsetuhosia ajatuksia, nii ehkä se ymmärtää vähän löysätä hihnaa sit siin vaiheessa...
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Uskon et tommonen harmittaa ja on tosi masentavaa mut kannattaa muistaa ettet ikuisesti tuu asumaan sun vanhempien luona vaan muutat joskus omilles ja saat sen vapauden mitä just tällä hetkellä kaipaat. Et kannattaa vaan jaksaa siihen asti, ei se itsemurha oo mikään ratkasu tohon tilanteeseen.

Mut voisit ehkä kertoo sun äidille siitä et sen toiminta aiheuttaa sussa itsetuhosia ajatuksia, nii ehkä se ymmärtää vähän löysätä hihnaa sit siin vaiheessa...
No niinhän se tietty on.

Oon harkinnu että kertoisin mutta en oo viittiny :D:
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Ei kuulosta mukavalta, ei... Onko ketään ammattilaista, jolle voisit käydä juttelemassa? D::
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
779
Reaktioarvo
752
Tuli pieni tarve itsekin purkautua, koska samaistun sun kertomukseen. Mun äiti on myös kovin ristiriitainen. Joskus vuosi tai jopa kaksi vuotta sitten psykiatrisella osastolla kaikki mua hoitaneet ihmiset (lääkärit, hoitajat, psykologit, toimintaterapeutit) puhuivat aina siitä, että mun täytyy itsenäistyä ja tavata kavereita niin kuin esimerkiksi mun kolme vuotta nuorempi sisko tekee. Ymmärrän sen kyllä, koska olin niin syvällä syömishäiriössä, että olin menettänyt elämänhalun enkä jaksanut yrittää tavata ihmisiä, kun se oli niin raskasta.

Nyt olen parin viikon päästä 18-vuotias ja olen yhtä kiireinen sosiaalisuuden suhteen kuin siskoni. On vaan ilmennyt, ettei mun menemiset ole ok äidille toisin kuin siskon menemiset. Äiti ei aina edes tiedä, missä mun sisko on, kun hän ei ole käynyt koko päivänä kotona ja mun kohdalla äiti kyselee tarkkaan, mihin olen edes menossa. Äiti ei koskaan kysy siskolta illalla, että milloin tulet kotiin, mutta mun puhelimeen tulee viesti joskus jo ennen iltaa.

Sisko saa olla poissa kotoa jopa viikon putkeen, mutta mun täytyy olla kotona ja tapaamiset ihmisten kanssa täytyy suunnitella huolella. Koska olen perheen vanhin lapsi tällä hetkellä, niin kai kaikki kotityöt sen takia kaatuvat mun niskaan. Toisaalta olisi kiva olla nuori ja elää niin kuin siskokin.

Ärsyttää myös, kun aina olen vissiin jotenkin vääränlainen. Väkisinkin mietin, onko mussa jotain vikaa, kun kommentteja lapsenomaisuudesta ja päätöksistä tulee niin ikävään sävyyn. Mutta joo, et ole yksin tällaisten asioiden kanssa. Omia vanhempia kannattaa kunnioittaa, mutta kehotan myös puhumaan ongelmista.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Tuli pieni tarve itsekin purkautua, koska samaistun sun kertomukseen. Mun äiti on myös kovin ristiriitainen. Joskus vuosi tai jopa kaksi vuotta sitten psykiatrisella osastolla kaikki mua hoitaneet ihmiset (lääkärit, hoitajat, psykologit, toimintaterapeutit) puhuivat aina siitä, että mun täytyy itsenäistyä ja tavata kavereita niin kuin esimerkiksi mun kolme vuotta nuorempi sisko tekee. Ymmärrän sen kyllä, koska olin niin syvällä syömishäiriössä, että olin menettänyt elämänhalun enkä jaksanut yrittää tavata ihmisiä, kun se oli niin raskasta.

Nyt olen parin viikon päästä 18-vuotias ja olen yhtä kiireinen sosiaalisuuden suhteen kuin siskoni. On vaan ilmennyt, ettei mun menemiset ole ok äidille toisin kuin siskon menemiset. Äiti ei aina edes tiedä, missä mun sisko on, kun hän ei ole käynyt koko päivänä kotona ja mun kohdalla äiti kyselee tarkkaan, mihin olen edes menossa. Äiti ei koskaan kysy siskolta illalla, että milloin tulet kotiin, mutta mun puhelimeen tulee viesti joskus jo ennen iltaa.

Sisko saa olla poissa kotoa jopa viikon putkeen, mutta mun täytyy olla kotona ja tapaamiset ihmisten kanssa täytyy suunnitella huolella. Koska olen perheen vanhin lapsi tällä hetkellä, niin kai kaikki kotityöt sen takia kaatuvat mun niskaan. Toisaalta olisi kiva olla nuori ja elää niin kuin siskokin.

Ärsyttää myös, kun aina olen vissiin jotenkin vääränlainen. Väkisinkin mietin, onko mussa jotain vikaa, kun kommentteja lapsenomaisuudesta ja päätöksistä tulee niin ikävään sävyyn. Mutta joo, et ole yksin tällaisten asioiden kanssa. Omia vanhempia kannattaa kunnioittaa, mutta kehotan myös puhumaan ongelmista.
Mitä ihmettä D: tosi inhottavaa että sun sisko saa tehä kaikkea ja sie et ilman kauheaa suunnittelua ja sopimista.. tavallaan tajuan jos sun äiti on huolissaan susta tai jotain, mutta menee kyllä överiks?? Tsemppiä!
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Mites kouluterkka tai jos teillä on niin koulupsykologi? Voisko siellä käyminen auttaa?
No meillä on tässä alkuvuesta kai terveystarkastukset niin siellä vois varmaan mainita asiasta D: psykologista ei tietoa ja kuraattori juoruaa kaikki asiat eteenpäin niin ei kiitti
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
No en nyt tiiä että onko D: Mutta kavereitten kaa juttelen kyllä. Ja ei tässä mittään hätää oo niin emmietiiä ::D
No, hyvä, että juttelet kavereitten kanssa - mutta ehdottomasti suosittelen puhumaan jollekin ammattiauttajalle myös, esim. psykologille tai terapeutille, tai sille terkkarille.
Tuosta, ettei mitään hätää ole, en ole nyt aivan täysin vakuuttunut... 🤔
 
Ylös Pohja