Mielenterveys Välillä mietin, onkohan minulla oikeasti Asperger

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Olen lukenut artikkeleita Aspergerin oireyhtymästä naisilla ja miltei kaikki ne tyypilliset piirteet osuvat täysin minuun. Ei tämä minua koskaan ole mitenkään pahasti häirinnyt, mutta pistää miettimään...
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Hmm eikö siitä ollut (joskus jonkun roskalehden kannesta muista lukeneeni (tiedän, huh miten luotettava lähde ai että)) joku että Asperger diagnoosi poistuisi tai jotain?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Hmm eikö siitä ollut (joskus jonkun roskalehden kannesta muista lukeneeni (tiedän, huh miten luotettava lähde ai että)) joku että Asperger diagnoosi poistuisi tai jotain?
Joo, se yhdistetään kai siihen "autismikirjon häiriö" -luokkaan.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo, se yhdistetään kai siihen "autismikirjon häiriö" -luokkaan.
Ahaa joo en siis tota juttua ollu sen otsikkoa pidemmälle päässy sillon lukemaan eli täysi asiantuntia olen:D
Mutta siis hmm pääsetkö opiskelu/työterveyden huollon kautta eteenpäin?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Ahaa joo en siis tota juttua ollu sen otsikkoa pidemmälle päässy sillon lukemaan eli täysi asiantuntia olen:D
Mutta siis hmm pääsetkö opiskelu/työterveyden huollon kautta eteenpäin?
Kyllä varmaan opiskelijaterveydenhuollon kautta pääsisin eteenpäin, mutta en tiedä jaksanko edes lähteä selvittelemään koko asiaa. Olen niin tottunut elämään näiden "oireiden" kanssa etten tiedä, miten edes hyötyisin diagnoosin saamisesta. Katson jos seuraavassa terveystarkastuksessa mainitsisin asiasta.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Kyllä varmaan opiskelijaterveydenhuollon kautta pääsisin eteenpäin, mutta en tiedä jaksanko edes lähteä selvittelemään koko asiaa. Olen niin tottunut elämään näiden "oireiden" kanssa etten tiedä, miten edes hyötyisin diagnoosin saamisesta. Katson jos seuraavassa terveystarkastuksessa mainitsisin asiasta.
No niin jos ei häiritse/koe tarvitsevansa diagnoosia niin eipä sille mitään ole pakko lähteä tekemään.
Mä muistelin että sä olisit joskus maininnut tosta vai olikohan joku muu varaani/jossain muussa yhteydessä/muusta diagnoosista tms
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Kyllä sulla varmaan on, tuppaa meinaan olemaan varsin asperger-tyylisiä noi jutut mitä sää tänne kirjoittelet - joten oikeestaan yllättyisin jos ei olis. :-P

(Tämmönen asperger-tyylinen hyvin suorasanainen toteamus, eheh...)
 
Ylös Pohja