Peruskoulu Valinnaiset kasille!?

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Enhän mie tiiä mitä valitten??

Vaihtoehot on vissiin ranska, saksa, venäjä, kuvis, köksä, musiikki, liikka ja tvt

En ees tiiä montako pittää ottaa?? Joku sano että niitä tullee jokaselle kolme mutta en mie tiijä
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Mulla oli kuvis, tietotekniikka ja venäjä jota luin A-kielenä, siitä siis tuli automaattisesti yksi valinnaisista. Venäjä ei enää kauheasti kiinnostanut (alkoi kuitenkin taas lukiossa kiinnostaa) ja kuvis oli muuten vain vähän tylsää suurimman osan ajasta, vaikka ala-asteella se oli lempiaineeni. Joten suosikki olikin yllättäen atk! Siinä parin vuoden aikana syvennyttiin Wordiin, Powerpointtiin, Exceliin, Photoshoppiin ja koodattiin omat kotisivut.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mietin tarkkaan miyä haluat koska meillä niitä ei ainakaan saa vaihtaa sitten enään
siis tää ja tuo montako ottaa on ihan koulukohtaista. meidän yläasteella on saanut aina vaihtaa, tein itsekin aikoinaan niin ja oma veljeni teki vielä viime vuonna.

mutta oma suositus on kotitalous koska niitä asioita tulee oikeasti tarvitsemaan myöhemmin ja kielet on kanssa ihan semihyödyllisiä.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Meilä o ainki 3 valinnaist :D.
Itel on saksa(joka oli ala-asteelt asti), kuvis ja musiikki. Vaihyasin kaikki mielellää mut ei voi emkä ees tiä mihi, kosk missää noista en oikee tee mittää :'D.
Eli kannattaa miettii tosi tarkast mitkä ottaa :D! Ja kans kannattaa valit sen perusteel mikä ihtee kiinnostaa, ku kaveri ei välttis ain ookkaa sil tunnil tai samas ryhmäs mis sää (ja yksi tylsäl tuplatunnil o äärettömä tylsä olla) :' D
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Meillä oli kans 4 (kaks pitkää ja kaks lyhyttä :3)
Pitkinä mulla oli automaattisesti musa (koska olin musiikkipainitteisella luokalla) ja lisäks köksä.
Lyhyinä mulla oli köksä ja venäjä

Mitään noista en katunut, köksää voin suositella. Ja tottakai musiikki on kivaa, jos tykkää soittamisesta!
Kielet kannattaa valita, jos oikeesti kiinnostaa :))
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
600
Reaktioarvo
654
meil oli sillee et valittii yhteensä kolme valinnaista kasille, joista kaks oli pitkiä eli jatkuu ysille asti ja sit yks lyhyt eli vaa yhen vuoden ja sit ysille valitaan taas uus lyhyt valinnainen. Ite otin pitkiks saksan ja köksän ja kasiluokan lyhyeks otin liikan. oon tykänny näistä pitkistä tosi paljon edelleen. riippuu tottakai ihmisestä et mitä haluu valita mut mun mielestä nää on kyl iha best valinnaiset!!
 
Ylös Pohja