Keho Vihlova kipu alavatsassa

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Kylläpä mulla on taas ollut näitä terveysongelmia. Tällä hetkellä poskissa on joku iho-ongelma, mutta ei mennä siihen.

Mulla on välillä sellasta outoa melkeinpä lonkkiin asti säteilevää vihlovaa alavatsa kipua. Se kestää yleensä muutamista sekunneissa muutamiin minuutteihin. Siihen ei liity muuta, kun se kipu ja siihen ei auta mikään asento tai muu, vaan menee aina itsestään ohi. Se tietyllä tapaa lamaannuttaa, koska en uskalla silloin liikkua tai hengittää kunnolla, koska pelkään, että se pahenee silloin. En tiedä mistä se johtuu, mutta tällä hetkellä koitan pistää kalenteriin merkinnät ja selvittää johtuuko se vaan ovulaatiosta, koska aiemmin en oo tajunnut merkitä aikoja milloin sitä on esiintynyt ja ilmeisesti ovulaatiosta voi aiheutua jotain kipua vatsassa. En oo koskaan käynyt gynekologilla ja en haluaisi sinne mielellään vielä mennä, oon siis 17 vuotias tällä hetkellä.
Kiinnostaisi kuitenkin tietää onko muilla ollut tälläistä ja mistä tää vois johtua?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Hmm mulla ainakin on ovulaatiokipuja ja nyt on kroppa vielä keksinyt et on aika jekku tiputella kans sillon.
Kipu on sellasta terävää/pistävää (joskus vähän ku kylkipistos mut yleensä jommankumman kumman munasarjan kohdalla), välillä menkkamaista. En muista onko säteillyt mihinkään. Eikä ole kuin parina päivänä kuukaudessa

Kai merkkaa kuukautiset johonkin? Voisin suositella sovellusta Flo ite oon tykänny käyttää sitä ja se laskee myös ovulaatio ennusteen ni oireet on suhteellisen helppo yhdistää ja sinne on helppo kirjata oireet
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Hmm mulla ainakin on ovulaatiokipuja ja nyt on kroppa vielä keksinyt et on aika jekku tiputella kans sillon.
Kipu on sellasta terävää/pistävää (joskus vähän ku kylkipistos mut yleensä jommankumman kumman munasarjan kohdalla), välillä menkkamaista. En muista onko säteillyt mihinkään. Eikä ole kuin parina päivänä kuukaudessa

Kai merkkaa kuukautiset johonkin? Voisin suositella sovellusta Flo ite oon tykänny käyttää sitä ja se laskee myös ovulaatio ennusteen ni oireet on suhteellisen helppo yhdistää ja sinne on helppo kirjata oireet
Okei, en tiiä onko mulla se kipu pahin just munasarjojen kohdalla, kun se menee yleensä niin nopeesti ohi ja tuntuu joskus jopa aika isolla alueella. 🤔 Aiemmin en oo jaksanut merkata menkkoja mihinkään, mutta nyt oon muutaman kuukauden ajan alkanut merkkaamaan niitä ja samalla myös sen ovulaation. Ehkä kokeilen tota Flo:ta, kun varmaan helpompi tunnistaa se ovulaatio, kun on valmiina edes sellainen suuntaa antava arvio siitä päivästä. (:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Okei, en tiiä onko mulla se kipu pahin just munasarjojen kohdalla, kun se menee yleensä niin nopeesti ohi ja tuntuu joskus jopa aika isolla alueella. 🤔 Aiemmin en oo jaksanut merkata menkkoja mihinkään, mutta nyt oon muutaman kuukauden ajan alkanut merkkaamaan niitä ja samalla myös sen ovulaation. Ehkä kokeilen tota Flo:ta, kun varmaan helpompi tunnistaa se ovulaatio, kun on valmiina edes sellainen suuntaa antava arvio siitä päivästä. (:
Juu suosittelen sitä lämpimästi:)
On enimmäkseen suomenkielinen ja helppo käyttää.
Menkat tosiaan kannattaa kirjata ylös niin huomaa jos tulee jotain outouksia
 
Ylös Pohja