Syvälliset Ylimieliset ihmiset

Liittynyt
8.3.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
15
Joo saattaapi kuulostaa oudolta mutta mun mielestä ylimieliset miehet on seksikkäitä :D tosi syvällistä eiks nii?
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Ymmärrän miks ylimielisyys olisi viehättävä ominaisuus, sellaiset ihmiset on niin itsevarmoja kaikesta ja siitä tulee sellainen "Tää tietää mitä se tekee ja mitä se on! Vau, respektiä" tunne
Tosin sitten kun kohtasin oikeasti ylimielisiä persoonia, se kunnioitus loppui siihen. Vaikka pieni ylpeys on hyvästä, liiallisuudessa ihmiset ylpeilee niin pienistä asioista ja katsoo nenän vartta pitkin meitä alhaisempia, ja se vain ärsyttää.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tuosta on tehty tutkimuksia. (Tää on sit tosi cisheteroa mutta...) Naiset pitää miehissä seksikkäänä ja puoleensavetänä ominaisuutena itsevarmuutta.

"Henkinen vahvuus liittyy siihen, kuinka ihminen hyväksyy ja kantaa itsensä. Mies, jolla on jalat tukevasti maassa sekä varmuus itsestään olematta kuitenkaan ylimielinen, on hyvin vaikuttava - ja todella seksikäs."

Monesti ylimielinen vaikuttaa itsevarmalta ja siten kiinnostavalta. Mutta todellisuudessa ylimielisyys on pidemmän päälle rasittava ominaisuus ihmisessä.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Itse en taas voi sietää ylimielisiä ihmisiä. Vaatimattomuus mun mielestä kaunistaa ja itsevarmuus on tietty hyvästä, mutta vaan jos se on sellasta tervettä itsevarmuutta eikä muiden katsomista nenänvartta pitkin. Haluan kumppanin joka myös pitää minua tasavertaisena ihmisenä, joten ylimielisyys on pelkkä turnoff
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Itse miellän ylimielisyyden lähinnä heikkoudeksi, koska ylimielisillä ihmisillä on usein niin kova uskomus omasta ylivertaisuudestaan muihin nähden, että he eivät suostu ottamaan kritiikkiä vastaan "alemmiltaan", ja yhteistyö heidän kanssaan on monesti haastavaa, koska heillä ei ole joko kykyä kriittiseen itsetarkasteluun tai kykyä myöntää, ettei olekaan aina oikeassa tai paras/osaavin juuri kyseisessä asiassa. Tällainen sokeus omalle toiminnalleen tuottaa väistämättä myös ongelmia sekä ylimieliselle ihmiselle itselleen, että hänen ns. vaikutuspiirissään oleville ihmisille.

Ylimielisyys on myös eri asia kuin itsevarmuus. Itsevarmuus voi joissakin asioissa muistuttaa näennäisesti ylimielisyyttä, ja toisaalta ylimielisyys sekoitetaan usein itsevarmuuteen, vaikka ylimielinen ihminen ei välttämättä ole lainkaan itsevarma. Itse asiassa ylimielisyys saattaa olla keino peitellä huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta.

Yhteistä itsevarmuudelle ja ylimielisyydelle saattaa olla taipumus toimia itsenäisesti muiden sanomisista piittaamatta, joskin eri syistä. Itsevarma ihminen ei välttämättä koe tarvetta kysellä muilta ihmisiltä, miten hänen kannattaisi tai pitäisi toimia, vaan hän uskaltaa tehdä itsenäisesti päätöksiä. Ylimielinen taas ei kunnioita muita ihmisiä ja toimii siksi muiden näkökulmista piittaamatta, mutta hänen toimintaansa ei välttämättä ohjaa riittävä osaaminen, vaan pelkkä luulo siitä.

Ja näin siis kärjistettynä. Ylimielinen ihminen voi tietysti olla myös itsevarma, ja itsevarmuus voikin toisinaan olla ylimielisyyttä itsevarmuudeksi naamioituneena.

Mutta joo, jokaisella on makunsa. Rakastuvathan jotkut murhasta tuomittuihin rikollisiinkin ja käyvät heidän kanssaan kirjeenvaihtoa, joten ylimielisistä ihmisistä viehättyminen ei ole minun mielestäni outoa tai kummallista. Tunteilla kun ei muutenkaan välttämättä ole mitään tekemistä järjen kanssa.
 
Liittynyt
8.3.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
15
Hahah :D ymmärrän et porukka näin vastaan ylimielisiä ihmisiä, itse oon siis ihan aina ollut kiinnostunut miehistä jotka ovat ylimielisiä eikä siis itsevarmoja vaan nimenomaan ylimielisiä :D voipa tuo olla tietenkin joku vaihe mut näkeepä sitten
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
En voi sietää. Saatan ihailla jotain ihmistä ja jos käy ilmi että hän on ylimielinen, hän jotenkin samantien muuttuu rumaksi silmissäni. Ihan alkaa inhottamaan että joskus pidin heitä hyvännäköisenä. Toki itsevarmuus on hyvä ja jotkut saattavat buustata omaa itsevarmuutta olemalla ylimielisiä, välillä näiden raja katoaa.
 
Ylös Pohja