Ammatinvalinta kriisiä pukkaa

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Taas on se hetki, VITTU TAAS niinku aina, kun joutuu miettimään ettö mikähän työ ois mulle sopivin kun kuitenkin kaikista löytyy omat haasteensa että en tiiä selviänkö niistä koska oppimisvaikeudet.

Kriteerit: Ei saa olla liian kiireiset aikataulut, ei aspatyö, ei multitaskausta, ei saa olla liian ihmisläheistä eikä myöskään sellasta jossa ollaan vastuussa ihmishengestä. Työhön ei saisi kuulua myöskään autolla eikä millään muullakaan koneella ajamista koska en selviä liikenteestä. Työhön saa ja pitääkin kuulua luovuuden käyttöä. Saa olla jokin projekti työ jonka ei pidä olla valmis kolmessa tunnissa. Saa ja pitääkin olla hidasta. Oon kiinnostunut luonnosta, etenkin linnuista ja avaruudesta.

Ehkä voisin ryhtyä yrittäjäksi, koska silloin voin päättää ite työstäni. En tosin tiiä jaksaisinko sellaista.

Sisustus- ja Maisema-arkkitehti kiinnostaa, mutta en tosin tiiä kuinka aikarajallinen se työ on ja siihen kai kuuluu siirtymistä työmaalle vahtimaan suunnitelmien toteutumista että järkevintä kai ois omistaa ajokortti. Mutta sen ehtii ajaa myöhemminkin. Mutta yritän ens vuonna päästä maisema-arkkitehdiksi opiskelemaan sekä laitan vaihtoehdoksi myös sisustusarkkitehtuurin sekä myöskin muotoilun linjan ja rakennetun ympäristön hortonomin. Puutarha-alaakin olen miettinyt.
Taidealat kiinnostaa paljon, mutta se on vähän epärealistinen unelma. Insinöörinkin työ vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta ainoa ongelma on matematiikka.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Voisin myös harkita seuraavia vaihtoehtoja:
-It-tyyppi
-Sihteeri
-Wolt-kuski (se joka pyöräilee)
-Eläintenhoitaja
-Sähköasentaja
-Postinjakaja
-Mekaanikko
-Puhelinmyyntiä ehkä pahassa rahapulassa

Ei saa olla- listaan lisäisin:
-Ruokaan liittyvät alat
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulle tulee noista kriteereistä mieleen vaan tubettaja, koska siinä työssä saa käyttää luovuutta ja videoita voi tehdä itseään kiinnostavista aiheista omalla aikataulullaan eikä ihmisiä tarvitse nähä paitsi ehkä joissain fanitapaamisissa ja kommentteihin on hyvä vastata. Siinä ammatissa on tosin vähän vaikeampi saada itsensä elätettyä ja pitää olla aika aktiivinen yms. En ehkä suosittelis sellasille, jolla ei ole valtavaa paloa ammattia kohtaan. :D Ja lisäks kun siinä usein pitää näyttää naamansa, äänensä ja persoonansa, joka olis mulle ainakin vähän pelottava asia. Tietenkin riippuu myös siitä millasii videoita tekee. Mutta sulla on onneksi itelläsikin ideoita niin ehkä sitten mietit jotain niistä. :D
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mulle tulee noista kriteereistä mieleen vaan tubettaja, koska siinä työssä saa käyttää luovuutta ja videoita voi tehdä itseään kiinnostavista aiheista omalla aikataulullaan eikä ihmisiä tarvitse nähä paitsi ehkä joissain fanitapaamisissa ja kommentteihin on hyvä vastata. Siinä ammatissa on tosin vähän vaikeampi saada itsensä elätettyä ja pitää olla aika aktiivinen yms. En ehkä suosittelis sellasille, jolla ei ole valtavaa paloa ammattia kohtaan. :D Ja lisäks kun siinä usein pitää näyttää naamansa, äänensä ja persoonansa, joka olis mulle ainakin vähän pelottava asia. Tietenkin riippuu myös siitä millasii videoita tekee. Mutta sulla on onneksi itelläsikin ideoita niin ehkä sitten mietit jotain niistä. :D
Ideoitahan mulla kyllä riittää XD Haaveilen joskus salaa ja tälläkin hetkellä olevani sellainen tubettaja, joka esittää kaikkia covereita eri biiseistä. Pitäis hommata vielä soittimia kuten rummut, sähkökitaroita ja basson. Sekä parempi lauluääni myöskin.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
785
Reaktioarvo
753
Mulla on sama ongelma, ja unelmoin melko erilaisista aloista. Joka kerta kun otan selvää jostain alasta, tulee joku mutta ja sitten mietin, ettei musta ole tuohonkaan. Minkä ikäinen olet? D:
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
ps ammatinvalintatestejä voi aina tehä. esim tää molin ammatinvalintatesti on mun mielestä tosi kattava testi. https://asiointi.mol.fi/avo/responsive/front-page.xhtml

ps jos it-hommat kiinnostaa nii ala opiskelemaa tietotekniikkaa/tietojenkäsittelytiedettä! esim tampereel tietojenkäsittelytieteen opiskelijat tyylii kaikki lähtee jo kandivaihees töihin ja matikan kurssei on muistaakseni vaan kaks pakollista
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
ps ammatinvalintatestejä voi aina tehä. esim tää molin ammatinvalintatesti on mun mielestä tosi kattava testi. https://asiointi.mol.fi/avo/responsive/front-page.xhtml

ps jos it-hommat kiinnostaa nii ala opiskelemaa tietotekniikkaa/tietojenkäsittelytiedettä! esim tampereel tietojenkäsittelytieteen opiskelijat tyylii kaikki lähtee jo kandivaihees töihin ja matikan kurssei on muistaakseni vaan kaks pakollista
Kiitos vinkeistä! Tuon molin testin oon joskus tehnyt ja se ehdotti just paljon eri taidealoja.
Tuota tietotekniikkaa voisin kyllä harkita!
 

Samankaltaisia keskusteluja

Ylös Pohja