"
Dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö (
body dysmorphic disorder eli BDD) on
mielenterveysongelma, josta kärsivä henkilö on jatkuvasti tyytymätön omaan kehoonsa tai tiettyyn osaan kehostaan. Häiriö kuuluu
pakko-oireisten häiriöiden spektriin ja merkitsee kirjaimellisesti epämuotoisuuteen liittyvää ruumiinkuvahäiriötä. Häiriöstä kärsivää henkilöä vaivaa jokin normaali tai vain lievästi poikkeava kehonosa, kuten nenä tai korvat. Henkilö myös kokee ulkonäkönsä vastenmieliseksi, sosiaalisia suhteita haittaavaksi, rumaksi tai jopa toisissa inhoa herättäväksi. Oletettu poikkeavuus ja yritykset peitellä sitä saattavat viedä valtaosan yksilön ajatusmaailmasta ja ajankäytöstä ja johtavat usein vetäytymiseen sosiaalisista kontakteista"
Tosin rinnat ei ole poikkeavuus mutta siis koen kyllä että mun rinnat on kaikista rumimmat ja silleen poikkeavan näköiset, niin kuin ne onkin. Tai vaikka ei oliskaan niin silti ne ei oo tarpeeksi hyvät ja ookoot. Ne pitää olla täydelliset ja ne ei saa roikkua yhtään. Ne pitää olla normaalit. Mutta vielä mieluummin kokonaan pois. En siedä sitä että lapsena mulla ei ollu tissejä sit ne yhtäkkiä tuli ja sen takia kaikki on nyt silkkaa helvettiä :D jokin on todella pielessä, mutta arvaa missä? Mun aivoissa. En vain tiedä miten ne saa käännettyä oikeaan asentoon.
Onhan paljonkin ihmisiä joiden rinnat esim roikkuu enemmän kuin mulla, eikä se ole niille edes ongelma. Niiden aivot on oikeassa asennossa. Joten se ei ole niille ongelma. Tosin siitä voi aina tulla ongelma sen takia jos asiasta huomautellaan.