Syvälliset Haluun tietää miltä normaali teinielämä tuntui (AVAUTUMINEN)

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Haluisin niin tietää miltä normaali teinielämä tuntuu. Sillee että olis terve äiti, isä joka ei oo kännissä joka päivä tai sisko jolla olis kaikki kunnossa. Haluisin kodin, jossa ei aina hiljennetä kun puhuu tai vanhemmat pidä joka kerta mykkäkoulua jos teit jotain vahingossa heidän mieltään vasten. Kahdehdin niitä ihmisiä jotka koki normaalin teiniyden, mutta oon myös tosi iloinen niiden puolesta.

Mua mietityttää niin paljon minkälainen musta olis tullut jos kaikki olis ollu suht kunnossa, eikä mun versio olis menny näin.

Inhoan myös niitä ihmisiä jotka aattelee että on noloo jos nuoren kotona ei oo kaikki kunnossa. Se ei oo mitenkään nuoren vika ja siihen voi harvoin vaikuttaa, varsinkin jos perheessä kiristetään ja kielletään ettei näistä saa sitten sanoa ammattilaisille.

Piti sanoa tää jossain. Oon nyt kantanut tätä taakkaa tosi monta vuotta, mutta mun pitäis olla aikuinen ja päästä vaan yli.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,949
Reaktioarvo
5,738
Mulla on hyvät vanhemmat. Äiti on huolehtivainen ja iskä kunnolla humalassa vaan parikertaa vuodessa.
Sisaruksen kanssa ei oo ihan lämpimimmät välit mutta toimeen tullaan. Tuntuuhan se tuomitsevan kaiken mitä teen tai edes suunnittelen tekeväni...
Mä taas en näköjään enää oo kunnossa. Eli ei se et on hyvä perhe tarkota päästään tervettä lasta. Tai noh. Mulla lienee tähän syynä ala-asteelta asti olleet ihmissuhdeongelmat ja nepsy häiriö, erillaisuuden tunne jne.
En mö siis tiedä oonko mä eläny sen kaikkein tavallisimman teinielämän ku oon kaikkien mielestä niin lapsi ettei mulle voi kertoa mitään eikä mua voida pyytää mukaan mihinkään vähänkään öö "aikuisempaan"
Mä nään miten kaikki kattoo mua koulussa alaspäin ihan niinku oisin paljon nuorempi. Todellisuudessa oon muita yli puolivuotta vanhempi.
 
Viimeksi muokattu:

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mulla on hyvät vanhemmat. Äiti on huolehtivainen ja iskä kunnolla humalassa vaan parikertaa vuodessa.
Siskon kanssa ei oo ihan lämpimimmät välit mutta toimeen tullaan. Tuntuuhan se tuomitsevan kaiken mitä teen tai edes suunnittelen tekeväni...
Mä taas en näköjään enää oo kunnossa. Eli ei se et on hyvä perhe tarkota päästään tervettä lasta. Tai noh. Mulla lienee tähän syynä ala-asteelta asti olleet ihmissuhdeongelmat ja nepsy häiriö, erillaisuuden tunne jne.
En mö siis tiedä oonko mä eläny sen kaikkein tavallisimman teinielämän ku oon kaikkien mielestä niin lapsi ettei mulle voi kertoa mitään eikä mua voida pyytää mukaan mihinkään vähänkään öö "aikuisempaan"
Mä nään miten kaikki kattoo mua koulussa alaspäin ihan niinku oisin paljon nuorempi. Todellisuudessa oon muita yli puolivuotta vanhempi.

Toi on kyllä totta ettei nuori oo aina terve vaikka perhe olis. Sitä varmaan katotaan kans vähän yleistäen, koska "jos perheessä on kaikki hyvin, niin miksi lapsilla olis paha olla". Mulla oli kans tosi huonot välit siskoon ja se ei pitänyt musta yhtään, mut onneks se on nyt aikuisiällä helpottanu ja meillä on hyvät välit.

Tsemppiä koulun kanssa. Jotenkin teinit tuntuu olevan joskus tosi tuomistevia muista, vaikka ei oliskaan kunnon syytä. Onneks semmonen tuntuu vähentyvän mitä enemmän muut kasvaa ja oppii olemaan muiden kaa.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,949
Reaktioarvo
5,738
Toi on kyllä totta ettei nuori oo aina terve vaikka perhe olis. Sitä varmaan katotaan kans vähän yleistäen, koska "jos perheessä on kaikki hyvin, niin miksi lapsilla olis paha olla". Mulla oli kans tosi huonot välit siskoon ja se ei pitänyt musta yhtään, mut onneks se on nyt aikuisiällä helpottanu ja meillä on hyvät välit.

Tsemppiä koulun kanssa. Jotenkin teinit tuntuu olevan joskus tosi tuomistevia muista, vaikka ei oliskaan kunnon syytä. Onneks semmonen tuntuu vähentyvän mitä enemmän muut kasvaa ja oppii olemaan muiden kaa.
Joo no joo.
Ehkäpä tää tästä. Nykyään en enää tosin edes viitsi ylläpitää kaverisuhteita. Ahdistaa kun pitää ai a valita kenen kanssa on ja sopia ja ottaa huomioon ja yleensä mun kaverit ei oo tullu kauheasti toimeen keskenään ni joo enpä tiiä
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Joo no joo.
Ehkäpä tää tästä. Nykyään en enää tosin edes viitsi ylläpitää kaverisuhteita. Ahdistaa kun pitää ai a valita kenen kanssa on ja sopia ja ottaa huomioon ja yleensä mun kaverit ei oo tullu kauheasti toimeen keskenään ni joo enpä tiiä
Hmm :/ Toivottavast ne oppis tulemaan toimeen keskenään. Onneks niiden kaa pystyy kuitenkin hengaille kahen kesken
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,949
Reaktioarvo
5,738
Hmm :/ Toivottavast ne oppis tulemaan toimeen keskenään. Onneks niiden kaa pystyy kuitenkin hengaille kahen kesken
Siis ei ne sodi keskenään:D
Ihan sama kenen kanssa oon tai jos uusiin tutustu ni ne jää niiksi yksittäisiksi kavereiksi joista aina joutuu valitsemaan esim kenen vieressä istun luokassa tai ruokalassa vaikka mä voisin istua niiden kaikkien. Sit en vaan kuulu tiiviisti mihinkään
 
Ylös Pohja