Musiikki Hienoja kappaleita teidän omalla instrumentilla

Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Aina välillä pohdiskelen sitä, että mun musiikkimakua on varmaan aika kovasti sävyttänyt se, että soitan viulua. Samastuuko kukaan? Tänne ois super kiva saada teiltä, jotka soitatte tai laulatte, videoita tai linkkejä
  • teidän mielestä kivoista kappaleista, joissa soitetaan teidän instrumenttia
  • taitavista muusikoista, jotka soittaa samaa instrumenttia kuin te
Ois kans siistiä kuulla, mikä siinä kappaleessa on hienoa tai taitavaa.

ps. laskekaa laulu myös yhdeksi instrumentiksi
 

Koreahullu

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
111
Reaktioarvo
104
Aina välillä pohdiskelen sitä, että mun musiikkimakua on varmaan aika kovasti sävyttänyt se, että soitan viulua. Samastuuko kukaan? Tänne ois super kiva saada teiltä, jotka soitatte tai laulatte, videoita tai linkkejä
  • teidän mielestä kivoista kappaleista, joissa soitetaan teidän instrumenttia
  • taitavista muusikoista, jotka soittaa samaa instrumenttia kuin te
Ois kans siistiä kuulla, mikä siinä kappaleessa on hienoa tai taitavaa.

ps. laskekaa laulu myös yhdeksi instrumentiksi
Tahdon kuulla sun vastauksen esittämääsi kysymykseen :cool:
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Tahdon kuulla sun vastauksen esittämääsi kysymykseen :cool:
Aaa totta, voisin itekkin vastata. Kiitos huomaavaisuudesta!

Tässä joitain hienoja:

Tuossa videossa soittaa semmonen ku Annie Staninec. Tuo kappale on yks tunnetuimmista bluegrass-kappaleista ja tuossa esityksessä vaativaa on kielenvaihdot ja soinnut yhdistettynä nopeaan tempoon. Oon saanu semmosen käsityksen että tuossa kappaleessa vähänniinku imitoidaan junaa. Tuo video on vähän oudoista kuvakulmista kuvattu, mutta se ei ota pois sitä, että tuo Annie on mahtava viulisti ja sen esityksiä on mahtava kattoa.


Tässä ehkä mun suosikkiviulisti Tatiana Hargreaves. Sekin asuu Yhdysvalloissa, mutta se on tuossa videossa suunnilleen 14-v. ja voi että miten tuo eka kappale on harras ja toinen ihan rokkia. Molemmat noista kappaleista on Appalakeilta. Mulla menee iho joka kerta kananlihalle, kun kuuntelen tuon. Tuo Tatiana on nykyään kasvanu aikuiseksi ja se on edelleen supertaitava. Se soittaa 5-kielistä viulua.


Tästä kokoonpanosta löytyy ihan muutama video netistä vuodelta nakki ja pottu. Tuo Sarah-Hadley Yakir on nykyään klasariviulisti ja kyllä se tavallaan näkyy tästäkin videosta. Se niinku yhdistää kansanmusamaista meininkiä ja klasaritekniikkaa. Tuo on hirmu taitava veto ja varsinkin tuo soolo tuolla välissä. Ihanaa on se, että se vaan nauraa sen aikana.


Tässä soittaa viulua Arto Järvelä ja Hans Kennemark. Tuo on musta vaan ihana kappale.
 
Viimeksi muokattu:

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401

Tässä tällaista intialaista klassista musiikkia Nina Burmin laulamana. Skidistikö virtuoottista. Todella paljon laulullisia ilmiöitä, joita ei täällä päin hirveästi kuule. Etenkin vaikutuksen tekee nuo ornamentoinnit eli alankaarit, jotka ovat todella tarkkoja ja hienovaraisia. Yhdistettynä hänen upeaan kykyynsä käyttää dynamiikkaa niin uh.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Nää taitaa olla vähän eri maailmasta ku noi mitä muut on linkannu xD
Anyway, nää kitaristit on inspiroinu mua tosi paljon ja toi Just for you oli yks ekoista kappaleista jonka opettelin soittamaan
 
Ylös Pohja