- Reaktioarvo
- 5,491
- AP AP
Ostin muuten ne liput sinne Hellsinki Metal Festivaliinkin taas. On se Mayhem pakko nähdä edes kerran elämässä...
Huh hels, aitoa menoa!Sallitaan musiikkiketjuun yksi ei-musiikkiin liittyvä viesti, haluan ruotia tämän draaman...
Tässä välissä oli muutamia keikkoja, osassa mukana Isla ja Eevan mies. Taustalla Isla ruvennut "kaveeraamaan" parhaan ystäväni miehen (Onni) kanssa erään isommalla porukalla vietetyn keikan jäljiltä. Oli myös jotain firman bileitä, joissa yllättäen hengailin lähinnä Eevan seurassa ja meno alkoi hänen aloitteestaan menemään vähän kyseenalaiseksi, kun kännissä koitti aina pussailla ja halailla jatkuvasti. Ja meikälikka tietty liian kiltti sanomaan tuohon napakasti, että nyt vittu loppuu tämmöinen HETI. Keväällä olin itse vaihtamassa työpaikkaa hetken mielijohteesta, joka sitten inspiroi Eevan samaan puuhaan - ja kävikin niin, että minä en paikkaa saanut ja Eeva sai.
Vuosi on siis 2025, kesällä vietettiin useammat festarit vaihtuvalla porukalla. Koska haluan nyt keskittyä tähän draamaan, otan poimintoina muutamia juonenkäänteitä valikoiduilta festareilta:
Rockfest 2025
- Hengailin kaksi ensimmäistä päivää Eevan ja hänen miehensä kanssa. Jälleen toistuu se kuvio, että Eeva tulee liian iholle jatkuvasti - mutta vain silloin, kun miehensä ei näe.
- Kolmantena päivänä paras ystäväni ja Onni tulivat myös mestoille ja yllättäen Eeva miehineen ei kelpuuttanut meitä enää seurakseen (joka ei menoa haitannut, oli silti kivaa!).
- Onni viestittelee koko ajan Islan kanssa, josta paras ystäväni ei ole kovin innoissaan. Myös itseäni suoraan sanottuna vituttaa ja ällöttää tuo kuvio, koska kyseessä on teinilikka ja aikuinen mies. Mutta kavereita vaan...
Tuska 2025
- Eevan, miehensä ja Islan kanssa täällä. Hauska meno, ei tapahtunut mitään erityisen häiriintynyttä näin päällipuolin.
- Isla ja Eeva joutuvat edelleen jatkuvasti miesten "ahdistelemaksi", eli kumpikin lähestyy itse miehiä koko festareiden ajan Eevan miehen ollessa toisaalla ja sitten uhriutuvat tästä.
Hellsinki Metal Festival 2025
- Täällä olin Eevan ja hänen miehensä kanssa. Taas tullaan liian iholle, nyt mennään siis kopeloimiseen asti. Ja minä idioottina pistän edelleen Eevan humalatilan piikkiin sen kaiken.
- Festareiden toisena päivänä paras ystäväni ja Onni eroavat, kun Isla pistää kapuloita rattaisiin. Eeva "sattumalta" kysyy pari tuntia tapahtuneen jälkeen, että mites ystävälläni menee. Olemme siis kaikki olleet samassa työpaikassa aiemmin.
Tässä välissä uhkaan vetää välit Onnin kanssa, koska omiin silmiini tietenkin näyttää siltä, että hän on pettänyt parasta ystävääni Islan kanssa. Sitten tapahtuukin juonenkäänne; puhun tilanteen juurta jaksaen läpi ensin parhaan ystäväni ja lopulta Onninkin kanssa. Isla onkin taustalla pelannut aivan omaa peliään (kietonut siis Onnin aivan pikkusormensa ympärille) ja vakuuttanut ystäväpariskunnalleni, että me olemme hyviä ystäviä keskenämme, jonka seurauksena kumpikaan ei ole uskaltanut jutella minulle tilanteesta avoimemmin. Todellisuudessa olen siis vaihtanut Islan kanssa ehkä viisi viestiä ja ollut muutamilla festareilla yhdessä - en laske häntä edes kaverikseni, lähinnä hyvänpäiväntutuksi. Olen siis ollut pelkkä pelinappula hänelle. Noin kuukausi tämän jälkeen Isla koittaa yhtäkkiä laittaa viestiä minulle ja kysellä, miten menee. En vastaa, koska tiedän sen lorton vain kalastelevan tietoja ystäväpariskuntani tilanteesta (he palasivat yhteen), olihan se sekopää todennut useaan otteeseen harrastavansa "ihmisillä leikkimistä" ja rikkovansa ihmissuhteita harrastusmielessä. Paljastuu myös, että se lorttohan oli kulissien takana muhinoinut ja jakanut itseään niille keski-ikäisille, usein varatuille äijille useammilla festareilla. Niille äijille, joiden "uhri" hän oli. Vedän välit Islan kanssa, koska en kaipaa draamannälkäisiä sekopää-teinihuoria elämääni.
Sitten loppuhuipennus! Kaveerasin tämän jälkeen edelleen Eevan kanssa jostain syystä, vaikka ilmassa oli keskimäärin sata miljoonaa varoitusmerkkiä. Menimme eräälle keikalle yhdessä loppuvuodesta. Eevan mies oli kustantanut meille hotellihuoneen jollain vakioasiakas-pisteillään, reissu tuli minulle siis varsin halvaksi. Jossain vaiheessa suunnittelua vastikään eronnut Jussikin lyöttäytyi mukaan suunnitelmiin. Kissojen ja koirien kanssa sain hänelle metsästettyä lipun keikalle, olinhan innoissani että pääsen näkemään häntäkin pitkästä aikaa! Keikkapäivä koittaa - käydään porukalla syömässä ja hyvin äkkiä käy selväksi, että tässä porukassa minua tullaan taas kerran juottamaan sellaista tahtia, etten välttämättä pysy tilanteen tasalla vaikka haluaisinkin.
Ennen keikkaa meno hotellihuoneessa muuttuu jo kyseenalaiseksi, kun Eeva ja Jussi makaavat lusikassa musiikkia kuunnellessamme. Naiivina kohautan olkiani ja ajattelen, että ehkä se on heidän ystävyyssuhteessaan normaalia - itse kun en koskaan fyysisestä läheisyydestä ole perustanut, enkä aina hahmota, mikä on tuon asian tiimoilta muille normaalia ja mikä ei. Keikalla alkoholiralli jatkuu, käymme Jussin kanssa moshpitissä useaan otteeseen ja meillä on todella hauskaa. Jossain vaiheessa eksyn pittiin yksinäänkin, ja kun palaan tuolta reissultani, Eeva on yllättäen Jussin syleilyssä ja aika äkkiä minäkin joudun taas Eevan kopeloinnin ja "kännipussailun" (not) kohteeksi. Eeva koittaa suorastaan väkisin vetää tätä jonain lesboilushowna Jussin edessä. Keikan jälkeen hotellihuoneessa katkaistaan kamelin selkä lopullisesti, kun Eeva ja Jussi menevät ensin yhdessä suihkuun nussimaan ja tämän jälkeen koittavat rivien välistä saada minuakin puuhiinsa mukaan, kun jatkavat showtaan suihkun ulkopuolellakin. Esitin nukkuvaa sängyllä ja pohdin ensin läpi mahdolliset pakoreitit, jos nuo selkäänpuukottajat käyvät minuun käsiksi ja tämän perään koitin mielessäni käydä läpi kaikki vaihtoehdot, miten saisin tuon heidän toimintansa järkeiltyä hyväksyttäväksi, mutta alitajuisesti tiesin tasan tarkkaan, ettei Eeva ole miehensä kanssa avoimessa suhteessa vaan todistin juuri mahdollisesti oksettavimman tupla-selkäänpuukotuksen omien silmieni edessä. Ja nuo siat vielä kuvittelivat saavansa minut mukaan tuohon touhuun. Seuraavana aamuna Eevan mies tuli hakemaan meidät ja ajoi meidät kotiin (parin tunnin ajomatka), meinasin oksentaa suuhuni kuunnellessani miten se jälkiliukkaita valutteleva huora siinä etupenkillä vakuutteli miehellensä meidän "kuunnelleen musiikkia" aamuneljään asti.
Ja tämän reissun jälkeen minulle valkeni, että Eeva on sarjapettäjä. Kaikki ne festarimiehet ja hänen ja Islan "tyttöjen reissujen" mystiset eksymiset satunnaisten miesten hytteihin laivalla. Minusta sellainen nippelitieto, että mielestäni parisuhteessa pettävät ihmiset voisi suoraan listiä - ja kaverinsa puolisoa tai muita varattuja nussivat paskaperseet yhtälailla. Itse en ainakaan luota ihmiseen, joka pystyy puukottamaan toista selkään NÄIN dramaattisesti tuosta noin vain. En ole enää väleissä Eevan enkä Jussin kanssa.
Sen vaan sanon, että näiden tapahtumien seurauksena ihmisvihani taso on kasvanut eksponentiaalisesti. Opinpahan taas, ettei kannata luottaa keneenkään sokeasti, ja että se rajojen vetäminen HETI kun siltä tuntuu on vain ja ainoastaan fiksua.
Äläpä, sairaat setit...Huh hels, aitoa menoa!
Varsinkin kiroilu tekstissä on sairasta..Äläpä, sairaat setit...
Sori siitä..Varsinkin kiroilu tekstissä on sairasta..
Snif snif.. snif..Sori siitä..