Politiikka Jotenkin ahdistaa toi Ukrainan tilanne

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Maailmassa ei ole pitkään ollut mitään mielenkiintoista seurattavaa, toki tosta voisi kehkeytyä helposti kolmas maailmansota niin en kyllä itse vielä haluaisi lähteä mihinkään rintamalle.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,385
Reaktioarvo
2,893
Joo mua ahistaa kans mut yleensä se ahistus helpottuu sillä ettei kato uutisia D: toki niitä puskee joka paikasta anyway mut... Jos kattoo vähemmän ni saattaa auttaa?
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Joo mua ahistaa kans mut yleensä se ahistus helpottuu sillä ettei kato uutisia D: toki niitä puskee joka paikasta anyway mut... Jos kattoo vähemmän ni saattaa auttaa?
Itellä pääsääntösesti päinvastoin, uutisista näkee kuin maapallo on täynnä idioottimaisia ihmisiä, tekoja, tapahtumia jne. Mukavaa viihdettä kaikinpuolin.
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Kyllähän tuo itseälkn hieman ahdistaa kun tahallaan pitää lietsoa sotaa eikä voi rauhassa neuvotella tai antaa toisten maiden olla rauhassa.🙄
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mulla taas jotenkin. Ei tääkään tunnu miltään. Ehkä en vaan sisäistä sitä kun olen nii kaukana. Toisaalta tuntuu hassulta ajatukselta että olin eilen koulussa...
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Kyllä, minuakin ahdistaa. Varsinkin kun näin eilen tiktokissa videon, jossa lentelee ohjuksia öisessä Ukrainassa ja sit näin kans jonkun liven, jossa kuvaaja kuvas öistä Ukrainaa ja itki ahdistuneena ja väestöhälytin soi taustalla. Jotenkin siinä realisoitui tilanne itselleni ihan kunnolla ja tuntu kauheelta.
En tiedä, pitäiskö mun vältellä tiktokin avaamista, sillä haluaisin oikeesti ajatella muutakin kuin tuota sotaa. Kun niitä videoita vaan tulee siellä vastaan eikä voi mitään.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Itteäni vaan ärsyttää että maailmassa on muuallakin sotia, ja Ukrainassakin sodittu vuodesta 2014, mutta nyt vasta ihmiset havahtuu ja menee paniikkiin, ja järjestää kaikenmaailman mielenosoituksia, joista en kyllä usko olevan hyötyä, koska vaikuttaa siltä että Putleri tekee nyt ihan mitä sitä itteään huvittaa, ihan sama mitä muut ajattelee. Sitten vielä täällä Suomessakin ihmiset on kyselemässä että missä mahtaa olla lähin pommisuoja jne.
Kyllä homma menee varmasti perseelleen jos ihmiset on kokoajan ihan paniikissa ja sitten lietsoo pelkoa muihinkin.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Muakin ahdistaa jossain määrin, varsinkin öisin. Oon tosin seurannut tuota Ukrainan tilannetta jo pitkään ennen tätä hyökkäystä niin on se joskus hermostuttanut paljon enemmänkin. Samoin syksyllä ahdisti se Afganistanin tilanne, mutta siitä selvisi pitämällä kunnon tauon uutisista (tosin tämä on kyllä vaikea välttää kun joka paikassa kuulee siitä).

Lisäksi asun aivan Venäjän rajan tuntumassa ja mun luokallakin on paljon venäläisiä, mikä antaa tähän ihan oman ulottuvuutensa. Täällä ei oikeastaan kuule aikuisten hirveästi puhuvan koko jutusta, mutta kyllä porukka näyttää aika vakavalta.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ittea ahistaa se, kun täällä porukoilla kaikki pölisee tosta tilanteesta ja puhelee kauhukuvia tilanteesta. Perheenjäsenet on jo suunnitelleet, minne pakenisivat ja miten pistäisivät meidän lemmikit häkkiin... Tulin siis tänään koulun asuntolasta tänne porukoille lomille. Koulussa tietty puhuttu asiasta, muttei mitään kauhusuunnitelmia kukaan oo tehnyt. 😑😔
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Joo mua ahistaa kans mut yleensä se ahistus helpottuu sillä ettei kato uutisia D: toki niitä puskee joka paikasta anyway mut... Jos kattoo vähemmän ni saattaa auttaa?
Uutisissa tuodaan väkisin järkyttäviä kauhukuvia, jotta ihmiset ostais lehtiä ja lukis uutisia, niin kyllä uutisia karttaamalla selviää järkyttävimmiltä kauhukuvilta. 👍🏽 Mutta tästä tilanteesta väkisin kuulee kaikkialta, ettei sinänsä koko tilanteelta välty. Pahimmilta puheilta välttyy muun muassa just sillä, ettei uutisia kato. 😌
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Uutisissa tuodaan väkisin järkyttäviä kauhukuvia, jotta ihmiset ostais lehtiä ja lukis uutisia, niin kyllä uutisia karttaamalla selviää järkyttävimmiltä kauhukuvilta. 👍🏽 Mutta tästä tilanteesta väkisin kuulee kaikkialta, ettei sinänsä koko tilanteelta välty. Pahimmilta puheilta välttyy muun muassa just sillä, ettei uutisia kato. 😌
Tää, itse en haluu katsoo uutisia kun kaikki uutiset vaan maalailee kauhukuvia ym. :(
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Itteäni vaan ärsyttää että maailmassa on muuallakin sotia, ja Ukrainassakin sodittu vuodesta 2014, mutta nyt vasta ihmiset havahtuu ja menee paniikkiin, ja järjestää kaikenmaailman mielenosoituksia, joista en kyllä usko olevan hyötyä, koska vaikuttaa siltä että Putleri tekee nyt ihan mitä sitä itteään huvittaa, ihan sama mitä muut ajattelee. Sitten vielä täällä Suomessakin ihmiset on kyselemässä että missä mahtaa olla lähin pommisuoja jne.
Kyllä homma menee varmasti perseelleen jos ihmiset on kokoajan ihan paniikissa ja sitten lietsoo pelkoa muihinkin.
Tämmönen johtuu varmasti siitä, että nykyiset sotatilanteet on kohdistuneet lähinnä Lähi-Idän maihin, jotka on kaukana Suomesta ja poikkeavat vahvasti länsimaista, niin ihmiset eivät koe tilanteen koskevan heitä tai pysty paljoa samaistumaan paikallisten kokemaan tuskaan. En oo varma, lasketaanko Ukraina länsimaihin, mutta se sijaitsee Euroopassa, ja Venäjä muutenkin on lähellä Suomea, niin eittämättä suomalaiset alkaa kauhistelemaan tätä sotatilannetta.

Sama juttu kävi koronankin kaa. Sillon, kun muualla maailmassa vallitsi ebola- ja zikaviruskriisi, niin ei täällä Suomessa asiasta kauheen moksiskaan oltu. Sillon kun Suomessa ekan kerran mentiin koronan takii poikkeustilaan ja koulut meni etäopetukseen, niin yks mun luokkalainen ikävöi luokan WhatsApp-ryhmäs ebola-aikoja, koska korona vaikutti hänen arkeensa, toisin kuin ebola.

Ihmiset lähinnä ajattelevat omaa etuaan ja pitävät niiden puolia, joihin he samaistuvat tavalla tai toisella. Tää on surullista, mutta totta. ☹
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,385
Reaktioarvo
2,893
Tämmönen johtuu varmasti siitä, että nykyiset sotatilanteet on kohdistuneet lähinnä Lähi-Idän maihin, jotka on kaukana Suomesta ja poikkeavat vahvasti länsimaista, niin ihmiset eivät koe tilanteen koskevan heitä tai pysty paljoa samaistumaan paikallisten kokemaan tuskaan. En oo varma, lasketaanko Ukraina länsimaihin, mutta se sijaitsee Euroopassa, ja Venäjä muutenkin on lähellä Suomea, niin eittämättä suomalaiset alkaa kauhistelemaan tätä sotatilannetta.

Sama juttu kävi koronankin kaa. Sillon, kun muualla maailmassa vallitsi ebola- ja zikaviruskriisi, niin ei täällä Suomessa asiasta kauheen moksiskaan oltu. Sillon kun Suomessa ekan kerran mentiin koronan takii poikkeustilaan ja koulut meni etäopetukseen, niin yks mun luokkalainen ikävöi luokan WhatsApp-ryhmäs ebola-aikoja, koska korona vaikutti hänen arkeensa, toisin kuin ebola.

Ihmiset lähinnä ajattelevat omaa etuaan ja pitävät niiden puolia, joihin he samaistuvat tavalla tai toisella. Tää on surullista, mutta totta. ☹
Mä kyllä pelkäsin sillon oliko se 2014 koska pelkäsin et se ebola levii Suomeen tai jotain

Ja siis eihän kukaan voi välittää jokaisesta ihmisestä maailmassa. Mulla on nyt jo ihan täyttä helvettiä yrittää selviytyä elämästä ja vielä vaikeampaa olis jos miettis koko ajan jotain Syyrian sotaa. Koko ajan jossain soditaan ja mitä sitten elämä on muutenki täyttä paskaa.
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Itteäni vaan ärsyttää että maailmassa on muuallakin sotia, ja Ukrainassakin sodittu vuodesta 2014, mutta nyt vasta ihmiset havahtuu ja menee paniikkiin, ja järjestää kaikenmaailman mielenosoituksia, joista en kyllä usko olevan hyötyä, koska vaikuttaa siltä että Putleri tekee nyt ihan mitä sitä itteään huvittaa, ihan sama mitä muut ajattelee. Sitten vielä täällä Suomessakin ihmiset on kyselemässä että missä mahtaa olla lähin pommisuoja jne.
Kyllä homma menee varmasti perseelleen jos ihmiset on kokoajan ihan paniikissa ja sitten lietsoo pelkoa muihinkin.
mutta putinhan julisti vasta viime torstaina sotatoimien aloittamisesta, tätä ennen ukrainassa ei ollut sotaa vaan konflikti/pattitilanne
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Mä kyllä pelkäsin sillon oliko se 2014 koska pelkäsin et se ebola levii Suomeen tai jotain
tää vaan osottaa pointin että ajatellaan vain asioita jotka koskettaa itseään D:


// okei kuulostanpa kauheen hyökkäävältä nyt tässä keskustelussa, sori siitä! muakin ahdistaa ukrainan tilanne, mutta oon pyrkinyt rajottamaan tilanteen jatkuvaa seuraamista koska en voi tehdä juuri mitään itse ukrainan hyväksi
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Joo, että pitäiskö olla huolissaan. Huolestuttavia uutisia kyllä kerrotaan. Maailmaan kun on syntynyt uusi diktaattori ja diktaattoreiden liikkeistä ei ikinä tiedä.

En ole vielä enempää lukenut mitä Niinistö sitten Putinin kanssa puhui. Niinistö on kyllä taitava puhuja, että siitä en ole huolissani.


"Jos Venäjä saavuttaa tavoitteensa Ukrainassa, sotahistorian dosentin Markku Salomaan mukaan Suomella on vain kesään asti aikaa järjestellä puolustusasioita paremmalle tolalle.
– Se olisi erittäin huono asia, siis Georgian ja Ukrainan jälkeen, Salomaa arvioi MTV Uutiset Livessä.
– Jos Venäjä valtaa Ukrainan ja vaihtaa hallituksen Ukrainassa, voidaan laskea viikkoja ja kuukausia. Meillä on ehkä kesään asti aikaa järjestellä asioita. Tilanne on siinä vaiheessa meidän kannaltamme, sanoisin näin, uhkaava."
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Olisiko Nato sittenkään mitään? :unsure: 😅 Nyt olisi h*lvetin hyvä syy kyllä liittyä. Ennen Ukrainan sotaa olen nähnyt Natoon liittymisen uhkana Suomi ja Venäjä välin takia, mutta nyt kun maailma on sekaisin niin sillä ei ole enää niin väliä ja voisi nyt tämän kaiken varjolla liittyä.

Yhdysvallat on kyllä aina luvannut olla Suomen puolella. Kävihän Niinistö juuri Baidenin luona jotain puhumassakin.

--------------------------------------
Joskus yhteiskuntaopin tunnilla ollaan Natosta ja kaikesta muustakin puhuttu. Kaikki on aina vähän "arvuuttelua" mikä olisi oikein, mikä olisi hyödyllistä jne.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Kyllä, minuakin ahdistaa. Varsinkin kun näin eilen tiktokissa videon, jossa lentelee ohjuksia öisessä Ukrainassa ja sit näin kans jonkun liven, jossa kuvaaja kuvas öistä Ukrainaa ja itki ahdistuneena ja väestöhälytin soi taustalla. Jotenkin siinä realisoitui tilanne itselleni ihan kunnolla ja tuntu kauheelta.
En tiedä, pitäiskö mun vältellä tiktokin avaamista, sillä haluaisin oikeesti ajatella muutakin kuin tuota sotaa. Kun niitä videoita vaan tulee siellä vastaan eikä voi mitään.
Okei, korjaan tuon live kohdan. Eli siis, törmäsin tiktokissa jo aikoja sitten videoon, jossa kerrotiin tiktokissa leviävän huijauslivejä, jossa kuvataan kaupunkia, josta kuuluu väestöhälyttimen ulinaa ja joku ihminen itkee taustalla. Ei varmastikaan kaikki sellaiset livet ole huijausta ollenkaan, mutta kannattaa kiinnittää videoilla huomiota sellaisiin tunnusmerkkeihin, joista sen tietää olevan huijausta. Eli ainakin yhteinen piirre näissä huijausliveissä on itku, joka tulee nauhalta, jos kuuntelee tarkkaan. Niiden livejen kautta pääsääntöisesti yritetään huijata rahaa katsojilta. Mutta edelleenkään en väitä, että kaikki sellaiset livet olisi huijausta. Kannattaa vaan olla tarkkana.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Joo kannattaa tosiaan tarkistella aina taustatietoja ennen kuin jakaa mitään tai lahjoittaa rahaa. Propaganda kuuluu sotaan ja sitä käyttävät sekä Venäjä että Ukraina. Ukrainan tapauksessa materiaali on sellaista, että se saa ulkopuoliset kannattamaan Ukrainaa ja antaa ukrainalaisille taistelutahtoa. Varmastihan iso osa videoista on tosia, mutta eivät läheskään kaikki.
 
Ylös Pohja