Opiskelu Kela päätti haistattaa paskat

Opiskelu ja itseopiskelu

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
En siis saa kuntoutusrahee mun opintoi varten, eikä mun tulot riitä mitenkään menoihin. Ärsyttävää, kun mun diagnoosit aikoinaan päivitettiin just sen takii, et saisin ton tuen. Jo tänä vuonna mun vammaistukee leikattiin yli satasella.

Vituttaa, kun aina joutuu sairauksien takii olee huonossa asemassa niin viranomaisten että tavallisten kansalaisten osalta. Aina vaan hehkutetaan, kuinka nykyään erilaisia ihmisiä suvaitaan paljon paremmin kuin ennen, mutta omien kokemusteni perusteella tuo ei paljoa pidä paikkansa. Tekis mieli lopettaa opintoni kokonaan, niin eipä menoja olis mulla lainkaan.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
kela osaa kyl olla perseestä :/ eihän tuossa oo mitään järkee, että kun sie nimenomaan tarviisit sitä tukea sairauksien takia, niin sit sitä ei anneta niiden vuoksi (jos mie ymmärsin oikein D:).. kela, missä on logiikka? menis uuniin
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
kela osaa kyl olla perseestä :/ eihän tuossa oo mitään järkee, että kun sie nimenomaan tarviisit sitä tukea sairauksien takia, niin sit sitä ei anneta niiden vuoksi (jos mie ymmärsin oikein D:).. kela, missä on logiikka? menis uuniin
Hylkäysperusteena ei ollut mun sairaudet (tätä tukea nimeomaan saa mm. näiden sairauksien takii), vaan se, ettei ole tarpeeksi tukitoimia rahoitusta varten. Mulla on asiakkuus sossuun, jossa siis tehtiin tää hakemus. Yleensä tällainen helpottaa paljon kuntoutusrahan saantia.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Hylkäysperusteena ei ollut mun sairaudet (tätä tukea nimeomaan saa mm. näiden sairauksien takii), vaan se, ettei ole tarpeeksi tukitoimia rahoitusta varten. Mulla on asiakkuus sossuun, jossa siis tehtiin tää hakemus. Yleensä tällainen helpottaa paljon kuntoutusrahan saantia.
aa, mietinkin että ei se varmasti voi olla silleen miten sen ymmärsin D: mutta tuo on kyllä inhottavaa :/
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
aa, mietinkin että ei se varmasti voi olla silleen miten sen ymmärsin D: mutta tuo on kyllä inhottavaa :/
Joo, niin se on.

Inhottaa kun samalla mun sanotaan olevan erityistapaus, mutta samalla en viranomaisten mielestä oo sitäkään. :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Äh joo mäkään en ole enää perusvammaiskorvattava kelan silmissä koska olen yli 16. Missä välissä mun sairauden hoidon hinta laski nollaan? Näköjään ku täytin 16...ei ku ootas, eipä laskenukkaan
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Äh joo mäkään en ole enää perusvammaiskorvattava kelan silmissä koska olen yli 16. Missä välissä mun sairauden hoidon hinta laski nollaan? Näköjään ku täytin 16...ei ku ootas, eipä laskenukkaan
Tulee tosta mieleen se, kun multa lopetettiin penskana vammaistuen maksaminen kun olin hyvä koulus. :D Samoin mä en ysiluokalla päässyt yhen erityisammattikoulun tutustumisviikolle, koska en oo tarpeeksi erityistapaus koululle. Oli kuulemma meidän koululla eka kerta, kun tutustumisviikko oppilaalla erityisoppilaitokseen evättiin. Ja siis mun sairaudet omaavia ihmisiä opiskelee kyseisel oppilaitoksel muutama prosentti. :D
 
Ylös Pohja