Suhteet Kertoisitko kaverisi kumppanille jos

Liittynyt
8.3.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
15
Eli siis kertoisitko kaverisi kumppanille jos tää kaveri pettäis sitä? Itse kertoisin vaikka pettäjä olisi minulle läheinenkin ystävä, en vain voi hyväksyä pettämistä yhtään keneltäkään ja sillä toisella osapuolella on todellakin oikeus tietää, ainakin omasta mielestäni
 

RilliPöllö

Uudenmaan Louhi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
389
Reaktioarvo
592
Varmastikin kertoisin jos olisi todisteita tai kykenisin jotenkin osoittamaan että ystäväni pettää. Ilman todisteita en todennäköisesti kehtaisi, kun tulisi kunnon soppa jos ei uskottaisi ja suututtaisiin D:
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,230
Reaktioarvo
828
Hmm, en varmaan kertoisi ellei kaverin puoliso olisi itsekkin läheinen ystävä. Jos sillonkaan.
 
Liittynyt
8.3.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
15
Varmastikin kertoisin jos olisi todisteita tai kykenisin jotenkin osoittamaan että ystäväni pettää. Ilman todisteita en todennäköisesti kehtaisi, kun tulisi kunnon soppa jos ei uskottaisi ja suututtaisiin D:
Ymmärrän tämänkin, itse kertoisin vaikka ei olis välttämättä todisteita, sais se ihminen ainaki ajattelemisen aihetta et jos niin voisiki olla ja ainakaan ei jäisi mieltä kaivelee se ettei oo kertonu
 
Liittynyt
8.3.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
15
Lisään vielä et jos mua petettäis niin mä kyl todellaki haluisin tietää ja mä toivon et se ihminen joka saa siitä tietää niin kertois sen mulle, todennäkösesti jos se ihminen tietäis ja ei kertois nii laittaisin välit poikki sellasenkaa jos siis saisin tietää et se on tienny mut ei oo kertonu
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
hmm, jos mua petettäis ni haluaisin tietää, iha sama kuka siitä kertois. mut kaikki ei tietystikään oo siitä ns samaa mieltä D: en usko että pitäisin siitäkää, jos joku mu kaveri tietäis et mua petetään mut ei kertois. voi hyvinkin olla, että ois entinen kaveri sen jälkeen

mutta niin, jos mietin mahollisimman realistisesti ni 100% varmuudella ensi sanoisin mun kaverille suorat sanat, että nyt kerrot kumppanilles ja piste. jos ei ite kertois ja mä tietäisin, miten voisin ottaa yhteyden sen kumppaniin ni kertoisin. jos nyt jostain syystä kaverini päättäisi et mä nyt olin tässä se pahin bad guy ku kerroin ja haluis välit poikki, niin siitä vaan - ei tulis sellasta ihmistä ikävä.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
en tiedä. toisaalta en haluaisi sotkeutua muiden asioihin, mutta toisaalta moraali tuskin antaisi periksi olla hiljaa. välit kaveriin voisi viilentyä, mutta jos kaveri katuu ja tietää tehneensä väärin niin en laittaisi suoraan välejä poikki.
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Kerran oon tässä tilanteessa ollutkin ja silloin annoin kaverille vaihtoehdon joko kertoa itse tai mää kerron. Kaveri päätyi tunnistamaan ite.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Kertoisin varmaankin, tosin vaikeaa tulisi olemaan. Jos en tunne kunnolla kaverin kumppania, niin voi olla, että jäisi myöskin kertomatta. Mutta pettämistä en hyväksy ja jos joutuisin itse petetyksi, tahtoisin tietää.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Pettäminen on väärin ja petetyllä on oikeus tietää siitä. En kuitenkaan näe, että se olisi kolmansien osapuolten tehtävä raportoida tapahtuneesta petetylle. Sen takia keskustelisin sen pettäjän kanssa ja toivon, että hän ymmärtäisi keskustelun aikana kertomisen olevan oikea ratkaisu.

Ensinnäkin odotan mun ystäviltä kunnioitusta ihmisiä kohtaan, johon ei missään nimessä kuulu pettäminen, ja toiseksikin jos jostain ihmeen syystä mun ystävä on pettänyt kumppaninsa, odotan, että hän keskustelee asiasta kumppaninsa kanssa oma-aloitteisesti. Toivon siis, etten ikinä joudu todistamaan tilannetta, jossa joutuisin pohtimaan ystävän pettämisestä hänen kumppanilleen kertomista.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,593
Reaktioarvo
6,499
Ottasin eka asioista kunnolla selvää ja puhuisin eka sen pettäjän kanssa. Sen jäläkeen jos se pettäjä ei kerro kumppanilleen tekemisistään nii sit vasta meen kertoo ite sille kumppanille, ku en kuitenkaan haluu vaan yhtäkkiä mennä ja täräyttää et "Joo hei, sun tyttö/poikaystäväs pettää sua henkilön x kanssa" koska voi olla et a) Pettäjän kumppani ei usko b) Pettäjä saa uskoteltua kumppanilleen että on viaton
 
Liittynyt
8.3.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
15
Ottasin eka asioista kunnolla selvää ja puhuisin eka sen pettäjän kanssa. Sen jäläkeen jos se pettäjä ei kerro kumppanilleen tekemisistään nii sit vasta meen kertoo ite sille kumppanille, ku en kuitenkaan haluu vaan yhtäkkiä mennä ja täräyttää et "Joo hei, sun tyttö/poikaystäväs pettää sua henkilön x kanssa" koska voi olla et a) Pettäjän kumppani ei usko b) Pettäjä saa uskoteltua kumppanilleen että on viaton
No joo mut järkevä ihminen tajuaa kiinnittää huomiota sen jälkeen sen kumppaninsa tekemisiin :D ennen pitkää seki tajuis, mä saattaisin jopa leikkiä tyhmää ja esittää etten tiedä ja sit jotenkin hiillostaa sitä ite kertomaan
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,593
Reaktioarvo
6,499
No joo mut järkevä ihminen tajuaa kiinnittää huomiota sen jälkeen sen kumppaninsa tekemisiin :D ennen pitkää seki tajuis, mä saattaisin jopa leikkiä tyhmää ja esittää etten tiedä ja sit jotenkin hiillostaa sitä ite kertomaan
Toikin on kyl totta
 
Ylös Pohja