Keskustelen keski-ikäisen kanssa seksistä keskellä yötä

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
whaat lisätietoja? kuulostaa oudolta
Alkoi viattomalla kysymyksellä
Sen jälkeen seksuaalisuuden esittämistä geometrian keinoin
Sit puhuttiinkin jo neitsyyden menettämisestä
Ja sit päästiin eksiin, joista kumpikin tietää toisen eksän, koska tunnemme henkilökohtaisesti toistemme eksät
Päättyi kyseenalaisen seuran hakuun
 

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
Ööömm... No, tuota. Toi kuulostaa aika oudolta ja karmivalta, että ite lopettaisin vaan tolle puhumisen vähintäänkin tosta aiheesta. D:
:DDDDDDDDDDD
Tää kuulostaa tällein paljon pahemmalta kuin mitä oli.

Ensinnäki
oon ite melkein 20 ja hän on vaan jonkun verran yli 30
Viaton kysymys oli oikeesti viaton
Keskusteltiin siis oikeestaan lähinnä siitä, että mitä hittoa on aseksuaalisuus (oon siis ite aseksuaali). Toi seksuaalisuuden esittäminen geometrian keinoin tarkoittaa siis sitä, että en ite usko että seksuaalisuutta voidaan esittää sillein, että on vaan joku viiva, jonka toisessa päässä on alloseksuaalit ja toisessa päässä aseksuaalit ja että kaikki ois vaan jossain kohtaa sitä viivaa, koska seksuaalisuus on niin moninainen juttu, että ainakaan aseksuaaleja ei vois esittää tollein.
Omista seksielämistämme emme puhuneet niin paljoa, kuin millainen kuva ehkä välittyi, muutamassa viestissä viitattiiin ja tällein
Kyseenalainen seuranhaku olikin jo lautapeleihin liittyvää, aihe vaihtui aika lailla lennosta

Et joo, ei tartte huolestua :DDDDDDD
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
:DDDDDDDDDDD
Tää kuulostaa tällein paljon pahemmalta kuin mitä oli.

Ensinnäki
oon ite melkein 20 ja hän on vaan jonkun verran yli 30
Viaton kysymys oli oikeesti viaton
Keskusteltiin siis oikeestaan lähinnä siitä, että mitä hittoa on aseksuaalisuus (oon siis ite aseksuaali). Toi seksuaalisuuden esittäminen geometrian keinoin tarkoittaa siis sitä, että en ite usko että seksuaalisuutta voidaan esittää sillein, että on vaan joku viiva, jonka toisessa päässä on alloseksuaalit ja toisessa päässä aseksuaalit ja että kaikki ois vaan jossain kohtaa sitä viivaa, koska seksuaalisuus on niin moninainen juttu, että ainakaan aseksuaaleja ei vois esittää tollein.
Omista seksielämistämme emme puhuneet niin paljoa, kuin millainen kuva ehkä välittyi, muutamassa viestissä viitattiiin ja tällein
Kyseenalainen seuranhaku olikin jo lautapeleihin liittyvää, aihe vaihtui aika lailla lennosta

Et joo, ei tartte huolestua :DDDDDDD
Seiskalle töihin vaan tai johonkin iltapäivälehteen kun saat kaiken kuulostamaan niin vakavalta vaikka tavallaan kerrot vain totuuden. :D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
:DDDDDDDDDDD
Tää kuulostaa tällein paljon pahemmalta kuin mitä oli.

Ensinnäki
oon ite melkein 20 ja hän on vaan jonkun verran yli 30
Viaton kysymys oli oikeesti viaton
Keskusteltiin siis oikeestaan lähinnä siitä, että mitä hittoa on aseksuaalisuus (oon siis ite aseksuaali). Toi seksuaalisuuden esittäminen geometrian keinoin tarkoittaa siis sitä, että en ite usko että seksuaalisuutta voidaan esittää sillein, että on vaan joku viiva, jonka toisessa päässä on alloseksuaalit ja toisessa päässä aseksuaalit ja että kaikki ois vaan jossain kohtaa sitä viivaa, koska seksuaalisuus on niin moninainen juttu, että ainakaan aseksuaaleja ei vois esittää tollein.
Omista seksielämistämme emme puhuneet niin paljoa, kuin millainen kuva ehkä välittyi, muutamassa viestissä viitattiiin ja tällein
Kyseenalainen seuranhaku olikin jo lautapeleihin liittyvää, aihe vaihtui aika lailla lennosta

Et joo, ei tartte huolestua :DDDDDDD
Aaa no joo sitten. D:
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
:DDDDDDDDDDD
Tää kuulostaa tällein paljon pahemmalta kuin mitä oli.

Ensinnäki
oon ite melkein 20 ja hän on vaan jonkun verran yli 30
Viaton kysymys oli oikeesti viaton
Keskusteltiin siis oikeestaan lähinnä siitä, että mitä hittoa on aseksuaalisuus (oon siis ite aseksuaali). Toi seksuaalisuuden esittäminen geometrian keinoin tarkoittaa siis sitä, että en ite usko että seksuaalisuutta voidaan esittää sillein, että on vaan joku viiva, jonka toisessa päässä on alloseksuaalit ja toisessa päässä aseksuaalit ja että kaikki ois vaan jossain kohtaa sitä viivaa, koska seksuaalisuus on niin moninainen juttu, että ainakaan aseksuaaleja ei vois esittää tollein.
Omista seksielämistämme emme puhuneet niin paljoa, kuin millainen kuva ehkä välittyi, muutamassa viestissä viitattiiin ja tällein
Kyseenalainen seuranhaku olikin jo lautapeleihin liittyvää, aihe vaihtui aika lailla lennosta

Et joo, ei tartte huolestua :DDDDDDD
Oon henkilökohtaisesti loukkaantunut että näet kolmekymppisen keski-ikäisenä
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Samoin toi kyseinen keski-ikäinen :DDDDDDDDD
Mut nuoret on alle kolmikymppisiä, joten loogisesti kolmenkympin ylittäneet on keski-ikäisiä
Tämä on lopullinen kantani ja sen takana seisot
Älä sitten käytä käsitettä, jonka määrittelet väärin. En minäkään puhu itsestäni teininä, koska olen 21-vuotias ja sen iän ylittänyt. Se olisi typerää.
 

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
Älä sitten käytä käsitettä, jonka määrittelet väärin. En minäkään puhu itsestäni teininä, koska olen 21-vuotias ja sen iän ylittänyt. Se olisi typerää.
Hetkonen, mitä?
En käytä tietääkseni mitään käsitettä väärin, tai ainakaan ole käyttänyt tässä keskustelussa
Teini-ikäinen = 13-19-vuotias. Olen 19, olen teini.
Keski-ikäinen 30- n.60 ehkä? Henkilö jonka kanssa keskustelin oli rapiat 30, eli on keski-ikäinen.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Hetkonen, mitä?
En käytä tietääkseni mitään käsitettä väärin, tai ainakaan ole käyttänyt tässä keskustelussa
Teini-ikäinen = 13-19-vuotias. Olen 19, olen teini.
Keski-ikäinen 30- n.60 ehkä? Henkilö jonka kanssa keskustelin oli rapiat 30, eli on keski-ikäinen.
Keski-ikäisenä pidetään yleisesti noin 40-60-vuotiaita. Enkä sanonutkaan, ettet olisi vielä teini, vaan käytin itsestäni esimerkkiä.
 

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
Keski-ikäisenä pidetään yleisesti noin 40-60-vuotiaita. Enkä sanonutkaan, ettet olisi vielä teini, vaan käytin itsestäni esimerkkiä.
Joo, siis, multa meni täysin ohi, että kumpaan termiin viittasit, joten sanoin molemmat.
Ja tosta "pidetään yleisesti" sen verran, että en ole koskaan törmännyt siihen, että joku sanoisi keski-iän alkavan 40:stä.
Googlettelin asiaa niin jotkut määrittelevät sen niin, toiset taas siten, että se alkaa ikävuodesta 45.
Itselleni tulee taas vastaan lähinnä määritelmät 30 eteenpäin ja "vanhempi kuin minä"
Joskus on tullut vastaan määritelmä, että ikävuodesta 35 eteenpäin.
Keski-ikäisyyden määritelmä on siis epätarkka ja riippuu täysin ihmisestä, että minkä ikäisiä hän pitää keski-ikäisinä. Koska keski-iän ainoa olemassaoleva selkeä määritelmä on "nuoruuden ja vanhuuden välissä" ja nuoren määritelmästä on olemassa selkeä konsensus, että alle 30-vuotiaat ovat nuoria ja Suomessa nuorisolakikin määrittelee asian niin, pidän selkeimpänä käyttää nimitystä "keski-ikäinen" 30-vuotta täyttäneistä.

Eli saat olla sitä mieltä, että keski-ikäinen on vasta kun on täyttänyt 40, mutta se ei ole sen parempi tai huonompi kuin minun näkemykseni, joka on että raja on 30.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Joo, siis, multa meni täysin ohi, että kumpaan termiin viittasit, joten sanoin molemmat.
Ja tosta "pidetään yleisesti" sen verran, että en ole koskaan törmännyt siihen, että joku sanoisi keski-iän alkavan 40:stä.
Googlettelin asiaa niin jotkut määrittelevät sen niin, toiset taas siten, että se alkaa ikävuodesta 45.
Itselleni tulee taas vastaan lähinnä määritelmät 30 eteenpäin ja "vanhempi kuin minä"
Joskus on tullut vastaan määritelmä, että ikävuodesta 35 eteenpäin.
Keski-ikäisyyden määritelmä on siis epätarkka ja riippuu täysin ihmisestä, että minkä ikäisiä hän pitää keski-ikäisinä. Koska keski-iän ainoa olemassaoleva selkeä määritelmä on "nuoruuden ja vanhuuden välissä" ja nuoren määritelmästä on olemassa selkeä konsensus, että alle 30-vuotiaat ovat nuoria ja Suomessa nuorisolakikin määrittelee asian niin, pidän selkeimpänä käyttää nimitystä "keski-ikäinen" 30-vuotta täyttäneistä.

Eli saat olla sitä mieltä, että keski-ikäinen on vasta kun on täyttänyt 40, mutta se ei ole sen parempi tai huonompi kuin minun näkemykseni, joka on että raja on 30.
Ei ole huonommuudesta tai paremmuudesta kyse, vaan siitä että keski-ikä ajoitetaan yleensä aina alkavaksi noin 40-45-vuotiaana, aikaisimmillaan 35-vuotiaana. En ole koskaan aiemmin kuullut, että 30-vuotiasta kutsuttaisiin keski-ikäiseksi, ja kokemustani tukee helposti googlettamalla löytyvät tiedot useista lähteistä, joissa keski-ikä sijoitetaan suunnilleen samoille ikävuosille. Tässäkin keskustelussa asia on tullut hyvin ilmi, sillä aloituksesi oli (kuten itsekin tiedät) hyvin harhaanjohtava, osin siksi koska keski-ikäisen määritelmäsi poikkeaa sen yleisimmästä määritelmästä. Uskon, että tarkoituksesi keskustelussa olikin lähinnä vain olla mahdollisimman harhaanjohtava ja shokeeraava, ja siksi valitsit puhua itsestäsi teini-ikäisenä etkä vaikkapa täysi-ikäisenä ja vähän päälle 30-vuotiaasta keski-ikäisenä.
 

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
Ei ole huonommuudesta tai paremmuudesta kyse, vaan siitä että keski-ikä ajoitetaan yleensä aina alkavaksi noin 40-45-vuotiaana, aikaisimmillaan 35-vuotiaana. En ole koskaan aiemmin kuullut, että 30-vuotiasta kutsuttaisiin keski-ikäiseksi, ja kokemustani tukee helposti googlettamalla löytyvät tiedot useista lähteistä, joissa keski-ikä sijoitetaan suunnilleen samoille ikävuosille. Tässäkin keskustelussa asia on tullut hyvin ilmi, sillä aloituksesi oli (kuten itsekin tiedät) hyvin harhaanjohtava, osin siksi koska keski-ikäisen määritelmäsi poikkeaa sen yleisimmästä määritelmästä. Uskon, että tarkoituksesi keskustelussa olikin lähinnä vain olla mahdollisimman harhaanjohtava ja shokeeraava, ja siksi valitsit puhua itsestäsi teini-ikäisenä etkä vaikkapa täysi-ikäisenä ja vähän päälle 30-vuotiaasta keski-ikäisenä.
Aloituksen oli tosiaan tarkoitus olla "shokeeraava", ilman että siinä on mitään, mikä ei ole totta ja suunnitelma oli parin viestin jälkeen paljastaa tämä dramatisointi ja tämän teinkin.
Ja mitäpä tohon voi sanoa. Jos oot sitä mieltä, että keski-ikäiseksi tullaan 40-45-vuotiaina, ole rauhassa.
Tuollainen määritelmä tulee minulle itselleni vastaan äärimmäisen harvoin, joten pidän järkevimpänä käyttää nimitystä "keski-ikäinen" 30-60-vuotiaista, eli niistä jotka eivät ole niin hirveän nuoria, mutta eivät vielä vanhojakaan.
Ja koska ilmaus "keski-ikäinen" on luonteeltaan epätarkka, joten tuntuu erittäin oudolta, että tämä nyt on sinulle sydämen asia. Eri asia olisi, jos joku käyttäisi ilmausta "keski-ikäinen" tietoisesti harhaanjohtavasti keski-ikäistä nuoremmasta henkilöstä siten, että se aiheuttaisi vahinkoa. Tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut, joten tässä ei pitäisi kellekään mitään ongelmaa olla.
Sulle ja sun piireille keski-ikäinen saa tarkoittaa 40-60-vuotiasta, mulle ja mun piireille se tarkoittaa 30-60-vuotiasta. End of story.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Aloituksen oli tosiaan tarkoitus olla "shokeeraava", ilman että siinä on mitään, mikä ei ole totta ja suunnitelma oli parin viestin jälkeen paljastaa tämä dramatisointi ja tämän teinkin.
Ja mitäpä tohon voi sanoa. Jos oot sitä mieltä, että keski-ikäiseksi tullaan 40-45-vuotiaina, ole rauhassa.
Tuollainen määritelmä tulee minulle itselleni vastaan äärimmäisen harvoin, joten pidän järkevimpänä käyttää nimitystä "keski-ikäinen" 30-60-vuotiaista, eli niistä jotka eivät ole niin hirveän nuoria, mutta eivät vielä vanhojakaan.
Ja koska ilmaus "keski-ikäinen" on luonteeltaan epätarkka, joten tuntuu erittäin oudolta, että tämä nyt on sinulle sydämen asia. Eri asia olisi, jos joku käyttäisi ilmausta "keski-ikäinen" tietoisesti harhaanjohtavasti keski-ikäistä nuoremmasta henkilöstä siten, että se aiheuttaisi vahinkoa. Tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut, joten tässä ei pitäisi kellekään mitään ongelmaa olla.
Sulle ja sun piireille keski-ikäinen saa tarkoittaa 40-60-vuotiasta, mulle ja mun piireille se tarkoittaa 30-60-vuotiasta. End of story.
Sydämeni asia ei ole keski-ikäisyyden määritelmä vaan naurettavuuksista huomauttaminen! Mutta niin, kieli johtaa väistämättä todellisuudesta harhaan, mutta ei se tarkoita, että mitään merkityksiä ei voitaisi sanoille vakiinnuttaa. Ei tässä mistään elämän tarkoituksesta väitellä.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Samoin toi kyseinen keski-ikäinen :DDDDDDDDD
Mut nuoret on alle kolmikymppisiä, joten loogisesti kolmenkympin ylittäneet on keski-ikäisiä
Tämä on lopullinen kantani ja sen takana seisot
Pyh, me olemme vain aikuisia! Ja mä olen selvästi nuori, kysy keneltä vaan! 30 on uusi 20
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Aloituksen oli tosiaan tarkoitus olla "shokeeraava", ilman että siinä on mitään, mikä ei ole totta ja suunnitelma oli parin viestin jälkeen paljastaa tämä dramatisointi ja tämän teinkin.
Ja mitäpä tohon voi sanoa. Jos oot sitä mieltä, että keski-ikäiseksi tullaan 40-45-vuotiaina, ole rauhassa.
Tuollainen määritelmä tulee minulle itselleni vastaan äärimmäisen harvoin, joten pidän järkevimpänä käyttää nimitystä "keski-ikäinen" 30-60-vuotiaista, eli niistä jotka eivät ole niin hirveän nuoria, mutta eivät vielä vanhojakaan.
Ja koska ilmaus "keski-ikäinen" on luonteeltaan epätarkka, joten tuntuu erittäin oudolta, että tämä nyt on sinulle sydämen asia. Eri asia olisi, jos joku käyttäisi ilmausta "keski-ikäinen" tietoisesti harhaanjohtavasti keski-ikäistä nuoremmasta henkilöstä siten, että se aiheuttaisi vahinkoa. Tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut, joten tässä ei pitäisi kellekään mitään ongelmaa olla.
Sulle ja sun piireille keski-ikäinen saa tarkoittaa 40-60-vuotiasta, mulle ja mun piireille se tarkoittaa 30-60-vuotiasta. End of story.
Enpä ole itse törmännyt kehenkään joka kutsuu noin nuoria keski-ikäiseksi. Ja oikeasti otan sen pikkasen henkilökohtaisena koska en todellakaan näe itseäni keski-ikäisenä. Miten sitten kaikki nämä keski-iän kriisit sun muut. Mä olen ymmärtänyt että keski-iälle ominaista on kehon muutokset siinä missä myös puperteetille, joita kolmekymppiset ei vielä käy läpi. Just menopause ja muut hormonaaliset muutokset. Äitini on silmissäni keski-ikäinen (60). Näin sen wikipediakin määrittelee vaikka ei nyt luotettavin lähde olekaan.

Middle age is the period of age beyond young adulthood but before the onset of old age. The exact range is disputed; some sources place middle adulthood between the ages of 40–45 and 60–65. This phase of life is marked by gradual physical, cognitive, and social changes in the individual as they age
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,480
Enpä ole itse törmännyt kehenkään joka kutsuu noin nuoria keski-ikäiseksi. Ja oikeasti otan sen pikkasen henkilökohtaisena koska en todellakaan näe itseäni keski-ikäisenä. Miten sitten kaikki nämä keski-iän kriisit sun muut. Mä olen ymmärtänyt että keski-iälle ominaista on kehon muutokset siinä missä myös puperteetille, joita kolmekymppiset ei vielä käy läpi. Just menopause ja muut hormonaaliset muutokset. Äitini on silmissäni keski-ikäinen (60). Näin sen wikipediakin määrittelee vaikka ei nyt luotettavin lähde olekaan.

Middle age is the period of age beyond young adulthood but before the onset of old age. The exact range is disputed; some sources place middle adulthood between the ages of 40–45 and 60–65. This phase of life is marked by gradual physical, cognitive, and social changes in the individual as they age
Wikipedia on itseasiassa nykyään äärimmäisen luotettava lähteenä, varsinkin englanninkielinen.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,480
Aloituksen oli tosiaan tarkoitus olla "shokeeraava", ilman että siinä on mitään, mikä ei ole totta ja suunnitelma oli parin viestin jälkeen paljastaa tämä dramatisointi ja tämän teinkin.
Ja mitäpä tohon voi sanoa. Jos oot sitä mieltä, että keski-ikäiseksi tullaan 40-45-vuotiaina, ole rauhassa.
Tuollainen määritelmä tulee minulle itselleni vastaan äärimmäisen harvoin, joten pidän järkevimpänä käyttää nimitystä "keski-ikäinen" 30-60-vuotiaista, eli niistä jotka eivät ole niin hirveän nuoria, mutta eivät vielä vanhojakaan.
Ja koska ilmaus "keski-ikäinen" on luonteeltaan epätarkka, joten tuntuu erittäin oudolta, että tämä nyt on sinulle sydämen asia. Eri asia olisi, jos joku käyttäisi ilmausta "keski-ikäinen" tietoisesti harhaanjohtavasti keski-ikäistä nuoremmasta henkilöstä siten, että se aiheuttaisi vahinkoa. Tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut, joten tässä ei pitäisi kellekään mitään ongelmaa olla.
Sulle ja sun piireille keski-ikäinen saa tarkoittaa 40-60-vuotiasta, mulle ja mun piireille se tarkoittaa 30-60-vuotiasta. End of story.
Tiesitkö, että "typeräksi nuoreksi", jopa "itseriittoiseksi besserwisseriksi" tullaan jo varhain eikä sitä voi muuttaa? Sinänsä en ihmettele, että kanssasi pistettiin poikki. Enemmän ihmettelen sitä, että se henkilö kesti niinkin pitkään moista pikkulapsimaista käytöstä.
 

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
Enpä ole itse törmännyt kehenkään joka kutsuu noin nuoria keski-ikäiseksi. Ja oikeasti otan sen pikkasen henkilökohtaisena koska en todellakaan näe itseäni keski-ikäisenä. Miten sitten kaikki nämä keski-iän kriisit sun muut. Mä olen ymmärtänyt että keski-iälle ominaista on kehon muutokset siinä missä myös puperteetille, joita kolmekymppiset ei vielä käy läpi. Just menopause ja muut hormonaaliset muutokset. Äitini on silmissäni keski-ikäinen (60). Näin sen wikipediakin määrittelee vaikka ei nyt luotettavin lähde olekaan.

Middle age is the period of age beyond young adulthood but before the onset of old age. The exact range is disputed; some sources place middle adulthood between the ages of 40–45 and 60–65. This phase of life is marked by gradual physical, cognitive, and social changes in the individual as they age
Hmm
Toki minun piirini ovat pääosin 16-27- vuotiaita, voi olla että tää on vaan joku juttu, että suunnilleen mun ikäsistä suurempi osa määrittelisi keski-iän 30-60-vuotiaiksi
Jos keski-iän määritelmä sidotaan aikuisiällä tapahtuviin fyysisiin muutoksiin, niin sen määrittely olisi toki tietyllä tapaa helpompaa, mutta tosiaan ite oon ymmärtänyt että keski-iällä viitataan yksinkertaisesti kaikkiin, jotka eivät ole erityisen nuoria tai vanhoja.
Mut tosiaan, jos keski-ikä alkaa vasta 40:stä, niin tarkoittaako tää että esim. 38-vuotiaat ois vielä "nuoria aikuisia?"
Kun siis koko termin keski-ikä pointti, jos en ihan väärässä ole, on olla termi niille, jotka eivät ole nuoria tai vanhoja eli ihan vaan aikuisille?
Kun siis 25v on nuori aikuinen, se on mun mielestä ihan selkee, mut 35v on mun mielestä "vaan aikuinen" eli siis keski-ikäinen?

Rupesin nyt lukemaan aiheesta ja tää on ihan mielenkiintoista. Luen just nyt Ylen artikkelia (https://yle.fi/uutiset/3-9788346) jossa ennustetaan, että 30-40-vuotiaita aikuisia kuvaamaan yleistyy tulevaisuudessa jokin uusi sana ja ilmaisu "keski-ikäinen", jää tarkoittamaan yli 40-vuotiaita.

Mutta joo
Jotenkin häiritsevää tietyllä tavalla, että tää ketju nyt sit muuttui käsittelemään sanan "keski-ikäinen" määritelmää :DD
Mut koska tää on ainakin niiden ihmisten, joiden seurassa pyörin, keskuudessa yleistä määritellä keski-ikä alkamaan kolmesta kympistä, en nää sitä ongelmallisena käyttää ja pikaisen googlailun perusteella se on ainakin jossain määrin vakiintunut määritelmä, mutta niin on myös 35-60, 40-60 ja 45-60.
Itse haluaisin vaan todeta johtopäätöksenä, että sanalle "keski-ikäinen" ei ole tarkkaa määritelmää ja jättää tän sikseen.
 

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
Tiesitkö, että "typeräksi nuoreksi", jopa "itseriittoiseksi besserwisseriksi" tullaan jo varhain eikä sitä voi muuttaa? Sinänsä en ihmettele, että kanssasi pistettiin poikki. Enemmän ihmettelen sitä, että se henkilö kesti niinkin pitkään moista pikkulapsimaista käytöstä.
En nyt osaa sanoa, että ootko omasta mielestäsi hauska vai ootko tosissasi.
Mut kiva ottaa mun ero tässä esille ja vielä spekuloida, että mut jätettiin "pikkulapsimaisen käytöksen" takia, joka on tässä yhteydessä ilmeisesti joko ketjun, jonka oli tarkoitus viihdyttää sekä itseä, että muita (ja jossa se viestien 6-8 -perusteella onnistui) tai se, että käyttää keski-ikäisyydestä määritelmää, jota on tottunut kuulemaan ja käyttämään tai se, että pyrkii perustelemaan, miksi pitää sitä määritelmää pätevänä.

Ja ei, mun eksä ei jättänyt mua "pikkulapsimaisen" käytöksen takia, jos siis jäi epäselväksi.
Ja jos tälläseen keskustelutyyliin mennään, niin eiköhän tää ollu mun osalta tässä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,480
Ja jos tälläseen keskustelutyyliin mennään, niin eiköhän tää ollu mun osalta tässä.

Jään kaipaamaan keskustelua kaltaisesi älykön kanssa!

Jos et kestä kritiikkiä huonosta käytöksestäsi ja yleisesti tiedossa olevien termien puutteesta niin älä tee niin. Maailma ei pyöri ympärilläsi, James Dean. Maailma on täynnä variksia, jotka paskovat mielipiteidesi moottoripyörän päälle heti kun pelätti ei ole paikalla.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Tiesitkö, että "typeräksi nuoreksi", jopa "itseriittoiseksi besserwisseriksi" tullaan jo varhain eikä sitä voi muuttaa? Sinänsä en ihmettele, että kanssasi pistettiin poikki. Enemmän ihmettelen sitä, että se henkilö kesti niinkin pitkään moista pikkulapsimaista käytöstä.
juuh elikkäs, jos tällä lailla menee tunteisiin, ni ehkä pitää mennä haukkaamaan happea välillä. henkilökohtasuuksiin ei tarvitse mennä - luulisi, että noin "älykäs" ihminen tietää sen. jätetään tollanen "en ihmettele et sut jätettiin!!!!!!11" pois. toi ei ole mitään kritiikkiä, voi tsiisus soikoon.

mut itse aiheeseen: oon itse kans sitä mieltä et keski-ikä on about 40-50v D: mut ymmärrän, et oli tarkotus niinku antaa shokkiarvoa tolla keski-iän mainitsemisella
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,480
juuh elikkäs, jos tällä lailla menee tunteisiin, ni ehkä pitää mennä haukkaamaan happea välillä. henkilökohtasuuksiin ei tarvitse mennä - luulisi, että noin "älykäs" ihminen tietää sen. jätetään tollanen "en ihmettele et sut jätettiin!!!!!!11" pois. toi ei ole mitään kritiikkiä, voi tsiisus soikoon.

mut itse aiheeseen: oon itse kans sitä mieltä et keski-ikä on about 40-50v D: mut ymmärrän, et oli tarkotus niinku antaa shokkiarvoa tolla keski-iän mainitsemisella
Ystävä hyvä, jos omaat yhtään medialukutaitoa niin se on "shokeeraavaa keskustelua" mistä aloittaja paasasi puolustuakseen heikkoa provoaan. Minä en luo sääntöjä, mutta minä pelaan niiden mukaisesti.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,480
hienosti väistit pointtini.
Mutta kun pointtisi on "säällisiin tunteisiin" vetoava, kun minä kirjoitan pelkästään "raakojen sääntöjen" puitteissa kuten aloittajakin.
Jos ei halua tulla loukatuksi, niin ei tule olla typerä ja loukata muita, vaikka tietää hyvin yleisen konsensuksen "keski-iästä". Ei sillä, että minua kiinnostaisi miten joku runkkari tai juppi kohtelisi minua, mutta väärin yleistäminen on hyi-hyi rumaa. Kuin sanoisi, että kaikki t*pakoitsijat kuolevat!
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Mutta kun pointtisi on "säällisiin tunteisiin" vetoava, kun minä kirjoitan pelkästään "raakojen sääntöjen" puitteissa kuten aloittajakin.
Jos ei halua tulla loukatuksi, niin ei tule olla typerä ja loukata muita, vaikka tietää hyvin yleisen konsensuksen "keski-iästä". Ei sillä, että minua kiinnostaisi miten joku runkkari tai juppi kohtelisi minua, mutta väärin yleistäminen on hyi-hyi rumaa. Kuin sanoisi, että kaikki t*pakoitsijat kuolevat!
aloittajan tarkoitus tuskin oli loukata ketään - mitä nyt itse ymmärsin - kun taas sun tarkoitus nähtävästi oli.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,480
aloittajan tarkoitus tuskin oli loukata ketään - mitä nyt itse ymmärsin - kun taas sun tarkoitus nähtävästi oli.
Käytän samanlaista kritiikkiä kuin ihmiset käyttävät muista. Joku aloittaa keskustelun kiusatakseen ja loukatakseen, sitten se Joku kokee tullakseen loukatuksi ja ulisee kuin kaatamansa maito, joka olisi menossa vanhaksi.
Onhan tässäkin moni puhunut keski-iästä, ja aloittaja on ollut selvästi "mehuissaan" saamastaan huomiosta. Mutta heti kun se menee toisinpäin niin aloitetaan itku "EMMÄ TARKOITTANUT NOIN" kuin joku pieni nulikka.
Ymppään (käytän tahallani keski-ikäisten slangia nyt) sen siihen, että aloittaja jätettiin koska ex löysi MIEHEN. Ding ding ding, tätä on elämä. Kukaan ei pidä vinkuvista runkkareista, jotka haukkuvat isoja ihmisryhmiä näyttääkseen paremmalta kuin itse voisivat koskaan olla.
 
Ylös Pohja