Muoti Kokemuksia permanentista tai muita mielipiteitä

Likka123

Uusi
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
56
Reaktioarvo
51
Eli aattelin hankkii kiharat hiukset niinku korkkiruuvikiharat tai sit samanlainen ku Julia Robertsilla Pretty Woman -leffassa (nyt pitkät suorat laineet). Ni onko mitää kokemusta esim. kui kauan kesti et ne lähti/uus hius kasvo tilalle ja näyttiks juurikasvu tyhmält vai painuuks ne alas (itel on siis aika pitkät ja paksut hiukset et aika todennäköstä olis). Ja siis tiiän et niist voi tulla sellaset korput/huonokuntoset mut oon nii kyllästyny näihin enkä viitti värjätäkkään. perm.jpg perm 1.jpg
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Äiti on tehny mulle pariinkin kertaan ihan kotipermiksen ja tykkäsin! Oli ihanan kiharat ja se aine tuoksu oikeesti tosi hyvältä :) Itellä oli aina jotkut olkapääpituset siihen aikaan (joskus vuonna 2018), että en osaa sanoo miltä näyttää pitkissä hiuksissa. Mulla alko kasvaa permistä pois joskus puoli vuotta laiton jälkeen ja jos oikein muistan niin vuoden päästä laitosta laitettiin uus permis. Nykyään en aio laittaa enää koska mulla on sittenkin luonnonkiharat/laineet (joo nyt vasta oon huomannu :D) niin mulla on menossa se curly girl-metodi :)
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Oon itekki miettiny pitäskö käydä laittaa kampaamossa permanentti ku tykkään jotenki siitä tosi paljon! En oo saanu ainakaan vielä aikaseks, mutta haluaisin sen viimestään kesään mennessä. Sinä, jolla oli kokemusta kotona tehdystä permanentista, olisko antaa vinkkejä jos vaikka koittais tehdä kotona? Onko vaikeaa tai maksaako tarvikkeet kuinka paljon?
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Oon itekki miettiny pitäskö käydä laittaa kampaamossa permanentti ku tykkään jotenki siitä tosi paljon! En oo saanu ainakaan vielä aikaseks, mutta haluaisin sen viimestään kesään mennessä. Sinä, jolla oli kokemusta kotona tehdystä permanentista, olisko antaa vinkkejä jos vaikka koittais tehdä kotona? Onko vaikeaa tai maksaako tarvikkeet kuinka paljon?

Mulla on pariki kertaa laitettu tällä aineella ja hyvin on toiminu! Maksaa jonku 10 € ja rullat erikseen. Mulla laitettiin pienillä oransseilla rullilla joista tuli aika pientä säkkärää. Suosittelisin kampaajaa, jos lähipiirissä ei oo sellasta jolla on kokemusta kun permis ei oo mikään helpoin juttu. Mulla äiti on laittanu ennenkin mun mummolle ja täti on laittanu äidille että mulla on omat kotikampaajat perheessä :D

(Hitsi että ton kuvan kans sai säätää :D)
 

Liitteet

  • 4015000612098.jpg
    4015000612098.jpg
    42,4 KB · Katsottu: 0
Viimeksi muokattu:

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Mulla on kaks kertaa laitettu tällä aineella ja on toiminu tosi hyvin! Tietysti mun äidillä on kokemusta kun on laittanu aiemminkin mun mummolle permiksen ja täti taas on laittanu mun äidille että riippuu kuka laittaa, permis kun ei oo mikään helpoin juttu. Suosittelisin ehkä kampaajaa, varsinki jos ei oo lähipiirissä kukaan aikasemmin laittanu. Mulla laitettiin ihan pienillä oransseilla rullilla että oli siis aika pientä säkkärää. Niitä rullia saa kyllä eri paksusiakin :) Toi paketti maksaa ehkä jonkun 10 € ja sit rullat erikseen, meillä noita rullia on käytetty vuosia niin niitä on valmiina useita kymmeniä.
Okei, ehkä mun kannattaa mennä nyt ekalla kerralla kampaajalle ja seuraavilla kerroilla voin pyytää äitiä laittamaan. Sillä on kuulemma nuorena ollut kans permanentti et en tiiä osaisko se tehdä...Ite oisin siis permanentissa kiinnostunut enemmänkin vähän isommista kiharoista eli siis ei sellasesta hirveestä säkkärästä vaan enemminkin laineista tai vähän kiharemmista. Saakohan niillä rullilla laitettua myös sellasia?:D
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Okei, ehkä mun kannattaa mennä nyt ekalla kerralla kampaajalle ja seuraavilla kerroilla voin pyytää äitiä laittamaan. Sillä on kuulemma nuorena ollut kans permanentti et en tiiä osaisko se tehdä...Ite oisin siis permanentissa kiinnostunut enemmänkin vähän isommista kiharoista eli siis ei sellasesta hirveestä säkkärästä vaan enemminkin laineista tai vähän kiharemmista. Saakohan niillä rullilla laitettua myös sellasia?:D
Luulisin että isommillakin rullilla saa ihan hyvät :) Riippuu tietysti hiuslaadusta, kannattaa siis jutella kampaajan kans. Mulla ei tulisi pysymään niin kiharana jos mulle laittais isommilla niin siks mulla oli ne pienemmät rullat.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Joskus en jaksanut odottaa curly girl tuloksia ja otin permanentin ja se poltti min hiukset ja meni miljoona vuotta kasvattaa kuollut tukka pois ... Joten en suosittele, varsinkaan jos on vähänkin käsitellyt hiukset.
Mutta kiharoista tykkään.
 

Likka123

Uusi
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
56
Reaktioarvo
51
Joskus en jaksanut odottaa curly girl tuloksia ja otin permanentin ja se poltti min hiukset ja meni miljoona vuotta kasvattaa kuollut tukka pois ... Joten en suosittele, varsinkaan jos on vähänkin käsitellyt hiukset.
Mutta kiharoista tykkään.
Teitkö ite vai kävitkö kampaajalla?
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
No siis mun permis kokemukseni on vuoden takainen ja tavallaan ihan hyvä, vaikkei permis mun päässä pystynytkään paria kuukautta pidempään:D

Normaalisti permanenttihan pysyy päässä kyllä useemman kuukauden ja pitkissä hiuksissa näyttää tyvikasvusta huolimatta hyvältä pitkään.
Mun hiukset oli kuitenkin lyhyet ja valmiiks huonossa kunnossa. Kaiken lisäks sain päähäni vaalentaa hiukset heti permiksen jälkeen, joten jouduttiin käytännössä leikkaan puolet pois, kun meni niin huonoon kuntoon:/ Toki tämä oli täysin oma moka ja tiesin etukäteen, ettei mun hiukset tuu kestään permanenttia ja vaalentamista:D

Voin silti lämpimästi suositella permiksen ottoa, kunhan teet sen osaavalla kampaajalla ja kuuntelet ja noudatat ne kampaajan antamat hoito-ohjeet, etkä ainakaan yritä vaalentaa tukkaa heti permiksen jälkeen:D
 
Ylös Pohja