Syvälliset Kuinka usein tunnet unessa voimakasta kipua?

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Enpä ole ennen ajatellut asiaa, mutta ihmettelin aamulla kun heräsin, että jaa, tämäkin on ilmeisesti mahdollista. Unessa pelasin jalkapalloa ja juoksin päin maalitolppaa ja löin takaraivoni siihen. (löit takaraivon ja juoksit etuperin? okei...) Se sattui aivan julmetusti ja tuli siinä unessa muitakin aivotärähdyksen oireita. Herätessä olin todella hämmentynyt, mihinkään ei sattunut ja olin täysin kunnossa. Muutenkin todella todentuntuinen uni. Outoa.


~syvällistä~
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
En ikinä muista kokeneeni fyysistä kipua, vaikka mulla tapahtuukin unissa paljonkin asioita, jotka sitä aiheuttaa D: tunteet mulla on tosi vahvoja unissa ja tavallaan tunnen sen kivun käsitteen, että tiedostan että sattuu, mutta en sinäänsä sitä tunne kuitenkaan. Hankala selittää
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
En ole koskaan kuullut että unissa voisi esiintyä noinkin voimakasta kipua, kuulostaa aika järisyttävältä D:
Itselläni vaihtelee se että miten kipua tuntee, mutta se on aina jonkin sortin placeholder oikealle kivulle. Vaikka unessa sattuu, niin se ei satu samalla tavalla miten hereillä? Vaikea selittää järkevästi.
Nyt kun esimerkkiä koitan muistella, tuli mieleen että se on usein enemmänkin painetta kuin kipua. Joskus näin unta että käsi meni poikki, ja se tuntui enemmänkin siltä että joku olisi puristanut mm. aivan saakelin kovaa. Toki sitten on ne unikivut jotka johtuivat oikean elämän kivusta ja siksi tuntuivat kovilta, esimerkiksi päänsärky.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
onpa mielenkiintosta, en oo koskaan ajatellukaa et unessa vois tuntea kipua mut sit toisaalta miksei voisi 👀 jännää! ite en oo kuitenkaa muistaakseni koskaan tuntenu kipuu
 
Ylös Pohja