Vaatteet Kuinka vanha on vanhin omistamasi vaate?

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Nykyään kun vaatteet on melkein kertakäyttökamaa, niin onko sulla jotain tätä uhmaavaa vaatetta ja käytätkö sitä vielä?

Mulla on yksi Zaran t-paita, joka on varmaan yli 10 vuotta vanha ja joskus edelleen käytössä. Ei ole yllättäen edes kovin kulahtanut, mutta joskus Zarakin myi laadukkaampia vaatteita.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Yli 10 vuotta minullakin. En ole kokoni suhteen kasvanut mihinkään suuntaan sitten yläasteen, joten voin käyttää yhä yläasteajoilta säästyneitä vaatteita.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,135
Reaktioarvo
1,171
Äidin vanha vihreä villapaita jostain 90-luvulta. Jokseenkin ruma se on, mutta pidän siitä.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Mummin vanha mekko jostain 60-luvulta, eli yli 50 vuotta vanha. Taitaa olla jopa käsin tehty ja edelleen uuden veroisessa kunnossa. Muutakin vanhaa löytyy mut tuo taitaa olla kaikkein vanhin
 
Viimeksi muokattu:

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Vaatekappale, iskän vanha puolustoivoimen kenttälakki, lakissa lukee vuosimalli 1989. En tiedä miksi se on tullut minulle mukaan, mutta käytin sitä eräissä Amk naamiaisissa.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
äidin vanha kauluspaita, vissiin 80-luvulta - käytän sitä aina työhaastatteluissa D:
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,847
Reaktioarvo
2,380
Mulla on vielä komerossa vaatteita joita äiti käytti joskus 70-luvulla. En itse oikeastaan niitä pidä, mutta jos olen itse ostanut jonkun niin se on varmaan joskus vuodelta 2006...tosin kaikki ne vaatteet ei edes mulle mahdu enää.
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
Äidin vanhoja vaatteita vaikka kuinka. Vanhimmat luultavasti 90-luvulta.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Pari äidin vanhaa paitaa ysärin alusta ja yksi mokkahame samoilta ajoilta. Eivät edes ole sen kuluneemman näköisiä kuin muutaman vuoden vanhat vaatteeni...myytäispä vieläkin yhtä laadukkaita vaatteita D:
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Äidin ja isän vaatteita 80-90-luvulta löytyy :-) Sillon tehtiin vielä kestäviä farkkuja, jotka ei hajoa käsiin
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mulla on joku isoäidin vanha takkia 60-luvulta. Oon käyttänyt sitä pari kertaa.
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Yks mun kellohameista on 50-luvulta, eli n. 70 vuotta vanha :D tosin muutamat mun vaatteista ja asusteista on tuolta vuosikymmeneltä, esim. sukkanauhaliivit, yks takki ja parit nylonhansikkaat et en oikeestaan tiiä mikä noista on tarkalleen vanhin
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Yks mun kellohameista on 50-luvulta, eli n. 70 vuotta vanha :D tosin muutamat mun vaatteista ja asusteista on tuolta vuosikymmeneltä, esim. sukkanauhaliivit, yks takki ja parit nylonhansikkaat et en oikeestaan tiiä mikä noista on tarkalleen vanhin
Oon kateellinen! Oon yrittäny ettii aitoja fiftarivaatteita mut joko en oo löytäny tai sit ne on liian kalliita D:
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Oon kateellinen! Oon yrittäny ettii aitoja fiftarivaatteita mut joko en oo löytäny tai sit ne on liian kalliita D:
Tosi harmi :( itsekin oon joutunu jättää vaikka mitä ihania rekkiin just ton hintavuuden takia ja sit ne on usein myös tosi pienikokosia mikä kans vaikeuttaa löytämistä. Toivottavasti löydät jotain, itellä meni vuosia saada ekat vintagevaatteet, joten älä luovuta! :)
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Tosi harmi :( itsekin oon joutunu jättää vaikka mitä ihania rekkiin just ton hintavuuden takia ja sit ne on usein myös tosi pienikokosia mikä kans vaikeuttaa löytämistä. Toivottavasti löydät jotain, itellä meni vuosia saada ekat vintagevaatteet, joten älä luovuta!
Toi koko on kyllä kans aina ongelma. Jos löydän jonkun, se on väärän kokonen tai ei vaan istu mun päälle kunnolla. Käyn jatkuvasti tossa läheisessä vintagekaupassa, mutta joko ne mitä sinne tulee myyntiin ostetaan ennen ku ehin paikalle tai sitte niitä ei tuu sinne
 

terpi

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
365
Reaktioarvo
243
16 vuotta 5 kuukautta 2 päivää
sain sen kun synnyin
Sellanen valkonen pitsipodi
En tiiä miks se on vieläkin mulla
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
No siis onhan niitä vaatteita saatu tädeiltä ja ostettu kirppareilta et... Ainaki kymmenen vuotta
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mulla on ollut nyt jo yli 20 vuotta Adidaksen tuulitakki. Ysärin lopulla kaikilla oli se sinipuna addun tuulipuku ja mä niin halusin! Mut se oli aika kallis. Äiti sitten säästi rahaa ja osti sen mulle sillä ehdolla että ostetaan pari kokoa isompi että menee muutaman vuoden. Se ei mua haitannut kun pidin aina muutenkin isoja vaatteita. Olin 9 kun sain sen puvun ja nyt olen 30 ja takki on yhä käytössä ja hyvässä kunnossa. Housut mä onnistuin "polttamaan" teininä kun lämmittelin liian lähellä nuotiota ja ne suli 🤣 mutta nekin oli ollut mulla ainakin 6v ennen kun onnistuin ne tuhoamaan .
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
50
Reaktioarvo
41
mul on sellase kiva adidaksen verkkatakki ja -housu setti on ollut äidin joskus 80-luvulla
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Mulla oli vanhojen tansseissa käytössä sellainen isoisän (r.i.p. 1979) musta päällystakki, joka on ostettu Turusta joskus 50-60-luvulla.

Hämmästyin kuullessani sen päällystakin iästä, koska se näyttää edelleen aivan uudelta.
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Toi koko on kyllä kans aina ongelma. Jos löydän jonkun, se on väärän kokonen tai ei vaan istu mun päälle kunnolla. Käyn jatkuvasti tossa läheisessä vintagekaupassa, mutta joko ne mitä sinne tulee myyntiin ostetaan ennen ku ehin paikalle tai sitte niitä ei tuu sinne
Jep, ei oo todellakaan helppoo :/ kyllä pitää olla hyvä tuuri et onnistuu löytää jotain. Ootko netistä kattonu? Monissa nettikaupoissa on kaikki mitat selkeesti laitettu ylös, että on helppo sitte verrata omiin ja on materiaalimerkinnät ja mahdolliset viat myös mainittu. Tietysti kaupoista on helpompi ostaa ku pääsee kattoo vaatetta läheltä ja sovittamaankin, mutta itse tilaan netistä. Esim. Radhica, Niin mua, Pivis, VintagEija's, 1st Comeback, Vestis, Reflets studio ja Qierto on sellasia joita usein selailen :)
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Sitten on jotain satunnaisia vaatteita jostain 70-90-luvulta. Esim. Jotkut mun isoäidin (r.i.p. 2009) 80-luvulla kutomat villalapaset. Sitten on jotain erikoispaitoja kasarilta ja ysäriltä. Esimerkiksi Irwin Goodmanin fanipaita, joka on niin vähän pidetty ettei sitä ole ikinä edes pesty.:ROFLMAO:
 
Ylös Pohja