Keho Kumpaa käsite "nälkä" tarkoittaa sinulle? (Gallup)

Kumpaa "nälkä" tarkoittaa sinulle enemmän?

  • Maha kurnii, pierettää ja mahassa tuntuu sellainen "kaihertava" tunne.

  • Tekee mieli ruokaa.


Results are only viewable after voting.

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,019
Reaktioarvo
2,899
Varmaan tuo ensimmäinen vaikka en kyllä ymmärrä toisaalta että miten pierettäminen liittyy nälän tunteeseen :D ei mulle vaan sellasta käy? Mutta joo, se vatsan kurniminen on enemmän nälkää mulle, voi tehdä mieli ruokaa olematta nälkäinen ja voi olla nälkäinen ilman että tekee mieli ruokaa, päinvastoin ruoka voi tuntua oksettavalta (esim kuumalla säällä) mut silti vatsa kurnii niin saatanasti
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Varmaan tuo ensimmäinen vaikka en kyllä ymmärrä toisaalta että miten pierettäminen liittyy nälän tunteeseen :D ei mulle vaan sellasta käy? Mutta joo, se vatsan kurniminen on enemmän nälkää mulle, voi tehdä mieli ruokaa olematta nälkäinen ja voi olla nälkäinen ilman että tekee mieli ruokaa, päinvastoin ruoka voi tuntua oksettavalta (esim kuumalla säällä) mut silti vatsa kurnii niin saatanasti
Mua ainakin pierettää aina, jos on tarpeeks nälkä. D:
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Äh, en voi vastata mitään. Molempia. D:
Mulla se on melkeinpä vaan pelkkää ensimmäisenä mainittua. D:

Kun iskä kertoi mulle, että nälkäisenä se rupee ajattelemaan ruokaa tosi paljon ja siinä hetkessä se ruoka tuntuu ikään kuin tärkeimmältä asialta maailmassa, niin... mulle kuulosti aika ufolta. 😅😅 Ei mulle vaan sellaista tapahdu.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Mulla se on melkeinpä vaan pelkkää ensimmäisenä mainittua. D:

Kun iskä kertoi mulle, että nälkäisenä se rupee ajattelemaan ruokaa tosi paljon ja siinä hetkessä se ruoka tuntuu ikään kuin tärkeimmältä asialta maailmassa, niin... mulle kuulosti aika ufolta. 😅😅 Ei mulle vaan sellaista tapahdu.
Onhan se kyllä varmasti varsin kätevää elossa pysymisen kannalta, että tekee mieli syödä sillon, kuin tarvitsee... Sitä en kiellä. Mutta hm. Itse, jos mielestäni oon sillä hetkellä tekemässä jotain tähdellisempää, pystyn ihan helposti "piereskelemään näläntunteen pois", ja jatkaa sitä, mitä olinkaan tekemässä... ja sitten havahtua tuntien päästä, että ai niin, syödäkin vissiin pitäisi jossain vaiheessa päivää. :'--D Lapsena olin alipainoinenkin tämän takia.
Mulla saattaa hyvinkin olla jonkintasoisia ongelmia kehon viestien tulkitsemisessa ja/tai välittämisessä... :-P
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Eka mutta ilman niitä pieruja. Jostain syystä en kyl nykyään tunne nälkää kovin usein vaikka oisin ollut pitkään syömättä mitään (ei tahallaan vaan koska UNOHDAN)
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulla se on melkeinpä vaan pelkkää ensimmäisenä mainittua. D:

Kun iskä kertoi mulle, että nälkäisenä se rupee ajattelemaan ruokaa tosi paljon ja siinä hetkessä se ruoka tuntuu ikään kuin tärkeimmältä asialta maailmassa, niin... mulle kuulosti aika ufolta. 😅😅 Ei mulle vaan sellaista tapahdu.
No, mulla se on ehkä silleen, että tekee mieli ruokaa ja niinku haluu saada lisää energiaa. Tai sit maha kurnii ja vatsassa on tyhjä tunne. :D
 
Ylös Pohja