Mielenterveys Mää muuten sain kaavakkeita täytettäväksi ADHD-tutkimuksia varten

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Tosin ku puhuin psr:n kanssa siitä mahollisuudesta et mulla ois se (tai no ei ehkä ADHD mut ADD) nii vaikutti tosi epäilevältä sen suhteen mut sit se sano et täytän vaa vanhempien kanssa noi lomakkeet ja sit lääkäri kahtoo onko tarvetta jatkotutkimuksille

Tosi ristiriitasta ku sen tyypin mukaan ADHD:ta ei tutkita jos alla on masennusta ja/tai ahistusta mut mun äiti sano et hyvin usein nimenomaan ne joilla on ADHD sairastuu masennukseen tai ahistukseen. Tiiä sitte kumpaa uskoa:D Tai toki onhan nuo molemmat ihan järkeenkäypiä.

Mutta no jaa katotaan sitte
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Hyvä että tota asiaa selvitellään ja saat sit asiaan varmuuden!
Joo toivottavasti (toistelen tätä nykyään koko ajan lmao)
Oireet tosin pittäis olla aina ollu hirveen selkeitä pikkulapsesta asti (mulla toki on ollu) ja joissakin tapauksissa kouluki otetaan mukaan siihen juttuun kai?? Et veikkaan et se johonki kyllä tyssää se tutkimus
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo se on tosi nurinkurista. Mullahan todettiin add just ennen ku masennus räjähti eli kerkesin saada sen siinä.siinä kun on se että usein keskittymisvaikeudet voi johtua myös mt ongelmista. Itselläkin oli nuo laput ja etenkin isä ruksi kaikkeen että en ole huomannut/ei ole!:D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Joo se on tosi nurinkurista. Mullahan todettiin add just ennen ku masennus räjähti eli kerkesin saada sen siinä.siinä kun on se että usein keskittymisvaikeudet voi johtua myös mt ongelmista. Itselläkin oli nuo laput ja etenkin isä ruksi kaikkeen että en ole huomannut/ei ole!:D
Lmao mullaki varmaan mennee nii että iskä ruksii että eihän sillä mittää oireita oo mut äiti (sairaanhoitaja ku on) on tosi tarkka niitten kanssa xD Koska siis mun äidin veljellä on ADHD ja mun iskälläkin varmaan on (ei myönnä asiaa) ja varmaan mun yhdellä siskolla ja veljellä ja sit iskän sisaruksillaki saattaa olla et mahdollisuudet on korkeat kummiski :'D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Lmao mullaki varmaan mennee nii että iskä ruksii että eihän sillä mittää oireita oo mut äiti (sairaanhoitaja ku on) on tosi tarkka niitten kanssa xD Koska siis mun äidin veljellä on ADHD ja mun iskälläkin varmaan on (ei myönnä asiaa) ja varmaan mun yhdellä siskolla ja veljellä ja sit iskän sisaruksillaki saattaa olla et mahdollisuudet on korkeat kummiski :'D
Joo! Mäkin luulen et mun mummulla on ja sit mahdollisesti just isällä:D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Tämmösessä ei oo kyllä sitten yhtään mitään järkeä. D:
No ei ookkaa D: Tai siis joo kyllähän masentuneilla ja ahistuneilla on samanlaisia oireita ku niillä joilla on ADHD mut eikö se ois parempi tutkii ne asiat sit perinpohjasesti et ei esim saa vaikka masennuslääkkeitä turhan takia (tai no ei ne aina oo turhia mut I think you get the idea of what I am saying)
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
No ei ookkaa D: Tai siis joo kyllähän masentuneilla ja ahistuneilla on samanlaisia oireita ku niillä joilla on ADHD mut eikö se ois parempi tutkii ne asiat sit perinpohjasesti et ei esim saa vaikka masennuslääkkeitä turhan takia (tai no ei ne aina oo turhia mut I think you get the idea of what I am saying)
No, juurikin näin...
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Mulla oli alla masennus-, ahdistus- ja päihdediagnoosit ja adhd tutkittiin josta sain myös diagnoosin. Lääkäri oli yksi suomen parhaimpia adhd:n asiantuntijoita. Toivottavasti asia selviää!
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Toi on kyllä ihan helvetin outoo, kun ne joilla on ADHD sairastuu suuremmalla todennäköisyydellä esim. masennukseen, niin tosi outoo että esim. masennus diagnoosi vähän estäis tutkimista :/
 
Ylös Pohja