Mikä on teidän lempiaine?

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Ei tarvi olla peruskouluaine. Saa perustella jos haluu.

Mun oma oli varmaan kuvis peruskoulussa, koska oli kivaa kun tunnilla pääs tekemään ite jotain. Muissa aineissa (paitsi liikunnassa) vaan istuttiin ja kuunneltiin.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,597
Reaktioarvo
6,502
Liikunta ja historia

Täällä kai ei tarvi vaan istua ja kuunnella joka tunnilla 🤔
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
lukiossa psyka, matikka ja kemia. abivuonna myös saksa ku opettaja vaihtu parempaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,597
Reaktioarvo
6,502
Joskus sai kyllä tehä kirjankin tehtäviä :sick:
No meillä tehään oikeestaan vaan matikassa kirjan tehtäviä, enkussa ja ruotsissa tehdään tietokoneella Pedanetissä :D

Ainiin ruotsi on kans yks mun lemppariaineista! Ja toki tykkään aika monesta muustakin mut toi mahtaa olla se top3 xD
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kuvis on mun lempiaine, koska tykkään kuvataiteesta. Samalla tunneilla pystyy toteuttaa itseään ja kehittämään omia taitojaan. Kuviksesta ei myöskään tuu läksyjä tai kokeita useimmiten tehtäväksi, joten se on rennompaa.

Ja koska mulla ei ollut ysillä kuvista (jouduttiin koko luokka ottaa valinnaiseks aineeks köksä ja puukässä, vaikken puukässää ottanut, perkele :mad:), niin sit lempiaine oli mulla ysiluokan ajan ruotsi. Onneks sit pääsin lukioon kuvislinjalle, niin kuviskursseja on ollut vaikka millä mitalla, eikä oo ollut puukässän kässää.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,152
Reaktioarvo
5,470
Peruskoulussa kuvis, lukiossa matematiikka. AMK:ssa nyt ei varsinaisesti aineita ole, mutta lempikurssini on ollut tietokonetomografian kurssi.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Äikkä ja enkku oli lemppareita. Äikkä ehkä siksi, koska yhdistin sen lukemiseen ja kirjoittamiseen, joista molemmista pidin/pidän. Enkku taas oli mulle aina helppoa. Lisäksi tykkäsin esim. ruotsista (tosin välillä oli lievää motipulaa) ja uskonnosta.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kuvis on mun lempiaine, koska tykkään kuvataiteesta. Samalla tunneilla pystyy toteuttaa itseään ja kehittämään omia taitojaan. Kuviksesta ei myöskään tuu läksyjä tai kokeita useimmiten tehtäväksi, joten se on rennompaa.

Ja koska mulla ei ollut ysillä kuvista (jouduttiin koko luokka ottaa valinnaiseks aineeks köksä ja puukässä, vaikken puukässää ottanut, perkele :mad:), niin sit lempiaine oli mulla ysiluokan ajan ruotsi. Onneks sit pääsin lukioon kuvislinjalle, niin kuviskursseja on ollut vaikka millä mitalla, eikä oo ollut puukässän kässää.
Ai niin ja tykkäsin näin lukiossa ranskasta. Vieraiden kielten opiskelu on kivaa, vaikken niitä osaakaan käyttää sosiaalisessa kanssakäynnissä. :D Lisäks meillä oli lukiossa pieni ranskan ryhmä, mikä teki opiskelusta mukavampaa, kun opettaja tunsi meidät opiskelijat hyvin. Ystävystyin lisäksi ranskan tokalla kurssilla ekaa kertaa lukiossa. ♡
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Musiikki, kuvis ja biologia oli peruskoulussa.
Amiksessa oli psykologia, ilmaisutaito ja EA-kurssit.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Musiikki, kuvis ja biologia oli peruskoulussa.
Amiksessa oli psykologia, ilmaisutaito ja EA-kurssit.
Mitä? Amiksessa psykologiaa? Mun psykan ope tääl lukiossa sanoi, että vain lukiossa ja yliopistossa voi opiskella psykaa. D:
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Nyt amk:ssa kaikki av-tuotantoon liittyvä, koska se on just sitä mitä haluan tehä tulevaisuudessa.
Lukiossa tykkäsin musiikista ja kuviksesta, peruskoulussa kemiasta ja käsitöistä
 

IhmeellinenIhminen

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
200
Reaktioarvo
141
Uskonto ja historia terveystietokin on ihan jees johtuen ehkä siitä että se on jostai syystä naurettavan helppoo mulle+ sit liikka on kivaa jos on jotai mukavaa siellä
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Meillä oli amiksessa psykologiaa, en tiiä onko se sitten alakohtaista?? D:
Kyl se nähtävästi alakohtaista on. En oo koskaan kuullut amiksessa opiskeltavan psykologiaa. :D

Tosin sain helmikuussa kuulla, että hevosalalla opiskeleva kaverini joutui tekee koulussa tehtäväkseen jonkinlaisen kuva-analyysi tehtävän. Olin ihmeissään tosta, koska luulin tommoisia lukutaidon tehtävii olevan vain lukiossa. Mun kaveri sanoi kyseisen tehtävän olevan turha, koska ei sillä mitään tee. XD
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Yläasteella tykkäsin eniten kotitaloudesta (joka oli valitettavasti niin suosittu aine että moni ei saanut sitä valinnaiseksi vaikka olisi laittanut ykköstoiveeksi), englannista ja tietotekniikasta. Venäjästä tykkäsin ehkä vähiten, ei oikein jaksanut kiinnostaa enää ala-asteen jälkeen.

Lukiossa lemppareita oli psykologia, venäjä (:D), äikkä ja draama, josta pystyin käymään vain teatteri-ilmaisun kurssin, jonka päätteeksi esitettiin näytelmä muulle koululle. Ehdottomasti hauskin kurssi minkä kävin, suosittelen kaikkia kiinnostuneita ottamaan jos omasta lukiosta löytyy joku vastaava.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Pohja