Suhteet Miks joudun aina riitoihin muiden kaa?

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Eli otsikko kertoi. Jouduin taas tuttuun tapaan riitoihin yhden mun tutun kaa ja se esti mut Snapis. Ahdistaa niin vitusti. Oon ennenkin täs tänä vuonna joutunut riitoihin ja tullut somes estetyksi, ja niistäkin tapauksista olin ahdistunut.

En vaan jaksa tätä. 😰 Tuntuu, ettei oo ketään, kenen turvaan mennä, kun kaikki kääntää mulle selkänsä ja jättää mut. Oon tässä tän kesän aikana ollut helvetin ahdistunut ja masentunut erityisesti mun ihmissuhteiden takia.

Ja tää "tuttu" oli mun rinnakkasryhmäläinen lukiosta (kyseessä ei oo se sama tyyppi, josta oon tääl aiemmin kertonut, tosin tää "tuttu" on sen kaveri). Utealiaana lisäsin sen keväällä Snapis ja vähäsen juteltiin niitä näitä, tosin kyl se mua outona piti. Ja hän oli tälle kaverillensa, jonka tunnen, kertonut mun olevan stalkkeri ja ärsyttävä.

Ei tee todellakaan enää mieli tutustua muihin ihmisiin, kun aina mulle käy näin. 😭 Onneks pääsen tästä paskasta kunnasta pian pois. En jaksa täällä olla.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulle tuu aina niin paha mieli lukiessani, kuinka kovasti oot yrittänyt olla kiva ja tutustuu muihin, mut sit käyki huonosti. :( Mut se ei oo sun vika, jos muut on tyhmii, eikä ymmärrä sua. Toivottavasti löydät kavereita, joiden kanssa synkkaa. :)
 
Liittynyt
23.6.2021
Viestejä
25
Reaktioarvo
42
Höh! Voin niin samaistua tohon sun tilanteeseen vaikka asia on eri mikä aiheuttaa saman tuntemuksen. Itsestä tuntuu siltä että ihmiset joihin olen yrittänyt tutustua ei vaan hyväksy mua sellaisena kuin olen ja siksi kääntää selkänsä. Oli kyse sitten persoonallisuudesta tai ulkonäöstä. On kyllä väärin myös se että levitellään muille huhuja toisesta, etenkään jos ei tunneta kunnolla toista. Tästäkin omaa kokemusta, toivotan siis rutkasti tsemppiä ja jaksamisia, kyllä sä vielä löydät saman henkisiä ja juuri niitä oikeita ihmisiä elämääsi! :)
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Toivottavasti saisit sieltä toisesta kunnasta kavereita ja pääset vähän kuin aloittamaan puhtaalta pöydältä, mutta tsemppiä nyt vielä!
Joo, haluankin muuttaa uuteen paikkakuntaan, koska aattelin maisemanvaihdon tekevän hyvää, kun tuttu ympäristö ja tutut ihmiset eivät muistuta mua ikävistä ajoista. ♡
Ja kiitos! ♧
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Millaisista riidoista puhut? Käykö vastaavaa kasvokkain, vai voisiko olla ei-verbaalisen viestinnän haasteista?

Yks mikä tulee mieleen (oman taustani takia...) on koulukiusaaminen. Jos saa jostain kaistapäisestä syystä epäkelvon maineen, on normivälien pitäminen joskus jopa mahdotonta:S

Ja joo, toivottavasti pääset pian mukavempiin ympyröihin!
No siis nää riidat on ollut yleensä semmosii, että oon suuttunut jostain, mistä sit toinen osapuoli on suuttunut estänyt mut somes. Kyseessä on tuttui, joita oikeen elämäs tunnen, mutta juttelen niille lähinnä netissä.

Ja kasvokkain näitä tilanteita ei paljoa käy, kun en paljoa ihmisille irl puhu. Toisaalta pidän irl puhuessa haastavana mun kömpelöä kehonkieltä, sillä pelkään pelästyttäväni ihmiset tieltäni mun hassulla kehonkielelläni. :/

Tarkotatko siis koulukiusaamista kiudaamisen vai kiusatuksi tulemisen kannalta? On mulla molemmista taustaa, suurimmaks osaks kiusatuksi tulemisesta, mutta en lukiossa ole kiusannut vaan tullut kiusatuksi. Ja joo, uskon tän vaikuttavan maineeseeni ja ihmissuhteiden ylläpidon hankaluuteen. :/

Ja kiitos. 🌸 Oon opintojen perässä muuttamassa uudelle paikkakunnalle, joten tulee maisemaa vaihdettua, ja vanhat ikävät tutut jäävät taakse. ♡ Toivottavasti elämä maistuu mulla paremmin uudella paikkakunnalla.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Mulle tuu aina niin paha mieli lukiessani, kuinka kovasti oot yrittänyt olla kiva ja tutustuu muihin, mut sit käyki huonosti. :( Mut se ei oo sun vika, jos muut on tyhmii, eikä ymmärrä sua. Toivottavasti löydät kavereita, joiden kanssa synkkaa. :)
Kiitos. ☆ Joo, on kyl harmi, että on huonoa tuuria mulla ollut. :/ Tosin mun paikkakunnan ihmisistä on semmonen stereotypia, että ne olis ilkeitä ja omahyväisiä, ja oikeestaan oon huomannut tän pitävän jotenkuten paikkansa. Tosin kansanopistoon, mihin haen, jos en yliopistoon pääse, on kyseisessä kunnassa vähän sama maine sen asukkaista, mutta yliopistokaupungissa taas ei. :D

Mut vaikka kansanopistokunnassa on tämmönen ikävähkö maine, niin toivottavasti sieltä mukavaa porukkaa löytyy. ♡
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Höh! Voin niin samaistua tohon sun tilanteeseen vaikka asia on eri mikä aiheuttaa saman tuntemuksen. Itsestä tuntuu siltä että ihmiset joihin olen yrittänyt tutustua ei vaan hyväksy mua sellaisena kuin olen ja siksi kääntää selkänsä. Oli kyse sitten persoonallisuudesta tai ulkonäöstä. On kyllä väärin myös se että levitellään muille huhuja toisesta, etenkään jos ei tunneta kunnolla toista. Tästäkin omaa kokemusta, toivotan siis rutkasti tsemppiä ja jaksamisia, kyllä sä vielä löydät saman henkisiä ja juuri niitä oikeita ihmisiä elämääsi! :)
Kiitos. ♡ Samaistun kyl tohon sun viestiin. Muhun kohdistuvistani lukiojuoruista tiedän sen verran, että mua on ryhmässäni, jossa erilaisuus on suvaittua, mua on pidetty outona. :D Muuten en tiiä, onko musta puhuttu paskaa selän takana, mutta uskon näin olevan, koska luokkalaiseni eivät pitäneet minusta. Kerran joku mun luokan tyttö puhu musta paskaa ruokalassa yläasteella samana päivänä, kun ei halunnut työskennellä köksässä mun kaa. :D Se istu vieresessä pöydässä selkä mun selkään päin ja kun se musta puhui (en kuullut, mitä se puhui), tokaisi yks tän tytön pöydässä ollut jätkä: "Lalamon on ihan sun takana". Ei ollut kiva kokemus toi, ja halusin vieläpä ystävystyy tän tytön kaa. :( (Ah, miten ikävä tunne nous pintaan tätä yläastemuistoo kirjotellessa <\3)

Ja joo, ei ne mun lukion luokkalaiset ja tää yläasteen tyttö (tuona paskanpuhumishetkenä siis) tunteneet mua kovin hyvin, joten kyllä sitä on voinut vääristä asioista tulla selän takana puhuttavaks. :(

Ja ikävä kuulla, että oot samaa joutunut kokemaan. :(
 
Ylös Pohja