Millä perusteella hommaisit uuden puhelimen

  • Keskustelun aloittaja Zero
  • Aloituspäivämäärä

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
viimeks ostin uuden, ku edelline fone oli jo aika lailla aikansa eläny. eli oli hidastunu, akku huonontunu ja niin edelleen D: ja se oli kuitenki jo melkee 3v vanha, ni aattelin upgradee. ennen sitä oon ostanu uuden sil perusteel, että vanha fone on legit seonnut ni oli pakko ostaa uusi D: edellinen puhelimeni oli oikein hyvä, ku ei ees seonnut lopuksi lol

ja noo, voisin kuvitella et mikäli ylipäätään aattelee uuden fonen ostoa ni luultavasti se on ajankohtasta varmaankin.
 

Zero

Uusi
Liittynyt
9.10.2021
Viestejä
48
Reaktioarvo
31
viimeks ostin uuden, ku edelline fone oli jo aika lailla aikansa eläny. eli oli hidastunu, akku huonontunu ja niin edelleen D: ja se oli kuitenki jo melkee 3v vanha, ni aattelin upgradee. ennen sitä oon ostanu uuden sil perusteel, että vanha fone on legit seonnut ni oli pakko ostaa uusi D: edellinen puhelimeni oli oikein hyvä, ku ei ees seonnut lopuksi lol

ja noo, voisin kuvitella et mikäli ylipäätään aattelee uuden fonen ostoa ni luultavasti se on ajankohtasta varmaankin.
On niitäkin ihmisiä jotka ostaa uuden puhelimen usein vaikka vanhakin toimisi ihan hyvin.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,130
Reaktioarvo
1,167
Aina ostanut sitten kun akku alkaa kestämään jo aika huonosti.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,538
Reaktioarvo
2,891
Tää alkaa olla aika paskana mutta en vieläkään oo ostanut. Akku ei kestä paljon mitään ja jumittuu ja pitää käynnistää uudelleen. Kai mun oli tarkotus ostaa mutta en oo ainakaan vielä saanu ostettua.
 

Yukiyafani95

🐾 Joka-aamuinen keittiöön tassuttelija 🐾
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
346
Reaktioarvo
510
Säästämällä niin kauan kun oli tarpeeks rahaa ostaa uus fone.

Gigantin alesta tuli ostettua viime viikolla sininen 1+ mallia Nord Ce 5G

Sisäinen tallenustila: 256
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
504
Reaktioarvo
308
Kun vanha ei toili eli

Tämän hommasin kun vanhassa nämä problemat:

-NÄYTTÖ oli ollut ihan huolella RIKKI jo yli vuoden
-etukameran kohdalla halkeama
-takakamerassa naarmu
-AKKU EI KESTÄNYT oikeastaan juuri mitään
-pakkasessa sammu lähes samantien(ei todellakaan pysyny päällä ees 30s jos sen päälle sait)
-KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HIDAS
-TILA OLI IHAN LOPUSSA
siinä ehkä ny oli ne suurimmat ongelmat
ja sitte toki se et siin oli vanha latauspiste nii c ei sopinu nii piti ain olla oma laturi joka paikas. jokusen kerran sekos nii et piti käynnistää uudestaan
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Kun vanha alkaa olla käyttökelvoton, eli esim. akku ei kestä enää tai puhelimella ei saa enää tehtyä perusasioita, kun jumittaa niin pahasti.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Siin kohtaa ku vanha ei enää toimi

Tosi tänki puhelime sain viel sillo ku vanha toimi iha hyvi, mut se oli sen verra vanha jo siin vaihees ja uuemmis puhelimis oli miljoona kertaa paremmat akut, muisti ja kamera ja mitä niitä ny o :D
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
738
Jos vanha puhelin menee rikki tai muuten ei toimi kunnolla, eikä sitä voi/kannata korjata. Pari esimerkkiä:
Mun edellinen puhelin ehti olla käytössä alle vuoden. Siinä oli akku paskana, volume-nappi ei toiminut juuri ollenkaan, näytön alareunan "napit" jumitti jatkuvasti, joskus kosketus toimi vaan pienessä osassa näyttöä.... tuli paljon halvemmaksi vaan ostaa uus kun sain vielä jonku alennuksen puhelimesta
Ja sit yks puhelin joka kuumeni jo parin minuutin käytön jälkeen niin, että jatkuvasti sammutin sen ja laitoin sen jäisen kylmäkallen päälle että se jäähtyis edes vähän. xD Toi voi olla vaarallistakin jos akku kuumenee niin paljon
 

Zero

Uusi
Liittynyt
9.10.2021
Viestejä
48
Reaktioarvo
31
AKKU EI KESTÄNYT oikeastaan juuri mitään
-pakkasessa sammu lähes samantien(ei todellakaan pysyny päällä ees 30s jos sen päälle sait)
-KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HIDAS
-TILA OLI IHAN LOPUSSA
Samoista syistä n. 2 vuotta sitten ostin nykyisen puhelimen, tosin sen puhelimen piti olla koko ajan laturissa. Jos otti pois niin sammui sekunneissa.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
ostin just joulukuussa uuden ihan vain koska vitutti se edellinen niin hirveästi. kamera oli niin huono etten ottanut kuvia enää ollenkaan, vaikka ennen rakastin varsinkin luontokuvaamista. akku oli koko ajan lopussa, sai ladata 2-3 kertaa joka päivä. tuhosi kuvia omin päin, koko ajan jumissa, ei kuulunut puheluiden aikana mitä toinen sanoi, spotify tökki... 1,5 vuotta jaksoin katsella tätä. :)
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
siinä vaiheessa kun vanha puhelin on räjähtämis pisteessä tai jo sulanut käsiin.

mie en oo ikinä nauttinu uusien puhelimien ostamisesta D: ekanakin ne syö tietysti rahaa, mutta sitten se vaiva saaha kaikki maholliset tiedot vanhasta puhelimesta uuteen. kaikki tärkeet kuvat, viestit, yhteistiedot, tms. (+ se homma asentaa youtube vanced uudestaan :D)
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
504
Reaktioarvo
308
siinä vaiheessa kun vanha puhelin on räjähtämis pisteessä tai jo sulanut käsiin.

mie en oo ikinä nauttinu uusien puhelimien ostamisesta D: ekanakin ne syö tietysti rahaa, mutta sitten se vaiva saaha kaikki maholliset tiedot vanhasta puhelimesta uuteen. kaikki tärkeet kuvat, viestit, yhteistiedot, tms. (+ se homma asentaa youtube vanced uudestaan :D)
no totaa meikäl ainki ku samaa merkkii on nii Smart Switchillä siirsin kaiken aika helposti toki meni varmaan yli 5h ainaki ku useempi tuhat kuvaa on ja niiden siirtämine kesti siin pisinpää.
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
504
Reaktioarvo
308
no totaa meikäl ainki ku samaa merkkii on nii Smart Switchillä siirsin kaiken aika helposti toki meni varmaan yli 5h ainaki ku useempi tuhat kuvaa on ja niiden siirtämine kesti siin pisinpää.
mut siis tää on mun kolmas älypuhelin varmaan nii en itekkää millään halua ikinä vaihtaa
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Uuden yleisesti ostanut siinä kohtaa, kun vanha pimahtaa lopullisesti :D
Toisaalta mulla on aina veljen kanssa sama puhelin ja hän on aiiiika usein onnistunut omansa hajottamaan vahingossa = saan myös uuden vaikken edes pyydä saati tarvitse D:
Onneksi näin ei oo enää vuosiin käynyt ':))
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,870
Reaktioarvo
1,403
Sitten kun mun kännykkä vihdoin hajoaa, otan jonkun mun vanhan toimivan kännykän käyttöön, koska en mä sitä kuitenkaan enää tulevaisuudessa tuu juuri mihinkään tarviimaan. Ihan rahan hukkaa ostaa uusi.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Jos se on niin pahasti rikki ettei voi korjata tai jos niin vanha, että uudet järjestelmäpäivitykset tai sovellukset ei toimi. Muuten kyllä pyrin käyttämään loppuun jokasen kännykkäni
 
Ylös Pohja