Tyyli Millainen tyyli teillä on/haaveilette olevan

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
Siis mulla ei oo mitään tiettyä tyyliä, mutta ihannoin niiiiiin niiiin monia, että elän mun tyylielämän kuvitteelisten (rooli) hahmojen kautta :::::DDD
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,382
En osaa mitenkään suoraan määritellä tyyliäni. Kuuntelen usein raskaampaa musiikkia ja rakastan retroa niin se näkyy jonkin verran pukeutumisessani, nuorempana enemmänkin. Tykkään käyttää vaatteita ja asusteita, jollaisia ei kovin monella ole ja tykkään kierrellä kirppiksellä. Nuorempana myös tuunasin ja tein joitain vaatteita itse. Tykkään nahkahousuista, koruista, isoista vöistä, huiveista ja säärystimistä.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Värimaailmani on enimmäkseen sellainen hämärä metsä (mulla on selkeä kuva päässä siitä, millainen sen täytyy olla...), eli tummanvihreän sävyjä, ruskean sävyjä ja mustaa, myös joukossa muutama alkusyksyn lehti eli tummanoranssia. Jonkun verran myös tummansinistä, esimerkiksi farkkuja ja pari tiheässä käytössä olevaa neuletta. Kesällä tosin poikkean tuosta aika paljon ja käytän myös vaaleampia vaatteita, silloin rakastan vaaleansinistä ja beigeä. Mutta muuten aika normaaleja vaatteita, rentoja (jopa hulmuavia) ja tykkään myös hameista. Ei tekstiä, kirkkaita värejä tai näkyviä merkkejä. Hiukset vapaana laineilla, vaihtoehtoisesti ponnarilla tai leteillä, meikkiä vähän tai ei ollenkaan. Oloni on mukavin, kun sulaudun siihen kuvaan metsästä, joka on päässäni.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Yhdistelen glam rokkia, punkkia ja 60-lukua. Eli tyyliin kuuluu vanhat nahkatakit, röyhelöpaidat, leveät farkut, huivit, samettivaatteet, bändipaidat, puvuntakit, paksukorkoiset kengät, korut, pinssit...
Hiukset sit joko normaalin pörröset, tai sit kiharat jos jaksan laittaa. Iho on sen verran huonossa kunnossa etten juurikaan pysty meikata, mutta sillon ku pystyn, mulla on usein sellane 70s glam rock -tyylinen silmämeikki
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
mun musiikkimaku tai kiinnostuksenkohteet ei oo juuri koskaan näkynyt tyylistä ulospäin, paitsi että näytän suurimman osan ajasta juuri suometsästä nousseelta peikolta ja luonto on muutenkin iso osa elämää. oon sen verran tylsä että tykkään vaatteissa eniten käytännöllisyydestä, siitä että ne sopii moneen eri tilanteeseen ja siitä, että niissä on paljon taskuja koska tykkään aina kuljettaa puolta omaisuutta mukana. mun vaatteet on yleensä melko tummia tai maanläheisiä värejä sillä ajatuksella että niissä on turvallinen olo. lempivärejä on musta, harmaa, tummansininen, vihreä, luonnonvalkoinen ja sellanen sopivan oranssi. kesäisin oon pulassa vaatteiden kanssa enkä tiedä mitä pukisin, koska rakastan villapaitoja, neuleita, reisitaskuhousuja, kerrospukeutumista ja unelmoin siitä että mulla olis koko vaatekaappi täynnä erilaisia neuleita. hiukset mulla on lähes aina auki enkä meikkaa. haluaisin myös tehdä vaatteita mahdollisimman paljon itse.
 

aarre

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
63
Reaktioarvo
48
mun tyyli on tosi sekalainen. yhdistelen keskenään kaikkea mistä vaan satun tykkäämään. en toivois olevan muunlainen. tykkään mm. mustasta pitsistä, kukkakuviosta, vaaleanpunaisesta, niiteistä, isoista koruista, saappaista jne.
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Pukeudun 50-luvun tyyliin kissalaseja ja sukkanauhoja myöten :D Pitkät kellomekot, muhkeet helmat tyllihameineen ja söpöt puhvihihaset puserot on ne mun perusvaatteet. Asusteina mulla on aina helmikorut ja klipsilukolliset laukut. En kuitenkaan pukeudu autenttisesti vaan monet mun vaatteet on uustuotantona hankittuja muutamaa vintage-yksilöö lukuunottamatta ja sekottelen eri juttuja sen mukaan, mikä näyttää hyvältä ja sopii tyyliin. Teen myös paljon ite ja suurin osa mun vaatteista on ihan kirppareilta ja jotkut pikamuotiliikkeistä. Mun tyyli on aika romanttinen ja tyttömäinen, esim. Grace Kelly ja Mad Men-sarjan Betty Draper on aika hyviä kuvailee mun tyyliä :)
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Tykkään rock musiikista, ja joinain päivinä se näkyy ulospäin. Silloin mulla on mustat cargo housut, mun lempivyö jossa on jo itsessään ketju, ja sit lisäilen niitä viä siihen... Löysin nimittäin kirpparilta ihanan isoketjusen kaulakorun, millasta ei näe usein ja tein sit siitä mulle sopivan ketjun :D. Sit silloin mulla ol viä yleensä joku musta paita, jossa on joku teksti tai sit bändipaita. Toisinaan alla raitapaita.

Sitten taas on niitä päiviä kun pukeudun koko pinkkiin :D

Haluisin ostaa mun lempibändien hupparit, sillä hupparit on myös toooosi lähellä sydäntä ja rakastan niitä bändejä.

Yleensä mulla on myös päässä mun valkoinen skater pipo, jolloin myös skeittaus näkyy musta ulospäin :D Ja kaikkii isoi hupparei ja skeittikenkii aina välil kans :D
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Pukeudun 50-luvun tyyliin kissalaseja ja sukkanauhoja myöten :D Pitkät kellomekot, muhkeet helmat tyllihameineen ja söpöt puhvihihaset puserot on ne mun perusvaatteet. Asusteina mulla on aina helmikorut ja klipsilukolliset laukut. En kuitenkaan pukeudu autenttisesti vaan monet mun vaatteet on uustuotantona hankittuja muutamaa vintage-yksilöö lukuunottamatta ja sekottelen eri juttuja sen mukaan, mikä näyttää hyvältä ja sopii tyyliin. Teen myös paljon ite ja suurin osa mun vaatteista on ihan kirppareilta ja jotkut pikamuotiliikkeistä. Mun tyyli on aika romanttinen ja tyttömäinen, esim. Grace Kelly ja Mad Men-sarjan Betty Draper on aika hyviä kuvailee mun tyyliä :)
Oi ihana!! <3 Mä tykkään kans fiftarityylistä tosi paljon (vaikka en näköjää maininnu sitä tossa mis kuvailin omaa tyyliäni)
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
kaikki missä on neonvärejä, mustaa tai sateenkaaria menee mulle

ja luottolaukkuna toimii tigerin sateenkaarikassi :D
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
mun musiikkimaku tai kiinnostuksenkohteet ei oo juuri koskaan näkynyt tyylistä ulospäin, paitsi että näytän suurimman osan ajasta juuri suometsästä nousseelta peikolta ja luonto on muutenkin iso osa elämää. oon sen verran tylsä että tykkään vaatteissa eniten käytännöllisyydestä, siitä että ne sopii moneen eri tilanteeseen ja siitä, että niissä on paljon taskuja koska tykkään aina kuljettaa puolta omaisuutta mukana.
hiukset mulla on lähes aina auki enkä meikkaa.
Mulla sama! Pyrin pukeutumaan mahdollisimman säähän sopivasti. Huppareita käytän aika lailla päivittäin (paitsi kuumalla säällä). Vaatteet ei missään nimessä saa puristaa liikaa tai muuten olla liian epämukavia - siksi en oikein koskaan käytä esim. pillifarkkuja tai korkokenkiä. Joskus saatan huvikseni pukea hupparin sijasta vaikkapa farkkutakin - mutten kyllä hirveen usein, johtuen taskujen puutteesta niissä. :-P
Pastellivärit on kivoja, mutta käytän kyllä hyvin paljon muunkin värisiä vaatteita. Värimaailmalla ei oikeestaan ole kauheesti väliä - kunhan kuitenkin vältetään kirkkaanpunaista. Vaaleenpunanenkin on oikein mukava väri - paitsi silloin, jos sitä on liikaa. Saatan esim. käyttää oikein mielelläni pinkkejä lapasia, mutta vaikkapa joku kokopinkki takki... ei kiitos ehkä kuitenkaan.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Käytän yleensä mustia vaatteita. Mieluiten yli-isoja paitoja ja joustavia housuja tai hametta. En tiedä millälailla haluaisin pukeutua. Luulisi että jo 20-vuotiaana tietäisin edes tyylin mistä tykkään, mutta ei. Ainakin rock-tyyliset nappaa ja mustan, violetin ja punaisen väriset vaatteet.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Pukeudun goottityylisesti aina. Etenkin viktoriaaninen goottityyli (sekoitettuna 30-luvun gangsterityyliin) on sellanen yleinen miten pukeudun, eli mun tyyliin kuuluu hännystakit, silinterit, pitsichokerit ja paljon muita koruja. Musta ja violetti on ne yleisimmät värit mitä mulla näkee päällä. Sit viktoriaanisen goottityylin lisäks mulla on muutakin alt/goottivaatetta yleensä päällä. Mun tyyli on inspiroitunu osittain muutamilta elokuva hahmoilta. Väittäisin että Lydia Deetz (elokuvasta Beetlejuice) ja Pingviini (Batman sarjakuvista) kuvailee hyvin mun tyyliä.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Onko sun kaikki vaatteet vihreitä? Vau, se olisi nättiä. :o
Juu! Ja kengät myös! :D

Omistan tietysti epävihreitäkin vaatteita, mutta ne on yleensä varattu ns. huonommiksi vaatteiksi, kuten metsässä rämpimiseen tai muuhun vastaavaan tarkoitukseen, jossa vaatteet saattavat likaantua tai mennä rikki. Normaalisti pukeudun kuitenkin aina vihreään, ellei ole jotain erityistä syytä olla tekemättä niin.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
782
Reaktioarvo
752
Juu! Ja kengät myös! :D

Omistan tietysti epävihreitäkin vaatteita, mutta ne on yleensä varattu ns. huonommiksi vaatteiksi, kuten metsässä rämpimiseen tai muuhun vastaavaan tarkoitukseen, jossa vaatteet saattavat likaantua tai mennä rikki. Normaalisti pukeudun kuitenkin aina vihreään, ellei ole jotain erityistä syytä olla tekemättä niin.
Arvostan! :3
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Tyylini on pitkälti luokkaa farkut + t-paita + neule/huppari/flanelli + tennarit, joskus kesäisin saatan toisinaan yllättää hameella tai mekollakin. Näin korona-aikana farkut on tosin vaihtuneet verkkareihin. :D Eniten tykkään pukeutua mustiin, mutta pidän myös esim. ruskeasta, harmaasta ja muista ei-niin-säväyttävistä väreistä. Vaatekappaleista eritoten flanellipaitoja rakastan, ja tykkään myös paljon erilaisista printti-t-paidoista. Suosin ennen kaikkea mukavuutta ja käytännöllisyyttä.

// Niin ja en oikeastaan haaveile mistään toisenlaisesta tyylistä, olisi kyllä kiva pukeutua ehkä hieman androgyynisemmin. Lisäksi haluaisin joskus saada aikaiseksi sen, että kävisin vaatekaappini ajatuksella läpi ja satsaisin ennen kaikkea ajattomiin ja kestäviin vaatekappaleisiin (missä toki rahattomuus tulee usein vastaan).
 
Viimeksi muokattu:

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Mulla on semmonen rento ruutupaita/reisitaskuhousut tyyli. Viihdyn mukavissa vaatteissa.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Kiitos koronan ja kohta vuoden enemmän tai vähemmän jatkuneen lockdownin takia mulla on käytännössä kaksi asua mitä käytän.
Töissä mulla on tumman vihreät XL kokoiset scrubsit joita meille lahjoitettiin pandemian alussa.. pienet koot meni heti niin mä sitten haukun omiini.
Kotona mulla on aina pyjama/verkkarit ja iso t-paita,samalla tyylillä käyn kaupassa, vain takki ja maski on lisänä.
 

Koreahullu

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
111
Reaktioarvo
104
Tyylini on tylsä ja huomiota herättämätön, mutta olen monessa paikassa huomiota herättävä ihminen.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Minulla on vaatekaapissa viimeinkin jonkin verran vihreää väriä, jota RAKASTAN! rakastan kaikkia vihreän värejä. Itsetunnon vahvistuttua olen alkanut ostella vaatteita, joista oikeasti tykkään.
 

Mirette

Hätähuutoja olen tottunut lukemaan
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
12
Reaktioarvo
13
Tyylini on aika kasari, eli vintagehörhö olen. Musiikkimakuni näkyy tyylissäni. Vaatekaappi on aika jees, mutta kenkävalikoima sais olla parempi. Mut ko kivoja kenkiä on vaikea löytää...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
En edusta tarkalleen mitään tiettyä tyyliä, mutta yleisesti ottaen alternative-puolelle menee. Metallimusiikin kuunteleminen on aika vahvasti vaikuttanut tyyliini, eli ehkä olen joku hevari sitten. :D

Omistan melkein pelkkiä mustia vaatteita. Käytän paljon bändipaitoja, revittyjä farkkuja ja korokepohjaisia maihareita. Isot hupparit, nahkatakki ja farkkutakki ovat myös kovassa käytössä. Asusteina mulla on yleensä niittivyö, joku paksumpi choker ja hopeiset korvikset. Olennainen osa tyyliäni on myös suhteellisen tumma meikki, etenkin ruhtinaallinen määrä eyelineriä.

Yritin etsiä Googlesta jotain esimerkkikuvia ja tää on ehkä lähimpänä.
9385d5083c3c26935703e4eceb650085.jpg
 
Ylös Pohja