Aihe vapaa Minkä värisiä / millasia maskeja käytätte?

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Mie käytän kertakäyttömaskeja (luotan niihin vaan jotenkin enemmän kun kangasmaskeihin ja on ne musta helpompiakin D:) ja lempparit on mustia. Koulussa meillä on sinisiä niin niitäkin käytän yleensä ja sillon tällön myös valkosia, mut jostain syystä ne valkoset ei oikein sovi miulle :D Ainakin miusta tuntuu että ne tekee miusta kalpeen näkösen, kai?

Oon muuten nähny joillakin vaaleenpunasia maskeja ja mie haluisin niitä, mut niitä pitäs tilata netistä. Tai en ainakaan oo ikinä nähny missään liikkeessä, jos tiiätte mistä saa niin mielelläni kuulisin kyllä D:

Toivon vaan et näistä maskeista vois jo luopua, kun on vaan koko ajan niin semmonen teennäinen olo ihmisten kans jutellessa D: Suun liikkeet, hymy ja kaikki tämmönen on kuitenkin niin iso osa vuorovaikutusta. Ja onhan se ikävää kun ei saa kunnolla happea ja aina pitää huolehtia että onhan varmasti maskeja mukana. Ihmetyttää kyllä hieman kun uutisissa oli just joku artikkeli siitä, että esim. Tanskassa, Ruotsissa ja Ahvenanmaalla on jo luovuttu maskisuosituksesta, mutta Suomessa se tuntuu jatkuvan oudon pitkään ja voi jatkua jopa koronan jälkeenkin.
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
512
Reaktioarvo
308
Mie käytän kertakäyttömaskeja (luotan niihin vaan jotenkin enemmän kun kangasmaskeihin ja on ne musta helpompiakin D:) ja lempparit on mustia. Koulussa meillä on sinisiä niin niitäkin käytän yleensä ja sillon tällön myös valkosia, mut jostain syystä ne valkoset ei oikein sovi miulle :D Ainakin miusta tuntuu että ne tekee miusta kalpeen näkösen, kai?

Oon muuten nähny joillakin vaaleenpunasia maskeja ja mie haluisin niitä, mut niitä pitäs tilata netistä. Tai en ainakaan oo ikinä nähny missään liikkeessä, jos tiiätte mistä saa niin mielelläni kuulisin kyllä D:

Toivon vaan et näistä maskeista vois jo luopua, kun on vaan koko ajan niin semmonen teennäinen olo ihmisten kans jutellessa D: Suun liikkeet, hymy ja kaikki tämmönen on kuitenkin niin iso osa vuorovaikutusta. Ja onhan se ikävää kun ei saa kunnolla happea ja aina pitää huolehtia että onhan varmasti maskeja mukana. Ihmetyttää kyllä hieman kun uutisissa oli just joku artikkeli siitä, että esim. Tanskassa, Ruotsissa ja Ahvenanmaalla on jo luovuttu maskisuosituksesta, mutta Suomessa se tuntuu jatkuvan oudon pitkään ja voi jatkua jopa koronan jälkeenkin.
Sinisiä käytän, koska niitä koululta saan, mutta tykkään enemmän niistä mustista joten varmaan pitää ostaa niitä lisää
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Tummat/mustat kangasmaskit käytössä, koska niitä voi käyttää uudelleen. Tulen varmaan myös käyttämään maskisuosituksen jälkeenkin, sillä terveysetujen lisäksi tykkään maskien tuomasta anonyymiydestä ja on jotenkin parempi olo muutenkin. Onhan se toki tympeää aina säätää muovipussien kanssa ja erikseen peseminen, mutta muuten ihan 10/10
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Mustia kertakäyttömaskeja. Käytän niitä joku kaks päivää ja heitä pois. Muutenhan sais olla kokoaika ostamassa uusia maskeja.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Oon myös ommellu ite kangasmaskeja mutta joo en mää niitä käytä ku ei oikeen oo ihan mun juttu :')
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
mustia kertakäyttömaskeja käytän enimmäkseen, joskus myös kangasmaskeja. kertakäyttöiset pesen pesukoneessa tai keitän aina niin ei tarvitse heittää roskiin ja ostaa uusia.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,382
Oon käyttänyt joskus vaan sellaista perus kirurgimaskia, joka on sininen.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Koulussa käytän sinisiä koulusta saatuja kertakäyttömaskeja. Muuten käytän mustia tai leopardikuvioisia kertakäyttömaskeja
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
sinisiä ja pinkkejä kertakäyttömaskeja D: kokeilin niit mustii, mut ne jotenki raapii mun ihoo ni on tosi epämukavia ;__; joskus käytin kangasmaskeja, mut en enää oikee ollenkaan.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Mustia ja sinisiä kertakäyttöisiä, joita en kertakäyttöisenä käytä, pyykkiin heitän aina. Tutkimus kun on sanonut, että teho ei heikkene juurikaan kymmenenkään pesun jälkeen. Joskus harvoin käytän myös "Stay Home, Stay Metal"-kangasmaskeja :D
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Minunkin lemppareitani ovat ne mustat kertakäyttömaskit. Sinisiä käytän töissä. Tietääkseni niitä vaaleanpunaisia on ainakin Tokmannilla ollut myynnissä?
Hei kiitos, katoin Tokmannin verkkokaupasta myymäläsaatavuuden ja täällä on toisella Tokmannilla yks paketti ja toisella 25 noita vaaleenpunasia D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Käytän aina semmosia perus sinisiä. Koululla on niitä ja kotonakin on niitä. Haluisin kyl mieluummin varmaan käyttää niitä mustii, ne kun näyttää kivemmilta. Mieluiten kyl käyttäisin vaaleenpunasii, mietin niitten kohalla ihan samaa ku sä, mutta ilmeisesti niitä tuolta Tokmannilta saiski. Se vaan, että lähin Tokmanni on varmaan aika kaukana, eikä me juuri koskaan käydä Tokmannissa, hyvä jos edes kerran vuodessa, joten haaveeksi todennäköisesti jää noi vaaleenpunaset maskit.

Kaikkein eniten kyl varmaan haluisin käyttää ainaki välillä semmosia Kisu Korren suunnittelemia kangasmaskeja, kun ne on ihan super kauniita. Oon miettinyt, et pitäisköhän käyttää viel koronan jälkeenki jotain kangasmaskii talvella, koska viime talvena huomasin, kuinka ihanasti kasvomaski lämmitti naamaa, kun yleensä talvella just on muuten lämmin(ku mulla on tosi lämpimät ulkovaatteet) mutta sitten kasvot on ihan kylmissään, kun niitähän ei juuri mikään lämmitä.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Eniten mustia, vaaleenpunasia tai sinisiä kertakäyttömaskeja. On mulla pari kestomaskiakin, mutta niiden kanssa huurustuu lasit helpommin niin en tykkää pitää niitä
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
En käytä ollenkaan. VR:n kanssa käytän vaaleansinisiä, joita olen ostanut Alepasta.
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
Iha basic vaaleensinisiä kertakäyttösiä koulussa ja sit kotoolta jos lähen jonnekkin nii yleensä mustan kertakäyttösen otan. Meil on kans jotain kangasmaskeja mut ne on ihan liian isoja ja sit yks joka ois hyvän kokonen nii se näyttää niin järkyttävältä mun päällä että en kehtais näyttäytyä se naamalla..
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Koulussa niitä mitä koulu on antanu(niit perus sinisiä kertakäyttömaskeja) ja jos missää muual oon ni niit mustii kertakäyttö maskei
 
Ylös Pohja