Nyt haaveilen akvaariokalasta

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ois niin ihana valopilkku elämään joskus ku asuu yksin.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tämä. Jos haluaa helpoimman kautta niin kotilot tai hyönteiset, akvaarioon sukaravut mutta ne on ainaki mulle hirveen hankalia ku en ymmärrä vesieläimiä yhtään. Sammakkoeläimet on mun mielestä "katselueläimistä" helpoimpia ja muutenki parhaita.
Sinne meni sekin unelma snif snif :(
Tai no ehkä mä selviän siitä. Paitsi onnistun tappaa kaktuksenki niin en tiiä oisko kala ja akvaario mulle hyvä hoidokki.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Sinne meni sekin unelma snif snif :(
Tai no ehkä mä selviän siitä. Paitsi onnistun tappaa kaktuksenki niin en tiiä oisko kala ja akvaario mulle hyvä hoidokki.
Ei se hoito sinänsä vaikeaa oo, vähän aikaavievää verrattuna ei-vesieläimiin. Mua kammottaa eniten lasin särkyminen ja vesivahingot mutta just tänään muutettiin akvaario eikä se ainakaan vielä hajonnu, ehkä ne on kestävämpiä ku kuvittelen!

Melkeen minkä tahansa eläimen saa kyllä halutessaan hoidettua kun vaan jaksaa, ehtii ja mielenkiinto riittää.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Ei se hoito sinänsä vaikeaa oo, vähän aikaavievää verrattuna ei-vesieläimiin. Mua kammottaa eniten lasin särkyminen ja vesivahingot mutta just tänään muutettiin akvaario eikä se ainakaan vielä hajonnu, ehkä ne on kestävämpiä ku kuvittelen!

Melkeen minkä tahansa eläimen saa kyllä halutessaan hoidettua kun vaan jaksaa, ehtii ja mielenkiinto riittää.
jep, mulle kaloissa oli rasittavinta se miten työmaa veden vaihtaminen ja tankin siistiminen oli ja muutenkin tankin olosuhteiden ylläpitäminen, kotiloiden ja levän kanssa kamppailut jne... ja eihän se kalojen kuoleminenkaan kivaa ole mutta se on toki kaikkien lemmikinomistajien joskus kohdattava. toki jollekin se kaikki voi olla sen arvosta mutta mulle ei ollut ainakaan, ja jos kaloja haluaisin niin haluaisin tehdä kaikkeni että on mahdollisimman hyvä elämä niillä ja se vaatis kovaa työtä
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
jep, mulle kaloissa oli rasittavinta se miten työmaa veden vaihtaminen ja tankin siistiminen oli ja muutenkin tankin olosuhteiden ylläpitäminen, kotiloiden ja levän kanssa kamppailut jne... ja eihän se kalojen kuoleminenkaan kivaa ole mutta se on toki kaikkien lemmikinomistajien joskus kohdattava. toki jollekin se kaikki voi olla sen arvosta mutta mulle ei ollut ainakaan, ja jos kaloja haluaisin niin haluaisin tehdä kaikkeni että on mahdollisimman hyvä elämä niillä ja se vaatis kovaa työtä
Mua stressaa just nuo olosuhteet, mun kärsivällisyys ja kemiantuntemus ei riitä. Sitku kalat ei oikeen osaa kertoakaan onko kaikki hyvin vai surkeasti.
Toisaalta en tykkää kuivistakaan terraarioista, ne on ankeita ja niissä on hankalampi ylläpitää bioaktiivista pohjaa. Semitrooppiset on mun suosikkeja kun niissä pitää huolehtia enimmäkseen lämmöstä ja kosteudesta eikä tarvi siistiä ainakaan isoja vesialueita. Toisaalta sillon kun eläimet pärjää niin kasvit haluaa yleensä kuolla, ei voi voittaa.
 
Ylös Pohja