Muu Oletteko käyneet Aarniwalkean satupihassa?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Oli ihan mahtava paikka! Käytiin siellä perheen kanssa tosi usein ja mun kaikki synttärit ala-asteella pidettiin siellä 11-vuotiaaksi asti.(eli siis vikan kerran kun olin 10, en tiiä olisko tohon pitänyt laittaa 10 vai 11) Ja siel oli niin kivaa ja kaikki mun kaveritki tykkäs siit ihan sikana ja kysy aina et millon päästään sinne ja hehkutti, kuinka kivaa siellä on. Siel oli siis esim. kummitusauto, keppareita, kaneja, leikkikauppoja ja -kouluja, naamiaisasuja ja sit semmonen aivan ihana satupolku.

Satupolulla esiteltiin suomalaisen mytologian hahmoja ja sit muualla pääsi ruokkimaan ja ihastelemaan kaneja, hyppimään isolla trampalla, tai leikkimään vaikka opettajaa. Mä tykkäsin esim. leikkii tosi paljon koulussa ja kaupassa ja sit oli myös kivaa lypsää siitä lehmästä vettä. Mut oikeesti, sieltä on niin paljon hyviä muistoja ja tykkäsin siitä niin paljon. On ikävä sitä paikkaa. Suljettiin muistaakseni joskus 2016 tai 2017 jonkun tien takia. Oikeesti Suomi tarttis just tommosii paikkoi, joissa voi leikkii vaikka mitä ja tehä vaikka mitä siistii. :(
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
En oo käyny, mutta kuulostaa ihanalta! D: Muistan kun joskus 2-lk käytiin luokan kanssa sastamalassa, en muista oliko se joku puisto/leirintä/maatila-alue mutta siellä oli tosi kivaa, kuulostaa vähän samanlaiselta paikalta ku toi sun mainitsema paikka. Siellä oli pieniä puoteja, joista sai ostaa kaikkea. Leirintä alue ja nuotio, erilaisia eläimiä (kaneja ja vuohia taisi olla myös) lisäksi siellä oli trampoliineja, ja erilaisia aktiiviteettejä kuten poni ratsastusta ja talli. se oli ihana paikka! D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En oo käyny, mutta kuulostaa ihanalta! D: Muistan kun joskus 2-lk käytiin luokan kanssa sastamalassa, en muista oliko se joku puisto/leirintä/maatila-alue mutta siellä oli tosi kivaa, kuulostaa vähän samanlaiselta paikalta ku toi sun mainitsema paikka. Siellä oli pieniä puoteja, joista sai ostaa kaikkea. Leirintä alue ja nuotio, erilaisia eläimiä (kaneja ja vuohia taisi olla myös) lisäksi siellä oli trampoliineja, ja erilaisia aktiiviteettejä kuten poni ratsastusta ja talli. se oli ihana paikka! D:
Se oli ihana! D: Harmi ku mul ei ees oo mitään kuvia tai videoita sieltä. Mut googlettamalla löytyy ainakin jotain. Ja sit siel oli kans ihan oikeita autoja, joissa sai leikkiä! Ne ei kyl enää toimineet ja oli kiinni maassa, mut oli se nyt aika siistiä. Ja sit siel oli semmonen kalastuspaikka et pysty magneettisella ongella kalastaa kumileluja pienestä altaasta. Ja sit siel oli semmonen pieni musiikkitalo, jossa oli soittimii ja semmonen talo, jossa oli osa vanhanaikasesta telkkarista ja nukkeja niin että pysty vähän niinku tekemään siihen televisio-ohjelmaa. Ainut huono puoli tossa paikassa oli se, että jos sato niin siel oli aika inhottavaa olla ja siis niissä pikkutaloissakaan ei mitään lämmitystä ollut et vaikka oliskin ollut sateensuojassa niin ois silti ollut kylmä. :D

Oi, kuulostaa tosi kivalta! Aarniwalkean satupihassa oli myös yksi kioski, mutta me ei koskaan ostettu sieltä mitään. Välillä kyllä käytiin mielenkiinnosta vilkasemassa mut jostain syystä siinä luki "vain aikuisille" vaikka en ymmärrä miks ei lapset ois saaneet siellä olla. D: Tai ehkä se vaan tarkotti, että se paikka on tarkotettu aikuisille rentoutumiseen, kun lapset leikkii puistossa. Ja sit eläiminä oli vaan muutama kani mut ei muistaakseni muita eläimii. Mut ne kanitki oli tosi kivoi. Siel oli yks kani, jonka nimi oli muistaakseni Peppi, mutta mun täti kutsu sitä Jaffaksi, koska sen veljellä oli vähän saman näkönen kani, jonka nimi oli Jaffa. :D Ja sit siel puistossa oli myös esim. keinuja, mut ne ei olleet niin erityisii, eikä me niitä juuri koskaan käytetty. Sit jonkin pikkuleikkitalon seinän takana oli joku ihme peli. :D
 

Lypsikki

Harjoittelija
Liittynyt
29.6.2021
Viestejä
1
Reaktioarvo
1
Heipsan, minäkin olen pienokaisena käynyt Aarniwalkeassa ja ollut ikävä kyseistä puljua. Kyllä siellä marsuja ja kanojakin oli jänisten lisäksi, sekä kissa! ;-) Satupolku metsässä toi paljon iloa ja meidän poppoon lemppariksi valikoitui ufo. =) Meillä oli aina omat eväsleivät sekä appelsiinipillimehut mukana joita herkuttelimme pihalla auringon lämmöstä nauttien. Lypsittävä Lypsikki-lehmä oli velipojan ehdoton suosikki!
Yst. terv. Toinenkin Aarniwalkeassa vieraillut =)
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Heipsan, minäkin olen pienokaisena käynyt Aarniwalkeassa ja ollut ikävä kyseistä puljua. Kyllä siellä marsuja ja kanojakin oli jänisten lisäksi, sekä kissa! ;-) Satupolku metsässä toi paljon iloa ja meidän poppoon lemppariksi valikoitui ufo. =) Meillä oli aina omat eväsleivät sekä appelsiinipillimehut mukana joita herkuttelimme pihalla auringon lämmöstä nauttien. Lypsittävä Lypsikki-lehmä oli velipojan ehdoton suosikki!
Yst. terv. Toinenkin Aarniwalkeassa vieraillut =)
Jee kiva! En muistanutkaan, taisin enimmäkseen leikkiä ja vaan vähän kanejen kanssa olla. Ehkä muidenkin eläinten, mutta jos olin niin vain vähän. Satupolku oli niin ihana! Ufokin oli kiva vaikka en siellä hirveesti ollutkaan. Mä en muista millasii eväitä meillä oli. Muistan vaan et mun synttäreillä oli mansikoita, jäätelöä, ehkä sipsejä ja muita herkkuja. Ja cokista ainakin juomana. Lehmästä tykättiin mekin tosi paljon! Aiemmin kierrätettiin sitä vettä silleen että lypsettiin sitä ämpäriin ja sitten laitettiin takasin, mutta sitten niin ei enää pystynyt tehdä ja vesi saatto joskus loppua sieltä. :(
 
Ylös Pohja