omilleen muutto

leldos

Uusi
Liittynyt
22.6.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
4
heippa! oon hakemassa tulevassa yhteishaussa toiselle paikkakunnalle (jyväskylästä helsinkiin) lukioon NIIIIIIIIN haluan nyt kysästä täällä et oks kellää kokemusta samallaisesta tilanteesta ja öö miten aikasee kannattaa noita huonekaluja jne alkaa hommaa jo? oon tutkinu jo kaikki maholliset jutut ja oon jutellu opon kaa ja meen tutustuu sinne tammikuus, nii tuntuu hirvee absurdilta koko tilanne xd mutsiis joo kokemuksia kiitos <3
 

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
Jooh eli ite vaihdoin lukiota parin sadan kilometrin päähän viime yhteishaussa.
Kun muutin, ei ollu yhtään huonekaluja hankittuna, tosin käytetyn sängyn haku oli sovittuna.
Ekan yön nukuin tyttöystävän vieressä sen asunnossa ja seuraavana päivänä sit sängyn vanha omistaja kävi tuomassa sen.

Ite tein sillein, että muuttohetkellä mulla oli mahollisimman kamaa tulossa asunnolle ja oon sitä mieltä, että kannatti. Jos jotain tarvii, sen kyl saa hankittua muuton jälkeen ihan yhtä hyvin, kuin ennenkin muuttoa ja jos on pienessä opiskelijakämpässä paljon turhaa roinaa, nii sen kyllä huomaa, sitä ylimääräistä säilytystilaa ei loppujen lopuksi niin hirveesti ole.
Ja aika nopeesti sitä sit huomaa, että mitä tarvii ja mitä ei.
Mut sellanen kannattaa tehä, että sopii ajoissa jonkun kaverinsa kanssa autosta, peräkärrystä tai molemmista huonekalujen kuljetusta varten, eli että siis jos itsellä ei ole autoa tai korttia tai kumpaakaan, nii saa auton lainaan ja jonkun kuskiksi huonekalujen kuljetusta varten, että sitten muuton jälkeen voi käydä tarpeellisia huonekaluja hakemassa.
Itse en ollut näin tehnyt ja opin kyllä kantapään kautta ja ois ehkä kannattanut.

Lykkyä tykö! Ja hyvä että uskallat seurata unelmiasi toiselle paikkakunnalle!
Elämässä on semmonen asia, kuin että sitä ei tarvitse odottaa, vaikka välillä siltä tuntuukin. Elämä on just tässä ja nyt.
En tiiä millaseen lukioon oot menossa tai millanen ilmapiiri sun vanhempien luona on, mutta itsellä ainakin tää omilleen muutto ja mahtavaan lukioon toiseen kaupunkiin vaihto kannatti ehdottomasti ja nautin näistä kahdesta aspektista muutoin masentavassa elämässäni suunnattomasti.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Jooh eli ite vaihdoin lukiota parin sadan kilometrin päähän viime yhteishaussa.
Kun muutin, ei ollu yhtään huonekaluja hankittuna, tosin käytetyn sängyn haku oli sovittuna.
Ekan yön nukuin tyttöystävän vieressä sen asunnossa ja seuraavana päivänä sit sängyn vanha omistaja kävi tuomassa sen.

Ite tein sillein, että muuttohetkellä mulla oli mahollisimman kamaa tulossa asunnolle ja oon sitä mieltä, että kannatti. Jos jotain tarvii, sen kyl saa hankittua muuton jälkeen ihan yhtä hyvin, kuin ennenkin muuttoa ja jos on pienessä opiskelijakämpässä paljon turhaa roinaa, nii sen kyllä huomaa, sitä ylimääräistä säilytystilaa ei loppujen lopuksi niin hirveesti ole.
Ja aika nopeesti sitä sit huomaa, että mitä tarvii ja mitä ei.
Mut sellanen kannattaa tehä, että sopii ajoissa jonkun kaverinsa kanssa autosta, peräkärrystä tai molemmista huonekalujen kuljetusta varten, eli että siis jos itsellä ei ole autoa tai korttia tai kumpaakaan, nii saa auton lainaan ja jonkun kuskiksi huonekalujen kuljetusta varten, että sitten muuton jälkeen voi käydä tarpeellisia huonekaluja hakemassa.
Itse en ollut näin tehnyt ja opin kyllä kantapään kautta ja ois ehkä kannattanut.

Lykkyä tykö! Ja hyvä että uskallat seurata unelmiasi toiselle paikkakunnalle!
Elämässä on semmonen asia, kuin että sitä ei tarvitse odottaa, vaikka välillä siltä tuntuukin. Elämä on just tässä ja nyt.
En tiiä millaseen lukioon oot menossa tai millanen ilmapiiri sun vanhempien luona on, mutta itsellä ainakin tää omilleen muutto ja mahtavaan lukioon toiseen kaupunkiin vaihto kannatti ehdottomasti ja nautin näistä kahdesta aspektista muutoin masentavassa elämässäni suunnattomasti.
Tämä!
Mulla ei omakohtaista kokemusta ole mutta tiedän kyllä jotain ja halusimpagan mainita että osa opiskelija Kämpistä (varsinkin koulujen asuntolat ja solut) O monesti kalustettuja eli sitä sänkyä ei välttämättä tarvitse hankkia jos sellaiseen on menossa.
Selvitä onko sun kämppä valmiiksi kalustettu vai ei niin sillä ratkeaa:)
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
huonekalut kannattaa hankkia vasta kun tiedät millainen sun tuleva koti on. just soluissa saattaa olla melkein kaikki valmiina, jossain saattaa olla sängylle tietynkokoinen syvennys, mahtuu vain tietyn kokoinen ja mallinen keittiönpöytä jne. mä oon muuttanut melkein 20 kertaa ja melkein aina joutuu luopumaan joistain vanhoista huonekaluista ja hankkimaan uusia kun osa ei vain mene sinne seuraavaan mitenkään päin. etukäteen kannattaa ennemmin hankkia mm. keittiötarvikkeita, pyyhkeitä ja muuta pientä tarpeellista.
 
Ylös Pohja