Suhteet parin vuoden takainen ihastus olikin sukulaispoika :::D

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
tästä en ookkaan kertonu...

noin kaks vuotta sitten kirjottelin demiin miun ihastuksesta ja samaisen tyypin kaa tanssin myös vanhat. tuli kivasti pienenä yllätyksenä tänä syksynä, että ollaankin sukulaisia :D (samaiten sitten yks toinen miun luokkalainen poika on miulle sukuu... ja hän ja tää ex-kiinnotus :') on serkuksia).

kauheeta :DDD ihan hirveetä, jos meistä ois tullu jotain ja oltais nähty tyyliin seuraavissa sukujuhlissa :') en oo kauheen perillä meiän suku jutuista, mutta toisaalta kun isin puolen suku on jäätävän iso (serkuksia isin puolelta joku reilu 40 :') isin puolen suku kuuluu siis yhteen uskontoon (ennemminkin kultti), josta kenelläkään ulkopuolisella ei oo mitään tietoo ja se sijottuu tiettyyn osaan tässä kaupungissa, missä asun... meiän perhe ei kuulu siihen, kun isi on eronnu aikoja sitten. tuli sekin yllätyksenä, että miun suku on tätä...uskontoo, kun meiän luokalla on neljä poikaa (kaks sukulaisia ja kaks...en tiiä onko sukuu vai ei), jotka kuuluu siihen.
siitä en sen tarkemmin puhu, kun tosiaan tulis sit myös ilmi, että missä päin Suomee asun :D mutta kyseinen uskonto on jokseenkin kulttimainen ja tosi samankaltanen kristinuskon kaa, mutta...tietyt jutut on hyvin erilaisia.

ihan hauska tietää, että ollaan sukuu ja, kuten arvata saattaakin, tosta asiasta oon vitsaillu lukuisia kertoja :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mut hei jos yhtään lohduttaa (tuskin), suomessa saa mennä serkkunsa kanssa naimisiin:D
Miten läheistä sukua ootte?
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Mut hei jos yhtään lohduttaa (tuskin), suomessa saa mennä serkkunsa kanssa naimisiin:D
Miten läheistä sukua ootte?
ois kyl aika paha :D

miun isi ja hänen äiti on serkuksia (eli hän ja isi on pikkuserkuksia ja mie ja hänen äiti ollaan pikkuserkuksia), ettei nyt onneks mitään serkkuja sentään olla, kun se ois jo vähän kiusallista :D
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
ois kyl aika paha :D

miun isi ja hänen äiti on serkuksia (eli hän ja isi on pikkuserkuksia ja mie ja hänen äiti ollaan pikkuserkuksia), ettei nyt onneks mitään serkkuja sentään olla, kun se ois jo vähän kiusallista :D
Mun ei ole tarkoitus viisastella/pätee, mutta eikös se mene niin, että sä ja sun ex-ihastus olette keskenänne pikkuserkkuja?
Pikkuserkkuja ovat siis serkusten lapset keskenään.

Ja itse aiheeseen, toi olisi kyllä kuumottavaa, jos sukujuhlissa tapaisi ihastuksensa, onneksi mulla ei sitä vaaraa ole, koska kaikki mun sukulaiset asuvat eri puolella suomea ':D

Mua jäi kiinnostamaan, että mitä kautta sä sait ton jutun selville? :)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
ois kyl aika paha :D

miun isi ja hänen äiti on serkuksia (eli hän ja isi on pikkuserkuksia ja mie ja hänen äiti ollaan pikkuserkuksia), ettei nyt onneks mitään serkkuja sentään olla, kun se ois jo vähän kiusallista :D
Mäkin mietin desven kanssa et ettekö te oo sen lapsen kanssa pikkuserkkuja?
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Mun ei ole tarkoitus viisastella/pätee, mutta eikös se mene niin, että sä ja sun ex-ihastus olette keskenänne pikkuserkkuja?
Pikkuserkkuja ovat siis serkusten lapset keskenään.

Ja itse aiheeseen, toi olisi kyllä kuumottavaa, jos sukujuhlissa tapaisi ihastuksensa, onneksi mulla ei sitä vaaraa ole, koska kaikki mun sukulaiset asuvat eri puolella suomea ':D

Mua jäi kiinnostamaan, että mitä kautta sä sait ton jutun selville? :)
oho, onko se niin? tai kun miun on tosi vaikee hahmottaa näitä...suku asioita ja nimityksiä :D mutta kiitos :)!

no joo, ois kyl ihan kauheeta :D ja hyvä ettei siulla sitä vaaraa oo :'D

se on pitkä tarina, mutta tän ex-ihastuksen kautta :D olin kertonu hälle, että isin puolen suku kuuluu myös siihen uskontoon ja...hän sitten seuraavana päivänä kysy onko miun mummin nimi X, johon vastasin kyllä ja hän sitten selitti sen suku homman :'D (kun hän on nähtävästi perillä). kysyin isiltä, että mitä ihmettä ja isi: "joo, näin se on" :')))
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Mun luokalla oleva tyttö ja poika seurustelivat vuoden ihan vain saadakseen tietää sitten jouluna olevansa serkkuja :-D Olivat vieläpä tosi suloinen pari.
eikä... voi ei :( kyl se ois paha, että on sulonen pari ja kaikki toimii, mutta kun ei vaan voi seurustella sit...
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,207
Reaktioarvo
2,892
eikä... voi ei :( kyl se ois paha, että on sulonen pari ja kaikki toimii, mutta kun ei vaan voi seurustella sit...
No miksei muka voi xD jos ei itseä liikaa häiritse niin herranjestas siitä vaan. Jos ei edes tiennyt olevansa serkkuja niin mitäs siitä jos nyt sitten sattuukin hiukan olemaan sukua keskenään ja siis kuten sanottukin niin tosiaan Suomessa saakin mennä serkkunsa kanssa naimisiin et ei se nyt varmaan ihan totaalisen sairasta sinänsä ole. Ei serkku kuitenkaan ole ihan sama asia kuin sisarus.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
No miksei muka voi xD jos ei itseä liikaa häiritse niin herranjestas siitä vaan. Jos ei edes tiennyt olevansa serkkuja niin mitäs siitä jos nyt sitten sattuukin hiukan olemaan sukua keskenään ja siis kuten sanottukin niin tosiaan Suomessa saakin mennä serkkunsa kanssa naimisiin et ei se nyt varmaan ihan totaalisen sairasta sinänsä ole. Ei serkku kuitenkaan ole ihan sama asia kuin sisarus.
no eipä kai niin, mutta aattelin lähinnä vaikka lasten hankintaa D: kun kyllähän se saattaa vaikuttaa vähän negatiivisesti (tarkottaen, että lapsella on suurempi riski sairastuu johonkin)... ja tottakai muilta ihmisiltä saattaa tulla sosiaalista oudoksuntaa, kuten vaikka sukulaisilta (riippuen onko kuinka läheinen suku vai ei), kun eihän se nyt ihan tavanomasta oo seurustella oman serkun kaa.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
no eipä kai niin, mutta aattelin lähinnä vaikka lasten hankintaa D: kun kyllähän se saattaa vaikuttaa vähän negatiivisesti (tarkottaen, että lapsella on suurempi riski sairastuu johonkin)... ja tottakai muilta ihmisiltä saattaa tulla sosiaalista oudoksuntaa, kuten vaikka sukulaisilta (riippuen onko kuinka läheinen suku vai ei), kun eihän se nyt ihan tavanomasta oo seurustella oman serkun kaa.
No siis jos ei suomen laki sukurutsaukseksi sitä laita ja sitä ei monia sukupovia harrasteta eiköhän ne muutama lapsikin oo geenialtaan puolesta vielä ihan okei`\_(•_•)_/`
Eipähän kaikki edes tahdo biologisia lapsia, tai lapsia ollenkaan
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,207
Reaktioarvo
2,892
No siis jos ei suomen laki sukurutsaukseksi sitä laita ja sitä ei monia sukupovia harrasteta eiköhän ne muutama lapsikin oo geenialtaan puolesta vielä ihan okei`\_(•_•)_/`
Eipähän kaikki edes tahdo biologisia lapsia, tai lapsia ollenkaan
Tää ja sil oskari katajistollahan vai mikä sen nimi olikaan, mun mielestä on lapsi serkkunsa kanssa jos oikein muistan ja ihan yhtä ns. normaali ilmeisesti kuin kenen tahansa lapsi :D joissain tapauksissa toki ehkä voi tulla jotain ongelmia mutta ei välttämättä. Muistelisin että ei oo ees kovin paljon suurempi riski mihinkään kuin kahella random ihmisellä joten se on imo aika perus noin niinku lasten hankinnan kannalta. Toki hiukan suurempi riski. Jos muistan oikein. :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Tää ja sil oskari katajistollahan vai mikä sen nimi olikaan, mun mielestä on lapsi serkkunsa kanssa jos oikein muistan ja ihan yhtä ns. normaali ilmeisesti kuin kenen tahansa lapsi :D joissain tapauksissa toki ehkä voi tulla jotain ongelmia mutta ei välttämättä. Muistelisin että ei oo ees kovin paljon suurempi riski mihinkään kuin kahella random ihmisellä joten se on imo aika perus noin niinku lasten hankinnan kannalta. Toki hiukan suurempi riski. Jos muistan oikein. :D
No siis jos molemmat kantaa peittyvänä jotain sairausalleelia niin tottakai silloin on todennäköisempää saada sairas lapsi. Mutta niin voi kukatahansa toinenkin kanta sitä alleelia ja voi olla että saa sairaita jälkeläisiä, voi olla että ei.

Eli siis jos on jokin peittyvästi periytyvä sairaus ja molemmat vanhemmat on terveet. Vanhempien mahdolliset genotyypit ovat: AA×AA, AA×Aa, Aa×Aa, Aa×aa ja aa×aa. Jos molemmat vanhemmat ovat terveitä, voidaan sulkea ulos Aa×aa ja aa×aa vanhemmat, homotsygootti aa tarkoittaa sairasta yksilöä tässä tapauksessa.

Jos halutaan sairaita lapsia (aa), vanhemmilla on molemmilla pakko olla peittyvä sairausgeeni 'a', joten AA×AA ja AA×Aa vanhemmat voidaan sulkea heti ulos. Koska molempien tulee olla kantajia, mutta terveitä jäljelle jää vain Aa×Aa vanhemmat

P Aa×Aa


A
a
A
AA
Aa
a
Aa
aa
F AA, Aa, Aa, aa
->75% terve
->25% sairas
Jos oletetaan että alleeli ei ole letaali, syntyy terveitä ja sairaita yksilöitä suhteessa 1:2:1

Toki se voi periytyä myös x- tai y-kromosomaalisesti, mutta silloin sukupuolella on merkitystä. Tämä nyt oli kaikkein yksinkertaisin esimerkki (toivottavasti tuli oikein)

Risteyttäminen on hirveen kivaa!
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,207
Reaktioarvo
2,892
No siis jos molemmat kantaa peittyvänä jotain sairausalleelia niin tottakai silloin on todennäköisempää saada sairas lapsi. Mutta niin voi kukatahansa toinenkin kanta sitä alleelia ja voi olla että saa sairaita jälkeläisiä, voi olla että ei.

Eli siis jos on jokin peittyvästi periytyvä sairaus ja molemmat vanhemmat on terveet. Vanhempien mahdolliset genotyypit ovat: AA×AA, AA×Aa, Aa×Aa, Aa×aa ja aa×aa. Jos molemmat vanhemmat ovat terveitä, voidaan sulkea ulos Aa×aa ja aa×aa vanhemmat, homotsygootti aa tarkoittaa sairasta yksilöä tässä tapauksessa.

Jos halutaan sairaita lapsia (aa), vanhemmilla on molemmilla pakko olla peittyvä sairausgeeni 'a', joten AA×AA ja AA×Aa vanhemmat voidaan sulkea heti ulos. Koska molempien tulee olla kantajia, mutta terveitä jäljelle jää vain Aa×Aa vanhemmat

P Aa×Aa


A
a
A
AA
Aa
a
Aa
aa
F AA, Aa, Aa, aa
->75% terve
->25% sairas
Jos oletetaan että alleeli ei ole letaali, syntyy terveitä ja sairaita yksilöitä suhteessa 1:2:1

Toki se voi periytyä myös x- tai y-kromosomaalisesti, mutta silloin sukupuolella on merkitystä. Tämä nyt oli kaikkein yksinkertaisin esimerkki (toivottavasti tuli oikein)

Risteyttäminen on hirveen kivaa!
Ai vittu siit on aikaa ku oon joutunu noit yrittää ymmärtää xD itsehän en vieläkään tajua noista paljon mitään mutta jos joku tajuaa niin hyvä sille! :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ai vittu siit on aikaa ku oon joutunu noit yrittää ymmärtää xD itsehän en vieläkään tajua noista paljon mitään mutta jos joku tajuaa niin hyvä sille! :D
Siis toi oli varmaan mun lempi kurssi lukiossa tähän asti:D
Jostain syystä se on mukavaa ja mielenkiintoista ja siihen sain uppouduttua joskus pariksikin tunniksi vaikka mitään en oikesti muille kouluhommille jaksanut tehdä, en tiiä miks mä tykkään siitä niin paljon:D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,207
Reaktioarvo
2,892
Siis toi oli varmaan mun lempi kurssi lukiossa tähän asti:D
Jostain syystä se on mukavaa ja mielenkiintoista ja siihen sain uppouduttua joskus pariksikin tunniksi vaikka mitään en oikesti muille kouluhommille jaksanut tehdä, en tiiä miks mä tykkään siitä niin paljon:D
Siis mä muistan vaa et olin ihan ulalla noiden kanssa xDD
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
No siis jos molemmat kantaa peittyvänä jotain sairausalleelia niin tottakai silloin on todennäköisempää saada sairas lapsi. Mutta niin voi kukatahansa toinenkin kanta sitä alleelia ja voi olla että saa sairaita jälkeläisiä, voi olla että ei.

Eli siis jos on jokin peittyvästi periytyvä sairaus ja molemmat vanhemmat on terveet. Vanhempien mahdolliset genotyypit ovat: AA×AA, AA×Aa, Aa×Aa, Aa×aa ja aa×aa. Jos molemmat vanhemmat ovat terveitä, voidaan sulkea ulos Aa×aa ja aa×aa vanhemmat, homotsygootti aa tarkoittaa sairasta yksilöä tässä tapauksessa.

Jos halutaan sairaita lapsia (aa), vanhemmilla on molemmilla pakko olla peittyvä sairausgeeni 'a', joten AA×AA ja AA×Aa vanhemmat voidaan sulkea heti ulos. Koska molempien tulee olla kantajia, mutta terveitä jäljelle jää vain Aa×Aa vanhemmat

P Aa×Aa


A
a
A
AA
Aa
a
Aa
aa
F AA, Aa, Aa, aa
->75% terve
->25% sairas
Jos oletetaan että alleeli ei ole letaali, syntyy terveitä ja sairaita yksilöitä suhteessa 1:2:1

Toki se voi periytyä myös x- tai y-kromosomaalisesti, mutta silloin sukupuolella on merkitystä. Tämä nyt oli kaikkein yksinkertaisin esimerkki (toivottavasti tuli oikein)

Risteyttäminen on hirveen kivaa!
Oi ihanaa muistan ku noita oli yläasteella, ne oli tosi kivoja juttuja hahaha
Tullee jotenki mukava olo :D
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
No siis jos molemmat kantaa peittyvänä jotain sairausalleelia niin tottakai silloin on todennäköisempää saada sairas lapsi. Mutta niin voi kukatahansa toinenkin kanta sitä alleelia ja voi olla että saa sairaita jälkeläisiä, voi olla että ei.

Eli siis jos on jokin peittyvästi periytyvä sairaus ja molemmat vanhemmat on terveet. Vanhempien mahdolliset genotyypit ovat: AA×AA, AA×Aa, Aa×Aa, Aa×aa ja aa×aa. Jos molemmat vanhemmat ovat terveitä, voidaan sulkea ulos Aa×aa ja aa×aa vanhemmat, homotsygootti aa tarkoittaa sairasta yksilöä tässä tapauksessa.

Jos halutaan sairaita lapsia (aa), vanhemmilla on molemmilla pakko olla peittyvä sairausgeeni 'a', joten AA×AA ja AA×Aa vanhemmat voidaan sulkea heti ulos. Koska molempien tulee olla kantajia, mutta terveitä jäljelle jää vain Aa×Aa vanhemmat

P Aa×Aa


A
a
A
AA
Aa
a
Aa
aa
F AA, Aa, Aa, aa
->75% terve
->25% sairas
Jos oletetaan että alleeli ei ole letaali, syntyy terveitä ja sairaita yksilöitä suhteessa 1:2:1

Toki se voi periytyä myös x- tai y-kromosomaalisesti, mutta silloin sukupuolella on merkitystä. Tämä nyt oli kaikkein yksinkertaisin esimerkki (toivottavasti tuli oikein)

Risteyttäminen on hirveen kivaa!
Ei hitto muistan kun 9 luokal väännettiin noita :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Onpas käynyt aikamoinen säkä. 😂
 
Ylös Pohja