Keho pitäs laihuttaa

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
ja ykkösongelma siis se että syön ihan helesti liikaa, annoskoko valtava ja syön harvoin. tiedän että pitäs varmaan sit syödä useammin ja vähemmän kerrallaan mutta vitut, millekään himotreenaamiselle ei riitä aika ja millään iltalenkeillä ei tuu ees tuloksia aaahhhh ahistaaaaa
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
munkin pitäisi. kiloja on kertynyt liikaa.

lisäks mua on alkanu närästämään hirveästi, et ehkä se auttais siihen lol.
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
munkin pitäisi. kiloja on kertynyt liikaa.

lisäks mua on alkanu närästämään hirveästi, et ehkä se auttais siihen lol.
mä en oo huomannu oikeen mitään muuta, kun et pää hajoaa. peilikuva on vastenmielinen ja ahistaa.

taidanpa tästä lähteä iltalenkille kuitenki
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Syö pienemmiltä lautasilta ja tekee terveellistä ruokaa. Aamupala aamulla ja vähintää yks lämmin ruoka päivällä. Ja kyllä lenkeistä on oikeesti hyötyä nimenomaan sellase terveellisen elämän ylläpidon kannalta. Ei voikkaa odottaa et muutokset näkyis hetkes.
siis syön nyt terveellisen kevyen aamupalan ja kouluruuan lounaaks ja sit kotona päivällinen. sit melkein joka päivä koitan vähän kävellä :s
 

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
Mun pitäisi liikkua hieman enemmän, syöminen varmaa iha kohillaa mut en useesti vaa jaksa liikkua ku tuol on pimeeyä ku oon koton ja haluisin mennä yksin kävelee mut ain joku lähtis mukaa ja ihmettelee miks meen yksin.
Sori tuli pieni valitus tänne...
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Mun pitäisi liikkua hieman enemmän, syöminen varmaa iha kohillaa mut en useesti vaa jaksa liikkua ku tuol on pimeeyä ku oon koton ja haluisin mennä yksin kävelee mut ain joku lähtis mukaa ja ihmettelee miks meen yksin.
Sori tuli pieni valitus tänne...
kyl yksinkin voi lähtee käveleen jos siltä tuntuu, siitä vaan. väliäkös sillä jos jotain ihmetyttää, täysin normaaliihan tuo ois
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Miks haluut laihtua?
kahesta/kolmesta syystä, riippuu vähä miten jaottelee:

halun olla terveempi, haluun näyttää hyvältä ja haluun ettei mun tarvis aina tuntee oloani ihan niin kamalaks ku katon peiliin :s
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
kahesta/kolmesta syystä, riippuu vähä miten jaottelee:

halun olla terveempi, haluun näyttää hyvältä ja haluun ettei mun tarvis aina tuntee oloani ihan niin kamalaks ku katon peiliin :s
No täähän se on varmasti monella. Naisilla kuin miehillä. Itse olen vihannut omaa kehokuvaani ihan teini-ikäisestä saakka ja silloin tällöin edelleen, mutta vanhetessa sitä on alkanut hyväksymään sen faktan, että vaikka kuinka laihduttaisit, eläisit terveellisemmin, me kaikki kuolemme.
Joo tiedän kuulostaa aika raa'alta :ROFLMAO:

Mutta siis ei ole mitään väärää elää terveellisemmin, syödä hyvin. Me kaikki eletään itseämme varten, ei muita. Se on hyvä muistaa. Käyt sitten vaikka salilla 5 kertaa viikossa, vedät smoothieita ja syöt salaattia, mikäs siinä, tai sitten syöt joka päivä vaikka mäkkärissä tai isompia annoksia, sekin on fine, kunhan se on sulle ok. Syöt miten haluat, liikut sen verran kuin haluat/jaksat.

Itse kun aloitin laihdutuskuurin, ainoastaan muutin ruokailuni ja liikuntani. Käyn salilla pitääkseni kuntoani yllä noin 3-4 kertaa viikossa. Käyn ulkona kävelyllä. Itse en ole juoksu ihmisiä joten kävely sopii ihan mainiosti. Kuulokkeet päähän vaan, hyvä musa soimaan ja ulos, varsinkin jos on hyvä sää(y)
Ruokailun muutin vain silleen, että vähensin herkkujen syöntiä. EN KIELTÄNYT NIITÄ. Syön esim juhlissa tai kun tarjotaan. Itse en osta. Karkit korvasin vihanneksilla ja siihen vaikka dippi. Nams.
Ruoka-annokset pienensin ja ihan normaalia kotiruokaa syön.
Limut mitä juon (todella harvoin) ovat sokerittomia. Vettä pitää muistaa juoda.

Näillä jo pelkästään laihduin 7kg jossain kuukauden aikana.
Ymmärrän, että välillä on niitä päiviä kun ei huvita mennä salille, kävelylle ja haluaa tilata vain kotiin pizzan. Sekin on fine. Välillä pitää palkita itsensä.

Jokaisella on omat tapansa, tässä oli mun ja koen sen olevan terveellinen ja sopiva mulle. Olen onnellinen kun teen näin enkä noudata jotain missä näännytän itseni.
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
No täähän se on varmasti monella. Naisilla kuin miehillä. Itse olen vihannut omaa kehokuvaani ihan teini-ikäisestä saakka ja silloin tällöin edelleen, mutta vanhetessa sitä on alkanut hyväksymään sen faktan, että vaikka kuinka laihduttaisit, eläisit terveellisemmin, me kaikki kuolemme.
Joo tiedän kuulostaa aika raa'alta :ROFLMAO:

Mutta siis ei ole mitään väärää elää terveellisemmin, syödä hyvin. Me kaikki eletään itseämme varten, ei muita. Se on hyvä muistaa. Käyt sitten vaikka salilla 5 kertaa viikossa, vedät smoothieita ja syöt salaattia, mikäs siinä, tai sitten syöt joka päivä vaikka mäkkärissä tai isompia annoksia, sekin on fine, kunhan se on sulle ok. Syöt miten haluat, liikut sen verran kuin haluat/jaksat.

Itse kun aloitin laihdutuskuurin, ainoastaan muutin ruokailuni ja liikuntani. Käyn salilla pitääkseni kuntoani yllä noin 3-4 kertaa viikossa. Käyn ulkona kävelyllä. Itse en ole juoksu ihmisiä joten kävely sopii ihan mainiosti. Kuulokkeet päähän vaan, hyvä musa soimaan ja ulos, varsinkin jos on hyvä sää(y)
Ruokailun muutin vain silleen, että vähensin herkkujen syöntiä. EN KIELTÄNYT NIITÄ. Syön esim juhlissa tai kun tarjotaan. Itse en osta. Karkit korvasin vihanneksilla ja siihen vaikka dippi. Nams.
Ruoka-annokset pienensin ja ihan normaalia kotiruokaa syön.
Limut mitä juon (todella harvoin) ovat sokerittomia. Vettä pitää muistaa juoda.

Näillä jo pelkästään laihduin 7kg jossain kuukauden aikana.
Ymmärrän, että välillä on niitä päiviä kun ei huvita mennä salille, kävelylle ja haluaa tilata vain kotiin pizzan. Sekin on fine. Välillä pitää palkita itsensä.

Jokaisella on omat tapansa, tässä oli mun ja koen sen olevan terveellinen ja sopiva mulle. Olen onnellinen kun teen näin enkä noudata jotain missä näännytän itseni.
Tää on oikeesti hyvä teksti hei. Voisin ottaa sinusta mallia!
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
Tää on oikeesti hyvä teksti hei. Voisin ottaa sinusta mallia!
Joo siis tee miten itse haluat, hyvä jos tosta mun omasta tyylistä on edes jotain apua tai lohdutusta.
Tiedän kyllä tuon tunteen kun haluaa elää terveellisemmin tai ei pidä siitä miltä keho näyttää. 3 vuotta sitten oli syömishäiriötä jonka takia laihduin ja luulin olevani nyt hyvässä kunnossa ja onnellinen. Ei se niin ollut. Olen onnellinen vasta kun henkinen puolikin on, ei se pelkkä fyysisyys vaikuta siihen. Asiat myös mitkä ovat tietysti auttaneet siihen oman kehonkuvan katsomiseen on oma kumppani joka kertoo sulle päivittäin että sä riität, olet täydellinen just tollasena. Tietysti jos kumppania ei ole, pitäisi sellaisia kavereita olla jotka kehuu sua, sanoo että sä näytät hyvältä.
Jos kuitenkaan sellaista ei ole, apua löytyy paljon netistä. Olen löytänyt paljon instagramin puolelta naisia jotka kannustavat ja kertovat omia kokemuksiaan omasta kehovihastaan ja kuinka ovat siitä päässeet yli. Suosittelen etsimään (y) Ne ovat auttaneet myös mua pikkuhiljaa hyväksymään oman kehoni sekä miten voin pitää kehoni ja mieleni onnellisena ja terveenä vaikka en joku Victoria Secret- malli olekaan kooltani.
Sitten on myös paljon tälläisia valmentajia, personal treinereitä jotka kertovat vinkkejä ruoan kanssa tai liikuntaan liittyvissä asioissa ihan ilmaiseksi:smile: Eikun vain Googlen syöväreihin!
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Itelläki varmaa pitäs, mut emmä mitää semmosta jaksa ni ei sitte ja ei valiteta D:.
 

fitmit

Uusi
Liittynyt
14.2.2021
Viestejä
28
Reaktioarvo
13
samoin. ja rakastan treenaamista, siinä ei ongelmaa, mut tulee syötyy epäsäännöllisesti ja siks napostelua aika paljon.. ja haluisin niin paljon tehä juoksulenkkejä taas, mut on alkanu ahistaa julkisilla paikoilla olo niin paljon et ei kykene..
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
SAMA. onneksi on vain 10-15kg kyseessä mutta silti. tiiän miten pitäis syödä, nytkin on kaappi täynnä juureksia. silti oon ahminu viimeisen kuukauden herkkuja ja syönyt esm nyt viikon sisään miehen kanssa KILON sokeria. vittu.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Niin munkin. Mun liikunta on ollut tosi suureksi osaksi hyötyliikuntaa (ts. kävelen joka paikkaan, normielämässä helposti lähes 2 tuntia päivässä) ja tiiän että se ei riitä, mutta nyt korona-aikaan sekin on tippunut tosi paljon pois kun en käy missään.

Jossain kohtaa aloitin kotijoogan, mutta kyllästyin nopeeta. Viime keväänä otin tehtäväksi sellaisen juoksuohjelman, mutta sekin jäi kuukauden jälkeen.

Ongelmana on se, että en pidä mistään liikunnasta. Se on aina sellainen pakollinen paha. Kun vaan löytäisi jonkun lajin, mistä oikeasti tykkäisi niin se liikunta tulis siinä sivussa!

Sanoisin että mun perussyönti on suht terveellistä (tykkään kokata itse, tosi harvoin mitään eineksiä tai noutoruokaa) ja juon lähinnä vettä, en mitään limsoja tai mehuja, mutta syön siihen päälle ihan liikaa herkkuja.

Ne kun sais jotenkin pois, niin olis ihan hyvä alku edes.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
Niin munkin. Mun liikunta on ollut tosi suureksi osaksi hyötyliikuntaa (ts. kävelen joka paikkaan, normielämässä helposti lähes 2 tuntia päivässä) ja tiiän että se ei riitä, mutta nyt korona-aikaan sekin on tippunut tosi paljon pois kun en käy missään.

Jossain kohtaa aloitin kotijoogan, mutta kyllästyin nopeeta. Viime keväänä otin tehtäväksi sellaisen juoksuohjelman, mutta sekin jäi kuukauden jälkeen.

Ongelmana on se, että en pidä mistään liikunnasta. Se on aina sellainen pakollinen paha. Kun vaan löytäisi jonkun lajin, mistä oikeasti tykkäisi niin se liikunta tulis siinä sivussa!

Sanoisin että mun perussyönti on suht terveellistä (tykkään kokata itse, tosi harvoin mitään eineksiä tai noutoruokaa) ja juon lähinnä vettä, en mitään limsoja tai mehuja, mutta syön siihen päälle ihan liikaa herkkuja.

Ne kun sais jotenkin pois, niin olis ihan hyvä alku edes.
Itse suosittelen just niiden herkkujen tilalle porkkanaa ja kurkkua dipin kanssa. Jos nekään ei maistu niin esim ihan pähkinät/rusinat on hyvä. Viinirypäleet on kans ollut sellanen mulla et sain herkkujen tilalle. Käyttää vain mielikuvitusta:smile:
Mut siis sanon myös sen että ei niitä herkkuja tarvitse kokonaan kieltää. Välillä kun on itsekin tehnyt mieli jotain makeeta, oon ostanut esim vaikka jonkun pastillipurkin minkä sit säilön jonnekin kaappiin ja otan sitten muutaman. Sitä pitää myös olla sitä kuria joissain tilanteissa.
Joskus kun vanhemmat tai puolison vanhemmat jotain tarjoavat, oli sitten juhlat tai muuten vain niin kyllä silloin saatan maistella ja syödä jonkin verran. En kuitenkaan ihan ähkyä.

Tosta liikunnasta, oletko kokeillut kotona treenata? Siihen ei tarvitse oikeastaan mitään välineitä. On paljon sovelluksia joista saa ilmaisia kotitreenejä. Tietysti jos ei ole innostusta siihen niin mun mielestä kävelykin on jo hyvä. Ei sen liikunnan tarvitse aina olla hikijumppaa.
Itsekin käyn salilla miten ehdin/jaksan töiden takia. Tietysti jos en paljoa jaksa liikuntaa harrastaa viikon aikana, pyrin pitämään ruokavalion kuitenkin normaalina niin jotenkin pysyy se tasapaino.

Mutta muista kuitenkin että itse päätät miten syöt ja liikut. Se mikä tuntuu hyvältä fyysisesti kuin henkisesti on se kaikkein paras (y) Tsemppiä!
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
No, kyllähän sitä tosiaan teoriassa tietää mitä pitäisi tehdä, mutta käytännön toteutus vähän ontuu :D

Eiköhän tää taas tästä pienellä ryhtiliikkeellä. Nyt kun lumetkin alkaa sulaa niin vois löytyä motivaatiota lenkkeillä välillä.
 
Ylös Pohja