Taide Teetkö/oletko tehnyt sarjakuvia?

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Tarinan alussa Galactus, maailmojen syöjä, oli kuolemassa ja tämä lähettää käskyläisensä, sanansaattajansa Hopeasurffarin etsimään apua. Hopeasurffari käyttää kosmisia voimiaan hyväksi ja löytää Maasta "Ihmelapsena" tunnetun mutantin. Surffari kiitää Maahan olettaen, että aiemmat yhteistyönsä Ihmenelosten kanssa antaa hänelle sananvaltaa tätä mustaa teinipoikaa (pojan mutanttivoima on omaksua kaikki tieto keneltä tahansa joiden kanssa joutuu kosketuksiin) kohtaan. Ja kun Ryhmä-X kieltäytyy "kunniasta" viedä Ihmelapsi mukanaan niin alkaa taistelu, jossa Hopeasurffari pakenee, koska ei halua joutua taisteluun Ihmenelosten kanssa, jotka ovat menneisyydessä voittaneet hänet kerta toisensa jälkeen.
Tarinan toiseen osaan Surffari on yhä valmis ryöstämään Ihmelapsen, mutta tietoisena ettei pysty hankkimaan sitä itse, palkkaa tuntemiaan superroistaoja. Kaikki ovat tunnettuja Ihmenelosten vastustajia: Myyrämies hirviöineen, Kauhuneloset (kokoonpanona Velho, Ansaaja, Titania, Imijä), Hiekkamies ja Hullu Haihattelija androidensa kansa.
Nämä roistot käyvät kerta toisensa jälkeen ja lopulta yhdessä Ryhmä-X:n kimppuun, jotta Hopeasurffari saa napattua Ihmelapsen mukaansa, mutta Galactus itse saapuu maahan, koska aistii kosmisen voiman käytön, etsien Surffaria. Tokionlahdella seisova maailmantuhoaja saa kuulla Professori X:ltä, miksi Hopeasurffari on Maassa ja mitä hän yrittää. Galactus kertoo X-miehille tarinan puolestaan ja iskee Hopeasurffaria vastaan, joka säästyy kun Ryhmä-X nopeasti kokoontuu vastustamaan Iso-G:tä. Opittuaan mistä on kyse, Ihmelapsi lähtee vapaehtoisesti Galactuksen sanansaattaajaksi, ja Hopeasurffari, kuten ne Ihmenelosten pahikset, joutuvat vankilaan.
Kuulostaa hyvältä.
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Välillä piirrän jotain tositapahtumia niinkun jonkun jännittävän hetken jonka halusin ikuistaa tai vaik hauskoja strippejä ja joskus yritän tehdä pitempiä juttuja mut ne ei yleensä kestä kahta A4 kauempaa
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,996
Reaktioarvo
8,482
Välillä piirrän jotain tositapahtumia niinkun jonkun jännittävän hetken jonka halusin ikuistaa tai vaik hauskoja strippejä ja joskus yritän tehdä pitempiä juttuja mut ne ei yleensä kestä kahta A4 kauempaa
Säilytä silti kaikki mitä teet, koska myöhemmin ne ovat hauskoja.
 

RilliPöllö

Uudenmaan Louhi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
389
Reaktioarvo
592
Intoa, hahmoja ja ideoita olisi enemmän kuin liikaakin, mutta pelkään motivaatio ja piirtotaitoni ovat hiukan rajalliset. Lueskelen paljon sarjakuvia ja mangaa joten olen kova sarjakuvatarinoiden kuluttaja niin ehkä sitten joskus tulevaisuudessa. D:
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Piirtelin joskus pienenä välillä jotain sarjakuvantapaisia. Nykyäänkin toisinaan piirtelen jotain sarjakuvastrippejä inspiraation iskiessä (tai siis piirrän sen puolivalmiiksi (tai peräti teen vaan luonnoksen) ja sitten kadotan motivaation ja siirryn seuraavaan projektiin... niinkuin kyllä muillekin piirroksille yleensä käy). Koskaan en oo kyllä mitenkään mahottoman ahkerasti sarjakuvia piirrellyt. Mutta aina välillä.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Välillä piirrän jotain tositapahtumia niinkun jonkun jännittävän hetken jonka halusin ikuistaa tai vaik hauskoja strippejä ja joskus yritän tehdä pitempiä juttuja mut ne ei yleensä kestä kahta A4 kauempaa
Itekin piirrän toisinaan jotain tosielämän tapahtumia! Tälläkin hetkellä on muutama sellanen strippi tekeillä - mutta oon ollut vähän laiska jatkamaan niitä. Samaan aikaan on miljoona muutakin piirrosta keskeneräisinä... xdd
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Piirtelin joskus pienenä välillä jotain sarjakuvantapaisia. Nykyäänkin toisinaan piirtelen jotain sarjakuvastrippejä inspiraation iskiessä (tai siis piirrän sen puolivalmiiksi (tai peräti teen vaan luonnoksen) ja sitten kadotan motivaation ja siirryn seuraavaan projektiin... niinkuin kyllä muillekin piirroksille yleensä käy). Koskaan en oo kyllä mitenkään mahottoman ahkerasti sarjakuvia piirrellyt. Mutta aina välillä.
Se oli kivaa, kun pienenä mun kriteerit piirroksen "valmiudelle" oli matalammat kuin nykyään, joten piirrokset oli nopeempi saada valmiiksi. Keskittyminen ei ehtinyt yleensä vielä kadota sillä aikaa. Saman tasoinen piirros, jonka silloin saatoin vallan hyvin laskea jo valmiiks piirrokseks, on nykyään pelkkä luonnos. :P
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Se oli kivaa, kun pienenä mun kriteerit piirroksen "valmiudelle" oli matalammat kuin nykyään, joten piirrokset oli nopeempi saada valmiiksi. Keskittyminen ei ehtinyt yleensä vielä kadota sillä aikaa. Saman tasoinen piirros, jonka silloin saatoin vallan hyvin laskea jo valmiiks piirrokseks, on nykyään pelkkä luonnos. :P
Mulla taas menee sillä tavalla että kun niissä mun sarjakuvissa on se vitsi valmiina niin ei haittaa onko vaan lyikkärillä nopeesti piirretty ku en aio näyttää niitä kenellekään ja kaikki mitä alan kehittämään lyijykynäluonnoksesta eteenpäin näyttää ihan tyhmältä :D IMG_20210312_160524.jpg tässä Uljas sen jälkeen kun se torni kaatus sen päälle, tästä piti kehittyä joku tarina mutta unohdin
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Kaapista löytyy vaikka kuinka paljon itse tehtyjä Nalle Puh -tarinoita, sarjakuvia on tosin vain muutama. Ensimmäiset tein 5-vuotiaana ja viimeiset varmaan vitosluokalla.

Ehkäpä kaikkein legendaarisin tarina kertoo Puolen hehtaarin metsän väen matkasta Kreikkaan. Tiikeri valittaa ainaisesta sateesta ja ankeasta säästä, joten hän pyydystää ystävänsä lassolla ja pakkaa heidät laatikoihin, jotka lastataan lentokoneen kyytiin. Puhia, Nasua, Ruuta, Kengua ja Ihaata jännittää, mutta he lähtevät matkaan hyvillä mielin. Tiikeri vilkuttaa hyvästit ilmaan nousevalle lentokoneelle, ja seuraavalla sivulla hän onkin yhtäkkiä Kreikassa iloista matkaseuruetta vastassa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Välillä piirtelen sarjiksia. Mut en kyl aina kun keskityn aina yhteen harrastukseen kerrallaan tai joka tapauksessa vaan muutamaan kun tykkään tehä niin monii juttui. :D
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Teininä piirtelin tosi paljon sarjakuvia. Nykyäänkin olen vähän piirrellyt, mutten ikinä oo jaksanut tehdä loppuun. Harmi sinänsä, koska haluaisin kertoa tarinoita sarjakuvien muodossa, mutten jaksa aina ees aloittaa.
 
Ylös Pohja