Vesihöyry pelasti mut

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mun hengitystiet on niin kuivat, että hengittäminen sattu. D: Join kaikenlaisia terveysjuomia, kylmiä ja kuumia ja silti kurkussa tuntu ihan kauheelta. Onneks meillä on tällänen vanha ilman kostutin ja nyt palvon tätä mun huoneen lattialla. :D Voisin olla tässä loppu illan. Eilen autto vielä särkylääke, mutta tänään tää vesihöyry taitaa pelastaa mut. Mietin tässä, että kuinka kuiva meidän sisäilma on vai oonko mä vaan yliherkkä kuivuudelle? Onko muilla ollu samanlaista?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,949
Reaktioarvo
5,742
Talvella ilma on ainakin kesää paljon kuvempaa. Itsellä toki näkyy lähinnä ihossa tuo mutta voihan se hengitykseenkin vaikuttaa
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Jos on muutenki herkät limakalvot, kylmä ja kuiva ilma pahentaa asiaa. Ja jos talossa sattuu olemaan sähkölämmitys, se kuivattaa ilmaa vielä entisestään. Luulen että myös se vaikuttaa, jos esim ikkunoiden raoista tulee kylmää pakkasilmaa.
Ja mulla on siis sama ongelma, et kuiva ilma kuivattaa limakalvot. Yskin jatkuvasti, suussa maistuu vereltä ja välillä tulee veristä limaa. Mulla on auttanu suolapiippu, eli sellanen "säiliö" jossa on suolaa ja sen läpi hengitetään. Ja sit kuumat juomat helpottaa oloa hetken
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Talvella ilma on ainakin kesää paljon kuvempaa. Itsellä toki näkyy lähinnä ihossa tuo mutta voihan se hengitykseenkin vaikuttaa
Mulla kans on aina kuivunut iho herkästi, mutta nyt muutamana vuonna on tuntunut, että hengitystietkin kuivuu herkemmin. Onneks nyt on jo vähän helpottanut, kun flunssa pikkuhiljaa paranee.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Jos on muutenki herkät limakalvot, kylmä ja kuiva ilma pahentaa asiaa. Ja jos talossa sattuu olemaan sähkölämmitys, se kuivattaa ilmaa vielä entisestään. Luulen että myös se vaikuttaa, jos esim ikkunoiden raoista tulee kylmää pakkasilmaa.
Ja mulla on siis sama ongelma, et kuiva ilma kuivattaa limakalvot. Yskin jatkuvasti, suussa maistuu vereltä ja välillä tulee veristä limaa. Mulla on auttanu suolapiippu, eli sellanen "säiliö" jossa on suolaa ja sen läpi hengitetään. Ja sit kuumat juomat helpottaa oloa hetken
Pitääkin kokeilla tota joskus, jos tilanne taas pahenee, kiitos vinkistä. Toi kuulostaa kyllä tosi ikävältä, että veristä limaakin tulee, kun yskä on muutenkin aika rasittavaa. D:
 
Ylös Pohja