Käsityöt Virkkasin topin

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
9088B01F-3485-48D8-A6A7-D53A94630D54.jpeg Tämä ei edes ollut mikään suunniteltu juttu, vaan kaupassa lankahyllyn ohi kävellessä mulla välähti. Kolme päivää meni tämän valmistuessa. Työ valmistui nopeammin, kun samalla kuuntelin äänikirjaa. Suosittelen myös teitäkin käsitöitä tehdessä kuuntelemaan äänikirjaa, se autto mulla keskittymään virkkaamiseen paremmin ja virkkaaminenkin autto keskittymään itse äänikirjan kuunteluun.
Tosiaan tämä vaatii hieman viimeistelyä, kuten muutamista repsottavista langanpätkistä huomata saattaa.


Ohjeina käytin näitä:

Käynnistin juuri hiljattain uudenkin topin virkkausprosessin. Aattelin tehdä kaksivärisen, toisen puolen valkoiseksi ja toisen mustaksi.

Lankana käytin novita nallea, yksi kerä riitti ihan hyvin ainakin tollaseen toppiin minkä mä tein.
 
Viimeksi muokattu:

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Oijoi, näyttää tosi nätiltä! Virkkaamisesta tulee niin ihanan näköisiä paitoja, en oo tosin koskaan virkannut vaatekappaletta, mutta nyt tekee mieli :'D Onko tuo muuten kuinka mukava pitää päällä?
Kiitos!
Joo niinpä, virkatut paidat ovat tosi nättejä ja virkkaamalla on jotenkin helpompi tehdä koristeellisia vaatteita. Mutta en ikinä oo kokeillut esim. neulomalla tehdä koristeita paitoihin yms. niin paha vielä mun on sanoa.
ihan mukavalta tuntuu päällä, mitä nyt lanka on vähän pistelevää ja kutittaa, muttei pahasti. Ehkä ens kerralla vois tehdä pehmeämmästö langasta.
Toki olkaimiakaan ei uskalla kovin tiukalle solmia, sillä se puristaa ja tuntuu inhottavalta. Mutta ihan ok muuten, tukee tosi kivasti, vois käyttää myös rintsikoina hätäpäivänä.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Vau, miten upea! 😍 Tekisi mieli tehdä itsekin tuollainen, mutta taidot eivät ihan vielä riitä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Vau, miten upea! 😍 Tekisi mieli tehdä itsekin tuollainen, mutta taidot eivät ihan vielä riitä.
Kiitos!
Voin suositella ainakin kokeilemaan virkata tuota! Netti on pullollaan hyviä ohjeita, tämäkin toki riippuu siitä miten itse oppii parhaiten :33
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
super söpö mullakin tullut lähiaikoina virkkaus ja neulomis innostus vois ehkä itekkin kokeilla
Kiitos!
Onko sulla jotain neulomis/virkkuu projekteja menneillään tällä hetkellä? Jos on niin millaisia?
 
Ylös Pohja