Keho Voiks rokotuksist kieltäytyy ::D?

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Tyhmäähä se on jos ei ota niitä, mut minkäs teet ku pelkää nii saakeli paljo niit :'D

Mietin vaa ku jossai 8-luoka laajas terveystarlastukse wilmaviestis luki kptai et pistetää joku jos ei olla laitettu jo, ja ny mietin pään puhki mite voisi välttää sen D:
 

Yukiyafani95

🐾 Joka-aamuinen keittiöön tassuttelija 🐾
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
346
Reaktioarvo
510
Itävallassa annetaan kieltäytyjille sakkoja tai linnaa.

Pitäskö Suomessa olla sama juttu vai ei?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,429
Reaktioarvo
2,891
Ja siis kai niistä voi mutta ei kannata ja se koulun terkkari voi rauhoitella sua siinä jos kerrot sille että pelkäät tosi paljon. Mulla oli sama, olin aika paniikissa mutta kyllä se sit ihan ok meni, en kattonu siihen neulaan mutta se terkkari selosti mulle et mitä tapahtuu ja se auttoi mua. Riippuu myös kerrasta, aina se ei satu yhtä paljon, joskus enemmän joskus vähemmän. Mut tiedän ton tilanteen koska se on oikeasti mustakin ihan järkyttävän pelottavaa että suhun työnnetää joku piikki. Niiku oikeesti piikki. Joka lävistää sun ihon. Toi on se ajatus mitä mä en kestä, vaikka aina se kipu ei ookaan niin paha mut silti. Pelkään verikokeita kans ihan yhtä lailla :S ja hammaslääkäriä tietysti
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,440
Reaktioarvo
2,333
Tarkoitatko siis sitä rokotuskomboa mm. jäykkäkouristusta vastaan? Se kuuluu valtakunnalliseen rokotusohjelmaan.
Suosittelisin, että unohdat pelon ja otat sen, koska parempi ottaa yksi piikki kuin kuolla kun astut ruosteiseen naulaan tms. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta kyllä sinä siihen pystyt.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Tarkoitatko siis sitä rokotuskomboa mm. jäykkäkouristusta vastaan? Se kuuluu valtakunnalliseen rokotusohjelmaan.
Suosittelisin, että unohdat pelon ja otat sen, koska parempi ottaa yksi piikki kuin kuolla kun astut ruosteiseen naulaan tms. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta kyllä sinä siihen pystyt.
Juuriki se D:.
Sitähä mä yritänki, koska tiän et ne ois otettava D::. Mut paljo helpommi sanottu ku tehty, rokotukset on mul varmaa yks viimesimmist asioist mitä haluisi D:.
Viimeks rokotus oli vitosel ja oli seki kyl sillo iha täyttä halvettiä, varmaa itkin ja huusin ja meni kauemmas siit tyypist joka kerta ku yritti rokottaa D:::
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,440
Reaktioarvo
2,333
Juuriki se D:.
Sitähä mä yritänki, koska tiän et ne ois otettava D::. Mut paljo helpommi sanottu ku tehty, rokotukset on mul varmaa yks viimesimmist asioist mitä haluisi D:.
Viimeks rokotus oli vitosel ja oli seki kyl sillo iha täyttä halvettiä, varmaa itkin ja huusin ja meni kauemmas siit tyypist joka kerta ku yritti rokottaa D:::
Tiedän tuon tunteen. Todella ikävää, että sinulla on noin paha rokotuspelko. Auttaisiko se, että sinulla olisi joku kaveri mukana pitämässä ajatuksesi muualla? Se ainakin auttoi minulla. Myös se, että ajattelee vain jotain muuta ja katsoo muualle auttaa. Muistat vain yrittää rentoutua, koska jännittäessä se piikki tuntuu.

Kyllä sinä selviät siitä. Uskon sinuun! Jälkeenpäin tuntuu paremmalta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,429
Reaktioarvo
2,891
Tiedän tuon tunteen. Todella ikävää, että sinulla on noin paha rokotuspelko. Auttaisiko se, että sinulla olisi joku kaveri mukana pitämässä ajatuksesi muualla? Se ainakin auttoi minulla. Myös se, että ajattelee vain jotain muuta ja katsoo muualle auttaa. Muistat vain yrittää rentoutua, koska jännittäessä se piikki tuntuu.

Kyllä sinä selviät siitä. Uskon sinuun! Jälkeenpäin tuntuu paremmalta.
Joo toi kaverin mukaan ottaminen voi myös olla hyvä ajatus. Ja sit juurikin sen rokottajan kanssa juttelu. Jo se että kertoo hänelle jos on aivan helvetin peloissaan helpottaa sitä tilannetta. Vaikka kai ne yleensä sen huomaa sanomattakin, mutta siitä pelosta puhuminen yleensä auttaa. Joten sitä ainaki suosittelen. Ja sitten se että just puhuu jostain muusta sen kanssa. Tai riippuu kumpi sua auttaa, jostain muusta puhuminen niin ettet tiedä mitä siinä tapahtuu vai se että tiedät koko ajan mitä tapahtuu ja millon neula menee sisään ja milloin se otetaan pois. Ainakin jollain kerralla muistan etten ite edes tuntenut sitä neulan laittamista mutta ihan kun se pois ottaminen ois tuntunut enemmän
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,440
Reaktioarvo
2,333
Joo toi kaverin mukaan ottaminen voi myös olla hyvä ajatus. Ja sit juurikin sen rokottajan kanssa juttelu. Jo se että kertoo hänelle jos on aivan helvetin peloissaan helpottaa sitä tilannetta. Vaikka kai ne yleensä sen huomaa sanomattakin, mutta siitä pelosta puhuminen yleensä auttaa. Joten sitä ainaki suosittelen. Ja sitten se että just puhuu jostain muusta sen kanssa. Tai riippuu kumpi sua auttaa, jostain muusta puhuminen niin ettet tiedä mitä siinä tapahtuu vai se että tiedät koko ajan mitä tapahtuu ja millon neula menee sisään ja milloin se otetaan pois. Ainakin jollain kerralla muistan etten ite edes tuntenut sitä neulan laittamista mutta ihan kun se pois ottaminen ois tuntunut enemmän
Jep! Kannattaa oikeasti kertoa siitä, että pelottaa. Sitten hoitaja/lääkäri/ihminen tietää asiasta, ja saattaa tökätä ihan huomaamattasikin, etkä saata tuntea mitään. (nimimerkillä kokemusta on)
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Tiedän tuon tunteen. Todella ikävää, että sinulla on noin paha rokotuspelko. Auttaisiko se, että sinulla olisi joku kaveri mukana pitämässä ajatuksesi muualla? Se ainakin auttoi minulla. Myös se, että ajattelee vain jotain muuta ja katsoo muualle auttaa. Muistat vain yrittää rentoutua, koska jännittäessä se piikki tuntuu.

Kyllä sinä selviät siitä. Uskon sinuun! Jälkeenpäin tuntuu paremmalta.
Kavereita ei koulussa oikei ole, jote se ei oikee onnistu D::. Ja ois kyl hyvä idea, mut tiän ettemmä saa mu ajatuksii siit asiast pois millää D:
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Jep! Kannattaa oikeasti kertoa siitä, että pelottaa. Sitten hoitaja/lääkäri/ihminen tietää asiasta, ja saattaa tökätä ihan huomaamattasikin, etkä saata tuntea mitään. (nimimerkillä kokemusta on)
Juu no varmast sanonki siit. Toivottavast ei osuis sil päiväl sitä paskaa terkkaria joka ei osaa yhtää mittää ja jokase mukaa se rokottaa aiva paskast kaikki :'D.
 
Ylös Pohja