Seurustelu Voitko seurustella persun kanssa?

Voisitko seurustella persuja äänestävän tai kannattavan kanssa?

  • Kyllä

    Ääniä: 15 31,9%
  • En

    Ääniä: 32 68,1%

  • Ääniä yhteensä
    47

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Tässä aloituspostaus, jos ette tahdo käydä Ylilaudalla lukemassa

Screenshot_2021-05-17 (2) Vitun luuserit Ylilauta.png
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Kommenteissa perus ylilautaa
Perus ulilautaa vaiko naisvihaa, jos puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä? Ihan mielenkiinnosta, te, jotka käytte ulinalaudalla: eikö siellä rehottava naisviha, rasismi, homofobia ym. viha häiritse? Etenkin, jos ootte miehiä: miksei naisviha häiritse teitä? :sneaky:
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Tässä aloituspostaus, jos ette tahdo käydä Ylilaudalla lukemassa

katso liitettä 1787
En varsinaisesti halunnut lukea tuota tässäkään :D

Olis voinut olla ihan mielenkiintoinen keskustelu, mut nyt kun sen aloitti noin niin mua alkaa vaan vituttaa se, että maailmassa on tollasia ylilautajuntteja.



Mut yritän päästä siitä yli ja vastaan itse kysymykseen; voisin. En rasistisen öyhön kanssa, mutta eihän kukaan kai oikeasti usko kaikkien jotain puoluetta äänestävien olevan samanlaisia.

Oleellista olis se, että se osaisi ouhua aiheesta, perustella näkemyksensä (jollain muulla kuin rasismilla ja vihalla) ja hyväksyä sen että saatan olla eri mieltä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,146
Reaktioarvo
5,466
En ikinä sellaisen "ÄO:ni on pienempi kuin kengänkoko" -öyhöttäjäpersun kanssa.

Mutta jos kyseinen kaveri osaisi perustella näkemyksensä ja hyväksyisi, etten välttämättä ole kaikesta samaa mieltä, niin sitten ehkä voisin. Ja nimenomaan EHKÄ, koska jos hänelle olisi politiikka tosi tärkeää ja sydämen asia niin tuskinpa tultaisiin toimeen. Politiikka puheenaiheena on itselleni ehdoton inhokki.
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Perus ulilautaa vaiko naisvihaa, jos puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä? Ihan mielenkiinnosta, te, jotka käytte ulinalaudalla: eikö siellä rehottava naisviha, rasismi, homofobia ym. viha häiritse? Etenkin, jos ootte miehiä: miksei naisviha häiritse teitä? :sneaky:
Oikeastaan mulla tulee ristiriitainen olo aina kun yliksen vihapuhe nostetaan esille. Hyvä että siitä puhutaan mutta tosiasiassa sitä ei saa kitkettyä sulkemalla lautaa, valittamalla muilla foorumeilla tai huutistemalla jokaiselle uushomollekin jonka tuntisit. Ylilauta sisältää paljon vihapuhetta myös, enkä sitä mitenkään yritä peitellä. Toki tosiaan siellä näkyy enemmän sortin laitakulkijoita jotka hölmöilee. Kuitenkin aihe vapaan ulkopuolella on muuta mielenkiintoista, jota kannattaa toki vilkaista! Tää on mielipiteeni asiasta, se toki saattaa olla hieman vääristynyt jo. Ajatuksen tasolla ymmärrän toki mitä hait takaa, ja voin yhtyä siihen osittain.
T. yleensä positiivisen sisällön jakaja uushomo :)
 
Viimeksi muokattu:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,388
Reaktioarvo
2,892
Tietenkin voisin kun itsekin olen ainakin joistain asioista samaa mieltä ja olen äänestänyt persuja. Joistain oon toki myös eri mieltä mutta uskon että kaikkien puolueiden sisällä on muutenkin erilaisia ihmisiä. Esim kun oon kuitenkin itse bi sekä agender (tai jotain sinnepäin) ja silti olen äänestänyt persuja ja voisin äänestää uudelleenkin. Ja Tyne on paras 🖤
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Kyllä. Mielestäni se ei kerro ihmisestä vielä mitään jos äänestää/kannattaa persuja. Kaikki eivät ole samanlaisia joten mun mielestä tyhmää yleistää.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Voisin, oon aika persu itekki. En oo kuitenkaan persujen kanssa kaikesta samaa mieltä.
Ajattelen myöskin, että se riippuu paljon ihmisestä, ei pelkästään siitä, mitä puoluetta kannattaa. Mutta mua ei haittaisi ollenkaan, jos miehelle politiikka ei ole niin tärkeä aihe, koska itse en niin paljon välitä puhua politiikasta ihmisten kanssa. Jotenkin vältän aiheesta puhumista viimeiseen asti.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,967
Reaktioarvo
8,471
Perus ulilautaa vaiko naisvihaa, jos puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä? Ihan mielenkiinnosta, te, jotka käytte ulinalaudalla: eikö siellä rehottava naisviha, rasismi, homofobia ym. viha häiritse? Etenkin, jos ootte miehiä: miksei naisviha häiritse teitä? :sneaky:

En käy Ylilaudalla, koska haluan olla safe spacessa missä sallitaan vain Oikeat Mielipiteet peukutusjärjestelmällä ja korporaatiosensuurilla, kuten le ledditissä, Twitterissä ja Jodelissa...
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Riippuu vähän ihmisestä. Mieluiten haluisin saman arvomaailman omaavan ihmisen rinnalleni mut jos on persujen kannalla muttei kuitenkaan mikään äärikannattaja eikä tyrkytä mielipiteitään mulle pitäen niitä ehdottomina faktoina niin sillon voisin seurustella. Vaikkakin joidenkin persujen arvomaailma onkin päin hanuria.
Mutta eihän puolue kerro ihmisestä kaikkea
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
En voisi. Kuuntelen sellasia vittumaisia persujen kannattajia omassa luokassani päivästä toiseen ja ne valittaa kaikesta kokoajan ja haukkuu ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken ja julistavat puoluekantansa olevan ainoa oikea ja muut tekevät kaiken väärin. Voi luoja miten raskasta koulunkäyntiä ku kokoajan tekis mieli lyödä jotain turpaan.

Mun mielestä se puolue tuskin ei itsessään tarkota ajatuksillaan mitään pahaa. Mut ne ihmiset, ku siihen puolueeseen kerääntyy ne jotka ei osaa keskustella vaan huutavat ja haukkuvat ja joille vihapuhe on sananvapautta. Jos sen edustajat kykenis asialliseen, myös toisia näkökulmia ymmärtävään keskusteluun nii se ois puolue siinä missä muutki. Lähtökohtasesti ihmiset saa olla asioista mitä mieltä tahtoo ja mennä arvojensa mukaan.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ärsyttävää ettei voi vastata "en ole varma". D: Laitoin nyt kyllä vaikka oon kyllä aika varma että en koska se todennäkösesti tarkottais sitä ettei se oo yhtään mun tyyppinen ihminen.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
En voisi. (En kyllä kykenisi seurustelemaan atm kenenkään kanssa). En voisi olla edes ystävä.

En käsitä miten joku kehtaa kuulua puolueeseen, joka ajaa niin vihamielistä agendaa. Haloo ihmiset, mikä teitä vaivaa!!!??? Enkä halua ystäviini ihmistä joka suvaitsee sitä paskaa.

Jos pitää jotakin puoluetta kannattaa, niin on paljon muita, joissa ei olla yhtä naisvihamielisiä, homofobisia, rasistisia ja ksenofobisia. (Anteeksi vaikeiden sanojen rimpsu. Kattokaa netistä, jossette ymmärrä.) Mietin vaan että mihin tämä maailma on menossa, kun jotkut ihmiset edelleen on ihan ok persujen kans. Ja persujen kannattajilla tuntuu olevan hirveän vaikeaa tunnistaa esim käytännön rasismia tai muuta ihmisvihaa.

Sitä paitsi persut käyttää tavallisinta populistien taktiikkaa ja yrittää vedota "tavallisiin ihmisiin" mutta samalla niiden politiikka on tosi vihamielistä "tavallisia ihmisiä" kohtaan.

Ja ihan oikeesti, maahanmuuttokriittisyys on vaan kaunis sana jonka sisälle kätketään rasismia ja ksenofobiaa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000002512797.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000449634.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000049906.html

Samalla naiset ovat käyttäneet myös väestöpoliittista valtaa, sillä rajat ylittävillä pariutumisillaan he ovat muokanneet kansamme geeniperintöä tavalla, joka on rikkonut biologisen rodun, etnisesti määriteltävissä olevan kansan, valtio-opillisesti jäsenneltävissä olevan kansakunnan, juridisen kansalaisuuden ja valtiofilosofisesti voimassa olevan kansallisvaltion välisen ekvivalenssin sekä korrelatiivisen ja luottamuksellisen suhteen.

Eikö tuo yllä kuulosta asialta, jonka natsit vois sanoa??
https://yle.fi/uutiset/3-11395718
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Mietin vaan että mihin tämä maailma on menossa, kun jotkut ihmiset edelleen on ihan ok persujen kans. Ja persujen kannattajilla tuntuu olevan hirveän vaikeaa tunnistaa esim käytännön rasismia tai muuta ihmisvihaa.
Siis niiiiiiinpä. Moni vaikuttaa perustelevan niiden äänestämistä sillä, että "noku siellä on se yks ehdokas, joka ei ole naisvihamielinen homofoobikko rasisti" (juu niin varmaan) mutta kun se ääni on ääni nimenomaan sille puolueelle.

Mun mielestä on myös melko käsittämätöntä, miten persut voi perseillä ihan miten tahansa ja kannatus vaan nousee. Ilmeisesti odotukset on niin alhaalla, että niitä ei vaan oikein voi alittaa.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Siis niiiiiiinpä. Moni vaikuttaa perustelevan niiden äänestämistä sillä, että "noku siellä on se yks ehdokas, joka ei ole naisvihamielinen homofoobikko rasisti" (juu niin varmaan) mutta kun se ääni on ääni nimenomaan sille puolueelle.

Mun mielestä on myös melko käsittämätöntä, miten persut voi perseillä ihan miten tahansa ja kannatus vaan nousee. Ilmeisesti odotukset on niin alhaalla, että niitä ei vaan oikein voi alittaa.
Justiinsa näin!!!

Suomen valtakunnassa™ suunnilleen kaikki vaalit, joissa on puolueita, äänet menee käytännössä sen puolueen suosituimmalle jampalle.
 
Viimeksi muokattu:

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
Jos olisin valmis seurustelemaan yhtään kenenkään kanssa niin miksei, riippuu tietenkin siitä mikä on "persu". Liikkuvan äänestäjän kanssa joo, mutta jos nyt ilman mitään kritiikkiä palvoo jotain tiettyä puoluetta niin eipä sellainen kiinnosta, aatteesta riippumatta.

Aika moni kuitenkin äänestää lähinnä vaalikoneiden (aika kyseenalaista moinen muuten ja vähän vastustan tätä metodia, perustelen ehkä pidemmin joskus jos jaksan!) tai -tenttien perusteella, eikä niiden kautta tule ilmi ihan kaikkea mahdollista puolueen pimeistä puolista.

Tää kai selittää osaltaan, miksi demarit ja persut ovat edelleen niitä suosituimpia puolueita, vaikka molempien taustalta löytyy ihan järkyttävää väkeä (kyllähän Baltzarkin palkittiin aikoinaan kaikenlaisilla kunniamaininnoilla ja tunnustuksilla). Sinänsä olis positiivista, jos näiden suurten nimien ohelle saataisiin pienpuolueita sekoittamaan pakkaa (piraatit ja fp ihan hyviä esimerkkejä), vaihtoehtoisesti voitaisiin harkita perinteisestä puoluejärjestelmästä luopumista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
en seurustelisi persun kanssa ihan sen takia että eri ajatusmaailma ja se että kuulun seksuaalivähemmistöön.
iso ei kristillisdemokraateille ja persuille
 
Viimeksi muokattu:

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
en. ei kiinnosta olla tekemisissä ihmisten kanssa joiden arvomaailma on ihan erilainen kun oma. harkinnu vakavasti jopa sitä et katkasit yhteydet sukuun ihan vaan sen takia kun ovat persuja ja kaikkee vastaan mitä ite olen/mitkä asiat itselle on tärkeitä.
järkyttävää et jotkut on oikeesti ok homofobian, rasismin, transfobian ja naisvihan kanssa jota koko puolue on täynnä, huhhuh
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,840
Reaktioarvo
2,379
En haluaisi seurustella kenenkään kanssa, mutta en varsinkaan ihmisten joilla on jokin ihan ääripää mielipide ja jotka eivät hyväksy mitään muita mielipiteitä. En ole itsekään mikään suvaitsevaisin ihminen, mutta en halua tahallani loukata ketään ja haluan käydä asiallista keskustelua aiheesta kuin aiheesta.

Seuraan politiikkaa vaikka en siitä paljoa ymmärrä, mutta haluaisin silti asiallista keskustelua. Suvussa moni on ns persu ja hyvin harras uskova ja heidän kanssaan kun puhuu niin valitettavasti jää aika vittuuntunut olo. Eli kiteytettynä, voisin ehkä joo jos hyväksyisi minunkin näkökulmani eikä tuputtaisi aatteitaan minulle, oli mikä puolue tai mielipide hyvänsä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,388
Reaktioarvo
2,892
Lisään tänne vielä tämän: https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/1287808

Vaikka en tiedä miksi, koska mun piti vältellä politiikkaa aiheena viimeiseen asti, sillä siitä ei seuraa mitään muuta kuin pahaa. Oon kuitenkin samaa mieltä ton artikkelin kanssa, mutta se on tietysti täysin väärä mielipide. Eiköhän siirrytä kaikki äänestämään feminististä puoluetta niin kukaan ei voi nillittää.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Jaksan uskoa, ettei kaikki persuja kannattavat ole aiemmissa viesteissä kuvaillun kaltaisia, mutta silti epäilyttävää kannattaakin edes niin radikaaleja aatteita. Ja vielä kun itsekin kuulun pariinkin vähemmistöön niin vastaus lienee ei.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
erittäin todennäkösesti en, kun persujen arvomaailma on täysin erilainen mitä miulla. ihan sama vaikka tää henkilö ei oliskaan niin politiikan ystävä ja puhuis mitään persujuttuja, niin silti mua häiritsis olla ihmisen kans joka on samaa mieltä persujen kanssa.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
riippuu tosi paljon arvoista ja minkä takia persuja kannattaa, mutta lähtökohtaisesti ei nappaa.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Jaksan uskoa, ettei kaikki persuja kannattavat ole aiemmissa viesteissä kuvaillun kaltaisia, mutta silti epäilyttävää kannattaakin edes niin radikaaleja aatteita. Ja vielä kun itsekin kuulun pariinkin vähemmistöön niin vastaus lienee ei.
Persut eivät kyllä puolueena ole mitenkään vähemmistö kielteinen. Eräs niiden suosituimmista kansanedustajistakin on julki homoseksuaali ja parisuhteessa maahanmuuttajan kanssa.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Lisään tänne vielä tämän: https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/1287808

Vaikka en tiedä miksi, koska mun piti vältellä politiikkaa aiheena viimeiseen asti, sillä siitä ei seuraa mitään muuta kuin pahaa. Oon kuitenkin samaa mieltä ton artikkelin kanssa, mutta se on tietysti täysin väärä mielipide. Eiköhän siirrytä kaikki äänestämään feminististä puoluetta niin kukaan ei voi nillittää.
vedä syvää henkeä ja rauhoitu. ei kannata stressata tälläsestä!
Persut eivät kyllä puolueena ole mitenkään vähemmistö kielteinen. Eräs niiden suosituimmista kansanedustajistakin on julki homoseksuaali ja parisuhteessa maahanmuuttajan kanssa.
se taas ei kerro mitään. vähemmistön edustajakin voi olla rasisti. esm. monet naiset ovat naisvihamielisiä ja kannattavat naisten oikeuksien kaventamista ja ovat sitä mieltä että nainen kuuluu hellan ja nyrkin väliin.

persut on aika rasistinen puolue, mutta se ei kerro kaikkea sen kannattajista ja kansanedustajista koska jokainen on yksilö. sen se ehkä kertoo että ihmisoikeudet eivät ole tärkeysjärjestyksessä kärjessä, mutta rasistiksi on vaikea ketään yksilöä leimata tietämättä hänestä sen enempää.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
En, koska minulla on vahva vihervasemmistolainen arvomaailma, ja oikeudenmukaisuuden, tasa-arvoisuuden ja vihreät teemat ovat itselleni erittäin tärkeitä.
Seurustelukumppanin valinnassa saa onneksi olla tällä tavalla "syrjivä", koska siitä, kuka itseä viehättää, ei voi itse päättää.
 
Ylös Pohja