Yhyy ku en osaa ajaa

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Tiedän tunteen😬 Mulla on jopa ajokortti, mutta siltikään en osaa enkä uskalla ajaa. Sain inssin juuri ja juuri läpi ja sen jälkeen oon ajanut ehkä kerran ja nyt kynnys hypätä rattiin on muuttunut ihan järjettömän korkeaksi. Joten jos jonkun neuvon voin antaa niin aja vaan niin paljon kuin mahdollista sitten kun kortin saat niin ei käy näin
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,149
Reaktioarvo
5,470
Kuten annimetall sanoikin, harjoittelemalla paranee. Itsekin vedin itku kurkussa kaikki ajotunnit (varsinkin maantieajo) ja en pitkiä matkoja ajanut muutamaan vuoteen kortin saatuani, mutta viime kesänä olin töissä 50 km päässä kotoa, joten oli pakko totutella ajamaan ja nimenomaan siellä maantiellä. Ja usko tai älä, siihen tottui kyllä. Uskalsin jo kesän puolivälissä jopa ohittaa (!!!) hitaita autoja. Kyllä se siitä!
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Kyllä sit kun saat lisää ajokokemusta alkaa onnistua!
Mäkin olin ajotunneilla ihan paniikissa enkä meinannut oppia millään, eikä asiaa auttanu yhtään se, et se opettaja oli tosi ilkee jos tein virheitä. Joka päivä mietin, etten halua mennä tunneille. Inssi meni kolmannella läpi ku pelotti niin paljon etten pystyny keskittymään. Toisenkyrityksen jälkeen meinasin luovuttaa, mut onneks en luovuttanut. Nyt on ollu kortti melkein 2 vuotta ja nykyään oon ihan ok kuski (paitsi taskuparkkia en uskalla vieläkään tehdä)
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Kuten annimetall sanoikin, harjoittelemalla paranee. Itsekin vedin itku kurkussa kaikki ajotunnit (varsinkin maantieajo) ja en pitkiä matkoja ajanut muutamaan vuoteen kortin saatuani, mutta viime kesänä olin töissä 50 km päässä kotoa, joten oli pakko totutella ajamaan ja nimenomaan siellä maantiellä. Ja usko tai älä, siihen tottui kyllä. Uskalsin jo kesän puolivälissä jopa ohittaa (!!!) hitaita autoja. Kyllä se siitä!
mwää toivon että asia on noin :(( me mentiin viime ajotunnilla ekaa kertaa liikenteeseen sen verran että ajoin meiät yheltä parkkikselta takas ajokoululle ja parkkeerasin ja se oli ihan hirveetä :( en mitenkään pysty keskittyy liikenteeseen samalla ku yritän sitä autoa hallita ja wää :(
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Kyllä sit kun saat lisää ajokokemusta alkaa onnistua!
Mäkin olin ajotunneilla ihan paniikissa enkä meinannut oppia millään, eikä asiaa auttanu yhtään se, et se opettaja oli tosi ilkee jos tein virheitä. Joka päivä mietin, etten halua mennä tunneille. Inssi meni kolmannella läpi ku pelotti niin paljon etten pystyny keskittymään. Toisenkyrityksen jälkeen meinasin luovuttaa, mut onneks en luovuttanut. Nyt on ollu kortti melkein 2 vuotta ja nykyään oon ihan ok kuski (paitsi taskuparkkia en uskalla vieläkään tehdä)
vau hyvä sinä, mut ihan hirvee opettaja, oon niin onnellinen et mul on tosi mukava se :c oon jo muutenkin tosi peloissani siel
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,149
Reaktioarvo
5,470
mwää toivon että asia on noin :(( me mentiin viime ajotunnilla ekaa kertaa liikenteeseen sen verran että ajoin meiät yheltä parkkikselta takas ajokoululle ja parkkeerasin ja se oli ihan hirveetä :( en mitenkään pysty keskittyy liikenteeseen samalla ku yritän sitä autoa hallita ja wää :(
Varmasti opit! Kestää hetki tottua siihen auton hallitsemiseen, mutta kunhan se alkaa sujua niin liikenteeseen keskittyminenkin on helpompaa. Tsemppiä!
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En mäkään oikein ja pelottaa aina ihan hirveesti ajaminen. Se on niin vaikeeta ja monimutkaista ja pelkään et kolaroin tai ajan jonkun päältä. :( Tavallaan hyvä et mun isä aina patistaa mua ajamaan, koska muuten mullekki vois käydä niin et kynnys ajaa vain kasvain ja lopulta en hankkis ajokorttia enkä ajais koskaan.
 
Ylös Pohja