Mielenterveys Yliajattelen taaaaaas

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Mulla sama ja siis rasittava ongelma, että ajattelen liikaa eteenpäin ja rakennan mielessä kaikenlaisia kuvioita siitä, miten asiat menee ja stressaannun ihan hirveästi jo etukäteen, vaikka asiat menevät loppujen lopuksi aina vähän eri tavalla kuin oli miettinyt. Stressaan ihan turhaan.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Mulla sama ja siis rasittava ongelma, että ajattelen liikaa eteenpäin ja rakennan mielessä kaikenlaisia kuvioita siitä, miten asiat menee ja stressaannun ihan hirveästi jo etukäteen, vaikka asiat menevät loppujen lopuksi aina vähän eri tavalla kuin oli miettinyt. Stressaan ihan turhaan.
Itse yliajattelen kaiken aina siihen pisteeseen, että ahdistun, häpeän omaa olemassaoloani ja olosta tulee sietämätön. Eilen töissä sähelsin jotain ja kotimatkalla kävin sitä kaikkea päässä läpi ja ahdistus otti vallan D:
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Itse yliajattelen kaiken aina siihen pisteeseen, että ahdistun, häpeän omaa olemassaoloani ja olosta tulee sietämätön. Eilen töissä sähelsin jotain ja kotimatkalla kävin sitä kaikkea päässä läpi ja ahdistus otti vallan D:
Nuorempana yliajattelin aikaisempia tekemiäni juttuja, nyt vanhempana yliajattelen tulevaisuuden kuvioita. Eli tää on muuttunut iän myötä.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Sama, juuri tälläkin hetkellä. D: Mua lohduttaa ehkä vähän se ajatus, että tämänpäiväinen murheenaihe X ei mitä todennäköisimmin tunnu vähän ajan päästä enää juuri miltään, sekä se, ettei mun mokailut oikeasti kiinnosta muita ihmisiä niin paljon kuin kuvittelen (ja ne muutkin mokailee joskus).
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mulle käy samaa kaiken ajan. Ja ylianalysoin ihmisten liikkeitä, äänensävyjä, ilmeitä, käytöstä, aikaa, jonka hän käyttää viestiini vastaamiseen, joka ikistä sanaa.

Sitä se kai teettää omistaa voimakas intuitio.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Mäkin mietin menneitä asioita aivan liikaa. Joskus tekee oikeasti mieli unohtaa kaikki vanhat jutut, koska en mä niitä voi mitenkään muuttaa. Joskus oon unohtanut asian ihan hyvin, kunnes se perkele tulee uneen ja mulla on koko päivä pilalla :(
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Sama juttu. Yliajattelen ihan liikaa muutamia juttuja, jotka oisin voinut tehdä toisin ja nyt vaan sitten ahdistuksissani juon ne ajatukset pois vaikkei tämäkään taida ihan terveellistä olla
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Tuttu tunne. Aivojen hetkellinen sammuttaminen olisi kyllä mahtava juttu, saisi edes hetken rauhaa.
 
Ylös Pohja