Elokuvat & Sarjat Ärsyttävät pikkujutut ja virheet sarjoissa ja leffoissa

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Salkkareita (XD) katsellessa tuli tämä aihe mieleen, kun tyypit hakevat take-away-kahvia ja sitten roikottavat sitä mukamas täyttä (ja luultavasti kuumaa) pahvikuppia ihan kenossa löysällä ranteella. Ja kun juovat kahvia mukeista, ovat mukit täysin selvästi tyhjiä, ja kun syövät ravintolassa jotain, saattavat poistua paikalta yhtäkkiä koskemattakaan ruokaan. Henkilökohtaisista ja tulenaroista asioista tottakai keskustellaan kovaan ääneen kaikuvassa rappukäytävässä. :D Pohdin myös, miten mukamas joillakin noista on varaa asua ja maksaa vuokraa isosta ja hienosta kämpästä keskellä (?) Helsinkiä, mutta kaipa tällaiset realistisuuden vaatimukset menee jo liian koviksi saippuasarjojen kohdalla.

Mitä vastaavia juttuja teille tulee mieleen?
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Salkkareista vielä sekin, että rapussa on aina noin yksi kiintiöpoliisi ja -lääkäri, jotka hoitavat kaikki talon asukkaisiin liittyvät asiat. Ei esim. lääketieteessä mitään erikoisaloja ole, vaan yksi ja sama lääkäri hoitaa gynekologian, neurokirurgian, psykiatrian jne. XD Eikä talon poliisi ole ollenkaan jäävi hoitamaan perheenjäseniinsä liittyviä rikostapauksia.
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
oon miettiny salkkareissa taalasmaiden kämppää ku keittiön pitäs olla mun järjen mukaan rappukäytävään päin että miks siellä on ikkuna D: oon saattanu lukea tähän jonkun ratkaisun mutta en muista. joskus on jollain myös vaihtunu esim paita kesken kohtauksen

sitten tämä perus että pieni talo preerialla-sarjassa ingallsit on niin köyhiä, painetaan niska limassa töitä mutta ei ole varaa mihinkään, muilla on hienot talot ja ne itse asuu jossain hätäisesti kyhätyssä lautahökkelissä jossa päivä paistaa läpi seinistä, silti pöytä on aina täynnä ruokaa ja vieraille tarjotaan myös ja otetaan ottolapsia vaikka niistä aiheutuu lisämenoja, aina puhtaat vaatteet ja kaikki leegot suussa jne
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
oon miettiny salkkareissa taalasmaiden kämppää ku keittiön pitäs olla mun järjen mukaan rappukäytävään päin että miks siellä on ikkuna D: oon saattanu lukea tähän jonkun ratkaisun mutta en muista. joskus on jollain myös vaihtunu esim paita kesken kohtauksen
En olekaan tajunnut kiinnittää huomiota tollaseen yksityiskohtaan, täytyypä tiirailla Taalasmaiden kämppää tarkemmin seuraavalla kerralla. Ja noista varallisuusasioista, ite (jälleen salkkareista puhun) pyörittelin silmiäni sille kun Susu ja Kalle voivottelivat, että mahtaako heillä riittää rahaa vuokraan kun oli niitä hetkellisiä palkanmaksuongelmia. Korkeapalkkaiset lääkärit tosiaan ovatkin varmasti ihan niitä ensimmäisiä henkilöitä, joille iskee niin pakottava rahapula yhden palkanmaksun puuttuessa, etteivät vuokraakaan kykene maksamaan...
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
salkkareissa esim sievisten ikkunat on seinällä jonka takana on asunto muutamia löytyy mutta tämä on omituisin
ismon asunto sama juttu camillan asunnossa on ihan lookisesti
ykkös ja kakkos kerroksen asunnot on epä lookisia toisinkuin kolmos ja neljäs kerroksen
 
Viimeksi muokattu:

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Mun veri kiehu, kun Law & Order: SVU:n uuden kauden jaksoissa on mukana myös korona ja sit ne ei pitäny niitä maskeja ikinä kunnolla + otti niitä pois 24/7 puhuessaan esim. todistajille. Ja jopa sairaalatyöntekijät ensin tuli kohtaukseen täydessä suojavarustuksessa ja sit kun alko puhumaan, niin otti maskin pois. AAAAHHHH

Nyt ne poliisit on onneks varmaan saanu siinä sarjan universumissa koronarokotukset, nii ei pidä maskeja ku harvoin ja muutenki vähän sujuvampaa se toiminta, vaikka taustalla menevillä extroilla on aina maskit päässä. Se maskin ränkkääminen ekoissa jaksoissa oli niin tuskallista katottavaa D:::: Niinkä MIKSI teillä on teidän sarjassa korona, jos ette sit osaa toteuttaa sitä realistisesti ??????????????????????
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mua ärsyttää aina hirveästi, kun sarjat on täynnä väärinkäsityksiä, jotka olis niin helppo korjata ihan vaikka kysymällä.
Tyyliin joku näkee poikaystävän halaamassa jotain naista ja heti olettaa että nyt se on pettänyt ja pakkaa saman tien laukut ja muuttaa pois, vaikka todellisuudessa se nainen onkin joku sen serkku tai muu ihan normaali tilanne.

Tai se, kun joku valehtelee jostain ihan typeristä asioista esim. treffikumppanilleen vaikuttaakseen kiinnostavammalta. Siis esim. väittää olevansa tosi kiinnostunut jostain hevosista ja sit yrittää epätoivoisesti vaikuttaa tietävänsä niistä jotain ja käy ostamassa ratsastusvarusteita ja lopulta päätyy jonnekin ratsastuskilpailuihin koska ei voi myöntää valehdelleensa. Koska ilmeisesti kuvittelee että kukaan ei huomaa ettei oo koskaan ratsastanut. Tiiän että tää on sellainen mitä käytetään komediatarkoituksessa, mutta ärsyttää :D Ihan niin kuin siitä valheesta ei jäis heti kiinni! Kuvitteleeko ne sit vaan esittävänsä loppuelämänsä jotain ihan eri ihmistä!
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
salkkareissa esim sievisten ikkunat on seinällä jonka takana on asunto muutamia löytyy mutta tämä on omituisin
ismon asunto sama juttu camillan asunnossa on ihan lookisesti
ykkös ja kakkos kerroksen asunnot on epä lookisia toisinkuin kolmos ja neljäs kerroksen
Okei, en ole tosiaan ite katsellut noita asuntoja niin tarkasti, mutten ole kyllä yhtään yllättynyt tällaisista virheellisyyksistä salkkareiden kohdalla. :D

Niinkä MIKSI teillä on teidän sarjassa korona, jos ette sit osaa toteuttaa sitä realistisesti ??????????????????????
Apua, kuulostaa kyllä tosi rasittavalta tapaukselta, vois itekin tsekata ton sarjan ihan vaan ärsyyntymisen toivossa. XD Oonkin miettinyt, että missäköhän määrin sarjoihin ja vastaaviin on sisällytetty tätä nykyistä korona-ajan elämää. Käsittääkseni esim. Greyn anatomiassa on ainakin asiaa käsitelty (jos nyt oikein muistan), hauskaa katsella jälkeenpäin missä kaikessa on menty mönkään.

Mua ärsyttää aina hirveästi, kun sarjat on täynnä väärinkäsityksiä, jotka olis niin helppo korjata ihan vaikka kysymällä.
Serranon perhettä oli välillä tosi turhauttavaa seurata, kun about jokaisen jakson kommellukset perustuivat johonkin väärinkäsitykseen. :D Sitä on katsojana vaan silleen "miksi ette puhu toisillenne, sillähän ongelma selviäisi kertaheitolla!!"
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Pieni talo preerialla-sarjassa taivaalla näkyy niitä lentokoneiden jättämiä juovia.

Sairaalasarjoissa usein lääkärit tekevät kaikki sairaanhoitajienkin työt ja muutenkin kaikki pyörii niissä lääkäreissä niin, että ylipäätään esim. sairaanhoitajien työ jää kokonaan sivuun. Syke on ihana poikkeus tästä, mutta kuitenkin.

Ja sitten tuo kromin mainitsema juttu, että helposti kysymällä selviävät asiat ratkaistaan kehittämällä pitkälle vietyjä johtopäätöksiä salarakkaasta tai muusta vastaavasta ja hahmojen välille syntyy riita, jossa parhaimmillaan kumpikin puhuu ihan eri asiasta ja vasta pitkän keskustelun jälkeen selviää, mistä oikein on kyse.

Niin ja tähän en ole itse kiinnittänyt huomiota, mutta eräs lääkärituttu sanoi huomanneensa, että sairaalasarjoissa hengityskoneet eivät ole edes päällä, mutta silti kone toimii normaalisti pitäen potilaan hengissä. :D
 
Ylös Pohja