Seksuaalisuus & sukupuoli Ai jaa, oonko mää vai demiseksuaali?

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Rupesi yhtäkkiä kiinnostamaan aihe, ja päätin vähän googletella siitä. Löytämieni lähteiden mukaan näyttäis siltä, että kyllä vaan olen.
Löytyi muun muassa tämmönen artikkeli: https://bestlifeonline.com/demisexual/ Huomaan samaistuvani miltei kaikkiin väitteisiin siinä. Odottamattoman hyvin kolahti varsinkin kohta 14: "You've heard so many dating gurus warn against "falling into the friend zone," but that's your favorite place! The only serious relationships you've had begun as platonic friendships, where you'd gotten to know another person deeply before it unexpectedly progressed to something romantic. If the same friend had hit on you at a bar, there's no way it would have gone anywhere. But a few months of hanging out as friends and learning what really makes them tick? Game on." Toihan on, niinkun... kuvaus mun entisestä (ja tähän mennessä myös ainoasta) seurustelusuhteesta! :Ddd
Tein myös erään testin (https://www.quotev.com/quiz/8028362/Are-you-Demisexual), josta sain tämmösen tuloksen:
Näyttökuva 2021-02-16 180839 rajattu.png
Kieltämättä samaistun noihin kahteen ensimmäiseen kohtaan aika hyvinkin.

Noh - mikäs siinä sitten! Kiintoisaa. Aina sitä oppii uusia asioita. :P
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
No enpä oo koskaan miettinyt että sille pitäis olla joku oma termi etten halua paneskella random ihmisiä ja kiinnostun jostain vasta kun oon tutustunut siihen jotenkin.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,046
Reaktioarvo
2,893
No enpä oo koskaan miettinyt että sille pitäis olla joku oma termi etten halua paneskella random ihmisiä ja kiinnostun jostain vasta kun oon tutustunut siihen jotenkin.
En oo mikään demiseksuaalisuus ekspertti joten tämä on vain veikkaus mutta oon ymmärtänyt että demiseksuaalisuudessa olis kyse nimenomaan siitä että se yhteys on todella vahva, eli ei sama asia kuin että on tutustunut jotenkin? Yhdestä artikkelista ymmärsin että se saattais jopa olla aika harvinaista että sellanen yhteys syntyy johonkin ihmiseen. Mutta edelleen, en tosiaankaan tiedä demiseksuaalisuudesta mitenkään paljon joten tämä on vain veikkaus. Ja kiinnostaa kyllä itseä ainakin tietää onko asia näin vai olenko ymmärtänyt väärin.

En itsekään pidä ajatuksena yhden illan jutuista välttämättä enkä usko siihen ehkä pystyväni mutta en laske tätä demiseksuaalisuudeksi kuitenkaan. Tosin grey ace -yhteisöön tunnen ainakin jollain tasolla kuuluvani. Mutta en koe olevani grey ace sen takia etten pidä ajatuksena niin paljon yhden illan jutuista vaan se on kokonaisvaltaisempi tunne.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Eipä sillä, hyvä tietty jos saa siitä jotain, että voi kategorisoida itsensä ja löytää määritelmän sille, mitä on. Oon ymmärtänyt että monille se on oikein tärkeää.

En varmaan itse ole tosiaan niin vahvasti mitään, että olisi tullut mieleen pitää sitä jotenkin erikoisena, vaikka monesti oonkin huomannut, että en osaa samaistua vaikka joihinkin juttuihin, mitkä tuntuu olevan kovin yleisiä.

Oon toki ollut jollain tasolla kiinnostunut ihmisistä suht vähänkin tuntemisen jälkeen, ja oon harrastanut seksiäkin useamman ihmisen kanssa, mutta oon vaan huomannut, että mun elämässä on ollut kaksi ihmistä, joihin on ollut mitään oikeasti syvempiä tunteita ja sellainen "yhteys", ja ne on myös ainoita, joita kohtaan oon tuntenut mitään oikeaa seksuaalista vetovoimaa. Toisen kanssa en koskaan edes harrastanut seksiä, mikä edelleen vähän kaduttaa, koska se olisi voinut olla aika upeaa.

Tässä välissä oli yksi pitkä suhdekin, jossa tätä yhteyttä ei ollut, mutta en vaan tajunnut, että ei sen kuulu olla niin.. laimeaa. Ja kaikki nuo muutkin kiinnostuskokemukset on ollut sellaisia, että oon ajatellut että kuuluuhan mun ihastua jne, ja oon tarttunut sit siihen pieneenkin kiinnostukseen ja uskotellut itselleni että tällaista tää nyt vaan on.

Kadotin ajatuksen nyt johonkin, mut tulipahan kirjoitettua. Ehkä se oli se, että ihan sama mulle onko tää normaalia vai jotain lievää demiseksuaalisuutta, en oo koskaan tykännyt lokeroida oikeestaan mitään muutenkaan, mutta jos se määtitelmä on jollekin itselleen tärkeä, niin hyvä sille että löytää sen.

Demiseksuaalisuus mulle olis kyllä hauska, koska toisen näistä tyypeistä tapasin aikoinaan demin kautta. Lol.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
No enpä oo koskaan miettinyt että sille pitäis olla joku oma termi etten halua paneskella random ihmisiä ja kiinnostun jostain vasta kun oon tutustunut siihen jotenkin.
En kyllä ole minäkään ennen tullut ajatelleeksi. Mutta onhan se kiva tietää, että tommonenkin termi on olemassa, kai :P
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
En oo mikään demiseksuaalisuus ekspertti joten tämä on vain veikkaus mutta oon ymmärtänyt että demiseksuaalisuudessa olis kyse nimenomaan siitä että se yhteys on todella vahva, eli ei sama asia kuin että on tutustunut jotenkin? Yhdestä artikkelista ymmärsin että se saattais jopa olla aika harvinaista että sellanen yhteys syntyy johonkin ihmiseen. Mutta edelleen, en tosiaankaan tiedä demiseksuaalisuudesta mitenkään paljon joten tämä on vain veikkaus. Ja kiinnostaa kyllä itseä ainakin tietää onko asia näin vai olenko ymmärtänyt väärin.

En itsekään pidä ajatuksena yhden illan jutuista välttämättä enkä usko siihen ehkä pystyväni mutta en laske tätä demiseksuaalisuudeksi kuitenkaan. Tosin grey ace -yhteisöön tunnen ainakin jollain tasolla kuuluvani. Mutta en koe olevani grey ace sen takia etten pidä ajatuksena niin paljon yhden illan jutuista vaan se on kokonaisvaltaisempi tunne.
Niin. Esim., kun olin mun eksän kanssa yhdessä, mulla kesti tosi monta kuukautta ennen, kuin uskalsin edes ruveta harkitsemaan, että voisin pussata sitä. (En kyllä sitten lopulta ehtinyt pussaamaan sitä, ennen, kuin me jo erottiin. :P)
 
Ylös Pohja