Lukio englannin kurssit lukio

ninja

Uusi
Liittynyt
10.4.2021
Viestejä
12
Reaktioarvo
1
Pliis auttakaa
Oon käyny englannin kurssit 1-3. Kursseista 1 ja 2 arvosana 4 ja kurssista 3 arvosana 5.
Pakollisia kursseja on 6 joten loput kurssit pitäisi päästä läpi ettei tule etenemisestettä. Pakollisten kurssien lisäksi käyn ehkä 3 syventävää/soveltavaa kurssia ja aion kirjoittaa englannin. Voiko mennä kirjoituksiin jos kahdesta ekasta kurssista on arvosana 4 tai pitääkö ne saada läpi että pääsee lukiosta.
Sori jos selitys on sekava.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Tarkalleen en asiasta oo tietoinen, sillä nelosia en koskaan lukiossa saanut. Sen kyllä abivuoden opokurssilta jotenkin muistan, että nelosia sai oppiaineen käytyihin kurssimääriin olla tietty määrä, jotta pääsee ylioppilaaksi. Muistaakseni opo esitti esimerkin, että jos on musiikin kurssista nelonen, pitää joko kurssi uusia tai saada toisesta musan kurssista hyväksytty arvosana. Sitä en muista, saako kirjoitettavissa aineissa olla hylättyä arvosanaa. Sen kyllä muistan, että kaikki kirjoitettavan aineen pakolliset kurssit on oltava suoritettu.

Selailtuani nettiä äkkiseltäni tää mun muistikuva nelosten määrästä suhteutettuna käytyihin kursseihin pitää paikkansa. Erään sivuston mukaan itse hylätyt arvosanasi riittäisivät lukiosta valmistumiseen. Toisaalta en tiedä, onko tällä mitään tekemistä rinnakkaisten kurssien kanssa. Laitan tän viestin ohessa kuvakaappauksen sallituista nelosten määristä. Itse kun just äsken ylioppilaaksi valmistuin, niin en tiedä, onko tää systeemi erilainen ensi syksyllä uuden opsin myötä.

Anteeksi, kun en osannut auttaa kunnolla. Opolta kannattaa kysyä tarkemmin asiasta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210805-181751_Chrome.jpg
    Screenshot_20210805-181751_Chrome.jpg
    58,5 KB · Katsottu: 6

ninja

Uusi
Liittynyt
10.4.2021
Viestejä
12
Reaktioarvo
1
Tarkalleen en asiasta oo tietoinen, sillä nelosia en koskaan lukiossa saanut. Sen kyllä abivuoden opokurssilta jotenkin muistan, että nelosia sai oppiaineen käytyihin kurssimääriin olla tietty määrä, jotta pääsee ylioppilaaksi. Muistaakseni opo esitti esimerkin, että jos on musiikin kurssista nelonen, pitää joko kurssi uusia tai saada toisesta musan kurssista hyväksytty arvosana. Sitä en muista, saako kirjoitettavissa aineissa olla hylättyä arvosanaa. Sen kyllä muistan, että kaikki kirjoitettavan aineen pakolliset kurssit on oltava suoritettu.

Selailtuani nettiä äkkiseltäni tää mun muistikuva nelosten määrästä suhteutettuna käytyihin kursseihin pitää paikkansa. Erään sivuston mukaan itse hylätyt arvosanasi riittäisivät lukiosta valmistumiseen. Toisaalta en tiedä, onko tällä mitään tekemistä rinnakkaisten kurssien kanssa. Laitan tän viestin ohessa kuvakaappauksen sallituista nelosten määristä. Itse kun just äsken ylioppilaaksi valmistuin, niin en tiedä, onko tää systeemi erilainen ensi syksyllä uuden opsin myötä.

Anteeksi, kun en osannut auttaa kunnolla. Opolta kannattaa kysyä tarkemmin asiasta.
kiitos
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Aikanani kun kävin lukion ei ollut niin että tietty kurssi pitää mennä läpi, vaan oli juurikin niin että tietty määrä kursseista on oltava läpi. Tein lukiossa syventävät juuri siksi koska mulla oli maksimi määrä hylättyjä ja kirjoitin englannin. Päädyin tekemään enkku ykkösen kolmannella vuodella uudestaan ennen kirjoituksia koska se oli helpompi nyt toisella yrityksellä päästä läpi. Tsemppiä!
 
Ylös Pohja