Meikkaus Help! Meikkaus ammattilaisella vai itsetekemä yo-juhlaan?

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Asia on nyt niin etten ole koskaan kunnolla meikannut, ripsaria, huulipunaa, kulmia olen laittanut mutten puuteria sun muuta.
Kysymys kuuluu: menenkö lakkiaispäivänä meikattavaksi ammattilaiselle vai opettelenko tekemään itse? : D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En tiiä. Ammattimeikkaajassa olis ainakin se hyvä puoli, että saisit varmasti hienon meikin, sun ei tarttis ostaa uusia meikkituotteita, sun ei tarttis harjotella meikkaamista, sun ei tarttis stressata vaan voisit vaan rentoutua ja todennäköisesti myös tukisit siinä samalla yrittäjää, koska tosi monet meikkaajista on yrittäjiä.

Sit taas siinä kuitenkin menee rahaa ja jos kiinnostaa muutenkin myöhempää elämää varten meikkaamisen opettelu niin vois olla hyvä harjotela meikkaamaan. Mut siis 4h:n yritystorilta ainakin löysin joskus semmosen 4h-yrittäjän joka tekee meikkejä arkeen ja juhlaan ja on valmis menemään vaikka asiakkaan kotiin meikkaamaan. Ja koska se on niin nuori eikä omaa koulutusta niin veloittaakin sitten paljon vähemmän. En kyl sit tiiä onko jälkikään sitten yhtä hyvää ku kunnon ammattilaisella olis, mut varmasti tekee silti tosi hyvää jälkeä ja on meikannut kauemmin, ku mitä sä oisit sun juhliin mennessä meikannut niin varmaan se ei haittaa. Voin yrittää kattoo josko se olis viel siellä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tässä on se tyyppi josta puhuin: https://yritys.4h.fi/yritykset/anniliina-beauty/

Sit täs on ainaki joku toinen: https://yritys.4h.fi/yritykset/emilia/

Saattaa olla myös muitakin, jos vaan enemmän selailee tota yritystorii. Tossa ei kyl näy niitä hintoja, mutta varmaan sitten kyselemällä selviää. Mulla ei siis itelläni oo kokemusta kummastakaan noista, mut tuli tässä nyt mieleen.

Ja musta oikeesti tuntuu et oon oikeesti tyyliin koko ajan täällä varasijassa mainostamassa jotain 4h:ta vaikka se ei oikeesti oo mitenkään tarkotus, mut ku oon ollut niitten toiminnassa mukana ja selaillut niitten nettisivui niin tietenkin kerron näistä jutuista, jos niistä olis jollekin jotain apua. :D
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mä vaan menin niillä samoilla ripsareilla kuin tavallisestikin ja vähän glitterluomiväriä ja huulisävytettä :D en osaa meikata, mutta inspiraatio mennä johonkin meikattavaksi oli myös pyöreä nolla joten siinä se sitten. Tee miten itse haluat, mua vaan vähän ärsytti kun oletusarvo tytöille on jäätävät meikit kun taas miehet menee samalla naamalla millä aamulla herää niin jo periaatteesta vähän rikoin niitä normeja, kun en tosiaan osaa meikata enkä vaan yhden juhlan takia jaksa opetellakaan. Elikkä tee miten itsestä parhaalta tuntuu!
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Ihan toki oman fiiliksen mukaan.
Jos haluat hyvän, kestävän ja/tai vähän näyttävämmän meikin, niin toki suosittelen käymään ammattilaisella. Uskon kyllä, että itsekin varmasti saat sopivan meikin tehtyä.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Jos siltä tuntuu niin kannattaa mennä ammattilaiselle, ja kuvailla tarkasti millaisen meikin haluaa. Rahaakin säästyy, jos kotimeikkiä varten pitäisi ostaa uusia tuotteita, joita ei tarvitse enää juhlien jälkeen.

Toisaalta olen lukenut aika ikäviä tarinoita esim. wanhojen meikistä, jota on tanssipaikalle saapuessa yritetty korjailla paremmin omaan naamaan sopivaksi. Ellei ole aivan onneton meikkaaja, niin itse tekemällä saa ainakin tehtyä justiinsa oman näköisen meikin.
 
Ylös Pohja