Nyt tulee pitkä viesti! Tulee nimittäin tästä Bring Me The Horizonin kappaleesta mieleen yksi entinen ystäväni.
Tutustuimme yliopistossa ja meistä tuli muutamassa vuodessa hyvin läheisiä. Kummallakaan ei ollut kauheasti muita kavereita silloin, joten tuli hengailtua paljon kahdestaan. Ensimmäiset pari-kolme vuotta olivat oikein mukavia, meillä tuntui olevan paljon yhteistä ja tulimme loistavasti toimeen erilaisuudestamme huolimatta!
Taisi olla neljäs vuosi meneillään huomatessani, että ystävyyssuhde alkaa mennä yksipuoliseksi. Ei sillä tavalla ettei oltaisi kumpikin viestitelty, mutta hengaillessa puheenaiheet olivat yhtäkkiä aina vaan hänen murheistansa. Jos edes yritin puhua omista asioistani, hän sivuutti ne vähättelevään sävyyn ja jatkoi taas omia juttujaan. Alkoi tuntua siltä, että olen hänelle vain jonkin sortin terapeutti, jolle voi suoltaa kaikki ongelmansa ja mitään vastinetta ei tarvitse antaa. Olen luonteeltani vähän liian kiltti, joten en uskaltanut tuoda tätä huoltani esiin yli vuoteen, vaan yritin myötäillä häntä ja pitää kiinni ystävyyden rippeistä kaikin voimin.
Eräs päivä toissa vuoden lopulla hän taas alkoi purkamaan minulle omista ongelmistaan jotain, tällä kertaa viestein. Olin sillä hetkellä töissä ja vastasin vähän lyhyesti, mutta lupasin palata asiaan myöhemmin. No, hänpä veti tästä herneen nenään ja väitti, etten välitä hänestä enkä koskaan kuuntele. Vaikken ollut tehnyt mitään muuta kuin kuunnellut viimeiset kaksi vuotta. Kertaalleen vastasin hänelle, pyysin peräti anteeksi (vaikka minulla ei ollut mitään anteeksi pyydettävää näin jälkeenpäin ajatellen), ja sain vastauksena edelleen pelkkää ärhentelyä. Siinä vaiheessa päätin kerrankin ajatella itseäni ja jätin kokonaan vastaamatta. Tuli siinä samalla sitten ilmi, että olin hänelle näemmä niin "tärkeä", etten ole hänestä sen koommin kuullut.
Pariin otteeseen itkin, mutta nykyään en enää ikävöi. Kaikki päättyy aikanaan ja toivon, että hänellä on nykyään asiat paremmin. Itselläni ainakin on, ilman häntä.
You rained on my heart for far too long
Couldn't see the thunder for the storm
Because I cut my teeth and bit my tongue
Till my mouth was dripping blood
But I never dished the dirt, just held my breath
While you dragged me through the mud
I don't know why I tried to save you 'cause
I can't save you from yourself
When all you give a shit about is everybody else
---
You need a taste of your own medicine
'Cause I'm sick to death of swallowing